Rămâi conectat
Nicolae Ciucă - 2024

Politică Administrație

Grup de lucru nou în Primăria Alba Iulia. Listă nume: Cine va asigura condiții  decente de viață și locuit persoanelor vulnerabile

Cezar Lancrajan

Publicat

în

PSD - Alegeri Prezidențiale 2024

Grup de lucru nou în Primăria Alba Iulia. Listă nume: Cine va asigura condiții  decente de viață și locuit persoanelor vulnerabile

În 19 septembrie 2024, primarul municipiului, în persoana lui Gabriel Codru Pleșa, a inițiat Proiectul de Hotărâre nr.320 privind înființare grupului de lucru „Așezări informale Alba Iulia” , urmând ca acesta să fie supus votului consilierilor locali în ședința „ordinară” a Consiliului Local din data de 26 septembrie 2024.

Citește și: 19 consilieri locali de la Primăria Alba Iulia, obligați să restituie sume de bani încasate necuvenit. DOCUMENT

Ce prevede Proiectul de Hotărâre nr. 320 inițiat de primarul municipiului Alba Iulia:

Art. 1. Se aprobă înființarea GRUPULUI DE LUCRU „AȘEZĂRI INFORMALE ALBA IULIA” în vederea identificării așezărilor informale și luării în evidență la nivelul municipiului Alba Iulia, stabilirii situației persoanelor și imobilelor cuprinse în acestea și stabilirii măsurilor de intervenție pentru îmbunătățirea condițiilor de locuit și asigurarea unor condiții decente de viață pentru persoanele vulnerabile.

Art. 2. Componența nominală a grupului de lucru este stabilită conform anexei care face parte integrantă din hotărâre și va cuprinde:

(1) Personal din cadrul aparatului de specialitate al primarului cu responsabilități în domeniile urbanismul și autorizarea construcțiilor, control și disciplină în construcții, registrul agricol, asistență socială, sănătate publică, investiții, asistență și reprezentare juridică, poliția locală, astfel că fără a se limita, se va desemna cel puțin un membru din următoarele compartimente: Direcția Urbanism, Amenajarea Teritoriului; Direcția de Asistență Socială ; Direcția Programe ; Direcția Generală Poliția Locală a Municipiului Alba Iulia; Direcția juridică, administrație publică locală; Serviciul Public Comunitar pentru cadastru și agricultură; Direcția Tehnică.

(2) Reprezentanți ai societății civile, asociații neguvernamentale, experți locali în problemele persoanelor vulnerabile, reprezentanții așezărilor informale sau alte persoane interesate. În mod implicit se va desemna în grupul de lucru „AȘEZĂRI INFORMALE ALBA IULIA” cel puțin un membru al Asociației Grupul De Acțiune Locala Alba Iulia Incluzivă.

Art.3 . Atribuțiile grupului de lucru sunt:

a) Identificarea fiecărei așezări informale, de pe teritoriul Municipiului Alba Iulia, stabilirea situației persoanelor și imobilelor cuprinse în acestea și stabilirea măsurilor de intervenție pentru îmbunătățirea condițiilor de locuit și asigurarea unor condiții decente de viață pentru persoanele vulnerabile;

b) Identificare, oportunități și programe de finanțare pentru implementarea măsurilor de intervenție;

c) Informare și consultare permanentă a populației din așezările informale cu privire la măsurile identificate;

d) Propunea unui plan de acțiune cu privire la implementarea măsurilor necesare pentru îmbunătățirea condițiilor de locuit și asigurarea condițiilor decente de viață pentru persoanele vulnerabile.

Art. 4. Persoanele desemnate în grupul de lucru și restul compartimentelor cu atribuții specifice din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia, vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.

Art. 5. Prezenta hotărâre poate fi contestata în condițiile Legii nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Art. 6. Hotărârea se comunică către: Primarul Municipiului Alba Iulia; Instituția Prefectului – Județul Alba; – Consiliul Județean Alba – Instituția Arhitectului Șef; – Direcția Juridică, Administrație Publică Locală; – Direcția Programe; – Direcția Urbanism, Amenajarea Teritoriului; – Direcția Generală Poliția Locală a Municipiului Alba Iulia; – Serviciul Public Comunitar pentru Cadastru și Agricultură; – Direcția de Asistență Socială; – Direcția Tehnică; – Serviciul Resurse Umane, Administrativ; – Grupul de Acțiune Locală Alba Iulia Incluzivă.; – Presa locală.

Cine va asigura condiții  decente de viață și locuit pentru persoanele vulnerabile: Anexa 1. Componența nominală a grupului de lucru „Așezări informale Alba Iulia”

1. Direcția Urbanism, amenajarea teritoriului: Valentin ONIȘORU – șef Serviciu Urbanism

2. Direcția Tehnică: Claudia CÂNȚA -șef serviciu investiţii şi lucrări publice

3. Direcției juridice, administrație publică locală Simina Mihaela POPESCU – consilier juridic.

4. Direcția Programe – Compartiment Inovare Urbană: Andreea GROZA- Consilier Manager Proiect

5. Direcția Generală Poliția Locală a Municipiului Alba Iulia: Constantin Anton JOLDEȘ – Șef Serviciu Control și Inspecție

6. Serviciul Public Comunitar pentru cadastru și agricultură:  Radu Gabriel FARA – inspector, Compartiment cadastru

7. Direcția de Asistență Socială: Anna Maria ZSEBE, inspector, Compartiment venit minim de incluziune

8. Grupul de Acțiune Locală Alba Iulia Incluzivă: Bianca POPESCU

În vederea implementării măsurilor propuse pentru acest teritoriu, Municipiul Alba Iulia intenționează depunerea unei cereri de finanțare în cadrul “Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021 – 2027”, Prioritate: P03. Protejarea dreptului la demnitate socială, Obiectiv specific: RSO4.3. Promovarea incluziunii socioeconomice a comunităților marginalizate, a gospodăriilor cu venituri reduse și a grupurilor defavorizate, inclusiv a persoanelor cu nevoi speciale, prin acțiuni integrate, inclusiv locuințe și servicii sociale (Instrument finanțare FEDR), în care locuitorii acestor așezări urbane să beneficieze de servicii care facilitează accesul la locuire (construire locuințe sociale individuale/colective) și servicii de îngrijire orientate către persoane, inclusiv asistență medicală, protecție socială, acordând o atenție deosebită copiilor și grupurilor defavorizate, inclusiv persoanelor cu dizabilități, (Instrument finanțare FSE+).

Activități eligibile în cadrul apelului sunt:

1. Identificarea așezărilor informale și realizarea analize de nevoi si a planului de masuri pentru gestionarea situației așezărilor informale .

2. Activitatea 1. Înregistrare cadastrală și reglementare urbanistica a terenului cu stabilirea regimului juridic și economic al terenului.

3. Activitatea 2. Furnizarea de măsuri de sprijin in vederea asigurării actelor de identitate si a altor documente legale necesare.

4. Activitatea 3. Asigurarea accesului la servicii sociale, medicale, de educație, inclusiv educație pentru sănătate, de ocupare in vederea integrării persoanelor din așezările informale și din grupurile vulnerabile in comunitate

5. Activitatea 4. Construcția si reabilitarea/ modernizarea/ achiziționarea/ închirierea de locuințe sociale

Valoare maximă proiecte mari (grup țintă de minim 600 persoane). În cadrul prezentului apel de proiecte, valoarea totală eligibilă a unui proiect poate fi de maxim 1.150.000,00 euro.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate
Click pentru a comenta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

Ajutoare de urgență și comunitare pentru persoane. Ce sume de bani pot fi acordate, situații și condiții

Cezar Lancrajan

Publicat

în

Ajutoare de urgență și comunitare pentru persoane. Ce sume de bani pot fi acordate, situații și condiții Persoanele singure și familiile din municipiul Alba Iulia vor putea primi ajutoare de urgență și ajutoare comunitare în baza unei anchete sociale, reiese dintr-un Proiect de Hotărâre inițiat de edilul municipiului Alba Iulia „privind stabilirea situațiilor deosebite în […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea