Impozitul specific pentru hoteluri, baruri, restaurante și servicii de alimentație – Cum se calculează?
Normele de aplicare a impozitului specific pentru activitățile de cazare și alimentație publică, conform cărora impozitul specific va fi plătit doar dacă se desfășoară activități pe codurile CAEN respective, au fost publicate de Ministerul de Finanțe.
Intrarea în vigoare a Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activităţi, care instituie plata obligatorie a impozitului specific anual pentru persoanele juridice române care au înscrisă ca activitate principală sau secundară activitatea corespunzătoare codurilor CAEN, hoteluri, facilități de cazare, servicii de cazare, restaurant, servcii de alimentație, baruri și alte activități de servire a impus elaborarea normelor de aplicare, conform referatului de aprobare publicat pe pagina ministerului.
“Persoanele juridice române plătitoare de impozit pe profit care au înscrisă activitate principal sau secundară activitatea supusă impozitului specific, dar care nu desfășoară efectiv activitate în domeniile respective, nu sunt obligate la plata impozitului specific unor activități”, se mai arată în documentul oficial.
Conform proiectului, ordinul se aplică:
– microîntreprinderilor care intră sub incidența titlului III din Codul fiscal;
– persoanelor juridice române care au devenit plătitoare de impozit pe profit ca urmare a exercitării opțiunii potrivit art. 48 alin. (5) și (52 ) din Codul fiscal
– contribuabilii care desfăşoară activităţi prin intermediul unui complex hotelier, astfel cum este definit la art. 2 alin. (1) lit. c) din lege și care determină impozitul specific potrivit formulei stabilite în anexa nr. 3 din lege.
De asemenea, ordinul precizează că în sensul legii, „complexul hotelier” este format din clădiri care includ în același edificiu ori edificii legate fizic sau funcțional structuri de primire turistice cu diverse funcțiuni, în contextul în care legea nu distinge acest aspect.
Proiectul mai cuprinde și exemple de aplicare a impozitului specific pentru diferitele categorii de contribuabili.
Art. 5
„(2) Pentru structurile de primire turistică cu funcțiune de cazare și alimentație publică, de pe litoralul românesc, clasificate potrivit legii, ca desfășurând activitate sezonieră, impozitul specific aferent perioadei din anul calendaristic pentru care contribuabilul a desfășurat activitate se determină prin împărţirea impozitului specific anual la 365 de zile calendaristice şi înmulţirea cu numărul de zile aferent perioadei din anul calendaristic în care contribuabilul a desfășurat activitatea, perioadă menționată în certificatul de clasificare/autorizația de funcționare. „
Exemplu: Un contribuabil desfășoară activitatea printr-un hotel de 3* în stațiunea Mamaia, cu o capacitate de 100 locuri de cazare care funcționează 170 de zile/an. Impozitul specific se stabilește pe baza tabelului nr. 3 din anexa nr. 3 din lege, după cum urmează: (171 lei/loc cazare/an x 100 locuri)/ 365 zile * 170 zile= 7964 lei.
Sursa: legestart.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Economie
Comunicat de presă pentru începerea proiectului – „Producerea de energie electrică din surse regenerabile pentru autoconsum la nivelul Municipiului Blaj prin intermediul unui parc fotovoltaic”
Comunicat de presă Comunicat de presă pentru începerea proiectului Denumirea proiectului: „Producerea de energie electrică din surse regenerabile pentru autoconsum la nivelul Municipiului Blaj prin intermediul unui parc fotovoltaic” Valoarea totală a proiectului: 6.429.513,58 lei cu TVA Valoarea finanțată prin Fondul pentru Modernizare: 5.850.741,92 lei cu TVA Valoarea contribuției proprii: 578.771,66 lei cu TVA Numele […]
Comunicat de presă – Stadiul lucrărilor pentru extinderea și reabilitarea Aducțiunilor SZA Apuseni
Comunicat de presă ContractuI de lucrări AB3 – CL3 – „Extindere si reabilitare aductiuni SZA Apuseni” face parte din proiectul regional „Reabilitarea si extinderea sistemelor de apa si apa uzată în judetul Alba, 2014-2020″, SMIS 319094, cofinantat prin Programul Operational Infrastructură Mare 2014-2020 si Programul Dezvoltare Durabilă 2021-2027. Contractul are o valoare de 73.794.644,04 leí […]
Contribuția ADR Centru la dezvoltarea județului Alba: Fonduri nerambursabile de aproape 3 miliarde de lei au susținut creșterea calității vieții cetățenilor
Contribuția ADR Centru la dezvoltarea județului Alba: Fonduri nerambursabile de aproape 3 miliarde de lei au susținut creșterea calității vieții cetățenilor – Interviu cu domnul Simion Crețu, Director general al Agenției pentru Dezvoltare Regională Centru – – Stimate domnule director general, știm că în această perioadă implementați un foarte important Program pentru dezvoltare regională. Care […]