Rămâi conectat

Actualitate

IMM ROMÂNIA solicită Guvernului reforma tuturor instituțiior deconcentrate și reducerea cheltuielilor bugetare: Nu poate exista solidaritate doar din partea antreprenorilor corecți

Ziarul Unirea

Publicat

în

IMM ROMÂNIA solicită Guvernului reforma tuturor instituțiior deconcentrate și reducerea cheltuielilor bugetare: Nu poate exista solidaritate doar din partea antreprenorilor corecți

IMM ROMÂNIA solicită Guvernului reforma tuturor instituțiior deconcentrate și reducerea cheltuielilor bugetare, pe considerentul că nu poate exista solidaritate doar din partea antreprenorilor corecți.

Festivalul Cetăților Dacice

Având în vedere informațiile apărute în spațiul public referitoare la măsurile preconizate a fi luate de noul guvern pentru rezolvarea crizei bugetare și care vizează introducerea de noi taxe și impozite pentru mediul de afaceri și mărirea celor existente, IMM ROMÂNIA, confederaţie patronală reprezentativă la nivel naţional, atrage atenția viitorilor guvernanți asupra următoarelor aspecte:

1. nu se poate cere antreprenorilor și angajaților din mediul privat să suporte singuri deficitul bugetar, iar administrația publică centrală să rămână blocată în același mod de organizare;

2. nu se poate solicita solidaritate din partea mediului privat – angajați și angajatori- dar aceasta să nu fie susținută și de o reformă a administrației publice;

3. creșterea impozitelor și introducerea de noi taxe trebuie să fie ultima măsură la care apelează orice guvernare, după reducerea cheltuielilor publice, reforma administrației, eficientizarea folosirii resurselor publice.

IMM ROMÂNIA atrage atenția că introducerea de noi taxe și impozite pentru mediul de afaceri și mărirea celor existente va avea următoarele efecte:

1. încasări mai mici la buget și scăderea activității economice sau chiar a închiderii întreprinderilor din cauza imposibilității susținerii taxelor și impozitelor. Reamintim că Guvernul a preconizat la introducerea impozitului suplimentar de 1% pentru companiile care au o cifră de afaceri mai mare de 50 de milioane de euro/an o creștere a încasărilor la buget de 8 miliarde de lei, dar în realitate s-au încasat doar 1,6 miliarde de lei;

2. pierderea competitivității companiilor românești, în special a IMM-urilor, prin creșterea prețurilor ca urmare a transferării costurilor suplimentare, generate de politica fiscală, către produsele/serviciile finale;

3. scăderea puterii de cumpărare a întreprinderilor și a consumatorilor;

4. creșterea ratei inflației;

5. scăderea consumului și implicit a producției interne;

6. creșterea ratei șomajului ca urmare a disponibilizărilor pe care angajatorii vor trebui să le facă in contextul închiderii sau reducerii activității economice.

Solicitările IMM ROMÂNIA, în acest context, sunt:

– reorganizarea ANAF astfel încât să realizeze o colectare mai bună a taxelor și veniturilor actuale;
– luarea de măsuri imediate pentru recuperarea TVA-ului neîncasat, care în România este la valoare de 7 miliarde de euro/an;
– combaterea concurenței neloiale generate de economia gri sau nedeclarată, aspect semnalat în mod constant de antreprenori în Carta Albă a IMM-urilor din România în ultimii ani;
– implementarea de programe naționale care să ducă de la o creștere a economiei bazată pe consum și importuri, pe o creștere bazată pe producție și exporturi.

Realizarea unei reforme a administrației publice centrale, condiție esențială pentru reducerea cheltuielilor bugetare

O condiție esențială pentru reducerea cheltuielilor bugetare este realizarea imediată, în maxim 2-3 luni, a unei reforme a administrației publice centrale, care ține exclusiv de atribuțiile Guvernului.
Readucem în atenție excesele în organizarea administrației publice centrale în teritoriu.

Serviciile publice deconcentrate ale ministerelor și instituțiile publice organizate la nivel de județ ale administrației publice centrale sunt într-un număr nesustenabil și care nu își justifică existența într-un număr atât de mare.

În medie sunt 32 de servicii publice deconcentrate, ale ministerelor și ale instituțiilor publice centrale, organizate la nivel de județ ale administrației publice centrale, cu mențiunea că în București unele ministere au instituții deconcentrate în fiecare sector, iar unele instituții centrale au structuri regionale, numărul final fiind astfel mai mare.

Multe din aceste instituții pot fi organizate la nivel regional, cu birouri județene fără personalitate juridică, pentru o mai bună utilizare a fondurilor bugetare și reducerea costurilor de administrare.

Exemple de organizare a ministerelor la nivelul județelor

Ministerele au în județe structuri proprii care ar putea fi organizate în cadrul unei singure structuri, având în vedere că se află sub coordonarea aceleiași instituții centrale.

Ministerul Agriculturii are până la 8 instituții în fiecare județ;
-Direcţia pentru Agricultură Judeţeană;
-Oficiul de Studii Pedologice şi Agrochimice;
-Inspectoratul Teritorial pentru Calitatea Seminţelor şi Materialului Săditor;
-Filiala Teritorială de Îmbunătăţiri Funciare;
-Oficiul pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale;
-Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură;
-Oficiul Judeţean de Zootehnie;
-Oficiul Fitosanitar.

Ministerul Muncii are în fiecare județ cel puțin 4 instituții:

– Casa Județeană de Pensii;
– Inspectoratul Teritorial de Muncă;
– Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă;
– Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială.

Ministerul Mediului are în medie 5 instituții în fiecare județ :

-Agenţia pentru Protecţia Mediului;
-Comisariatul Judeţean al Gărzii Naţionale de Mediu;
-Sistemul de Gospodărire a Apelor;
-Direcţia Silvică;
-Administraţia Bazinală de Apă (pot fi mai multe in același județ).

IMM ROMÂNIA solicită Guvernului reforma tuturor instituțiior deconcentrate și reducerea cheltuielilor bugetare cu personalul și administrarea acestora:

a) în fiecare județ o instituție centrală să aibă o singură instituție deconcentrată, condusă de un director general, cu directori adjuncți pentru fiecare domeniu.
b) schema de personal trebuie reorganizată, prin existența unei singure structuri a serviciilor suport (juridic, financiar-contabil, resurse umane, administrativ, etc.).
c) acolo unde este posibil toate aceste structuri deconcentrate trebuie să funcționeze într-o singură clădire, nefiind necesar ca pentru toate serviciile să existe un imobil separat, cu costurile de întreținere aferente (pază, iluminat, curățenie, administrare, parc auto).

Reorganizarea instituțiilor deconcentrate trebuie să fie urmată și de o reevaluare a competențelor acestora, în scopul evitării dublării/suprapunerii de atribuții:

– în domeniul alimentației publice se suprapun atribuțiile direcțiilor de sănătate publică cu cele ale direcțiilor sanitar-veterinare și oficiilor pentru protecția consumatorilor;
– în domeniul depozitării deșeurilor se suprapun atribuțiile poliției locale cu cele ale gărzii de mediu.

IMM ROMÂNIA consideră că aceste măsuri pot fi luate fără să genereze probleme în funcționarea serviciilor publice, în acest mod realizându-se economii la bugetele publice.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Solstițiul de vară 2025: 21 iunie, marchează „cea mai lungă zi” și „cea mai scurtă noapte” din an. Tradiții, obiceiuri și superstiții

Ziarul Unirea

Publicat

în

Solstițiul de vară 2025: 21 iunie, marchează „cea mai lungă zi” și „cea mai scurtă noapte” din an. Tradiții, obiceiuri și superstiții În anul 2025, solstițiul de vară va avea loc sâmbătă, 21 iunie, la ora 05:42. Solstițiul de vară are loc în luna iunie în emisfera nordică și marchează „cea mai lungă zi” și […]

Citește mai mult

Actualitate

Raportul EcoFin pentru România: Cine ”a mâncat” pizza mare și cine o va plăti? Țara noastră nu şi-a respectat angajamentul din planul fiscal şi nu a luat măsuri eficiente pentru reducerea deficitului bugetar

Ziarul Unirea

Publicat

în

Raportul EcoFin pentru România: Cine ”a mâncat” pizza mare și cine o va plăti? Țara noastră nu şi-a respectat angajamentul din planul fiscal şi nu a luat măsuri eficiente pentru reducerea deficitului bugetar Raportul EcoFin pentru România arată cât se poate de clar cine ”a mâncat” pizza mare, dar și cine o va plăti. Țara […]

Citește mai mult

Actualitate

BAC 2025: Când și cum poți depune contestație la Bacalaureat 2025, ce conține cererea, cum se face vizualizarea lucrărilor

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

BAC 2025: Când și cum poți depune contestație la Bacalaureat 2025, ce conține cererea, cum se face vizualizarea lucrărilor Rezultatele inițiale la BAC 2025 au fost publicate astăzi, 20 iunie, la ora 12.00. Elevii nemulțumiți pot face apoi contestație. Spre deosebire de anul trecut, ei pot cere și să vadă lucrările. Pentru prima oară, cei […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea