Ghidul turistului nemulţumit
Cui te adresezi şi care sunt modalităţile prin care poţi depune o sesizare sau o reclamaţie
Sunt numeroase cazurile în care turiştii români sunt nemulţmiţi de serviciile de care beneficiază în diverse locuri în care se duc în concediile de odihnă. Cei care întâmpină probleme în perioada vacanţelor din cauza hotelierilor sau a agenţiilor de turism, cei care sunt nemulţumiţi de calitatea serviciilor primite sau cei care nu beneficiază de toate facilităţile incluse în pachetul turistic plătit se pot adresa reprezentanţilor Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) sau reprezentanţilor Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), în funcţie de cazul pe care vor să îl semnaleze. Chiar şi cei de la Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT) le pot veni în ajutor turiştilor, ei îndrumându-i spre autorităţile competente, în funcţie de situaţia cu care se confruntă.
„ANAT se va afla, ca şi până acum, la dispoziţia turiştilor care ni se adresează în situaţia în care au fost afectaţi în interesele lor de călătorie, pentru corecta îndrumare şi direcţionare către autorităţile competente şi va continua să monitorizeze respectarea legalităţii şi a transparenţei pe piaţa românească de turism”, a declarat Adriana Caranfil, reprezentant al asociaţiei.
Care sunt problemele pe care le poţi sesiza la Ministerul Turismului
Românii nemulţumiţi de calitatea serviciilor prestate în domeniul turistic au posibilitatea de a depune plângeri la reprezentanţii MDRT. Imediat după primirea lor, reclamaţiile sunt repartizate inspectorilor din cadrul Direcţiei Control, Consiliere şi Monitorizare în Turism, care sunt şi cei care demarează verificările necesare.
Reprezentanţii MDRT pot realiza controale legate de:
– legalitatea funcţionării şi de calitatea serviciilor prestate în structurile de primire turistice cu funcţiuni de cazare;
– legalitatea funcţionării şi de calitatea serviciilor prestate pe plaje;
– legalitatea funcţionării şi de calitatea serviciilor oferite de către agenţiile de turism;
– structurile de primire turistice cu funcţiuni de alimentaţie publică ce se află în cadrul unor unităţi de cazare;
– structurile de primire turistice cu funcţiuni de alimentaţie publică independente aflate în staţiunile turistice sau în municipiile ţării;
– nereguli apărute în cazul administrarii staţiunilor turistice;
– activităţile de agrement.
Cum depui o plângere la MDRT
Există trei modalităţi prin care persoanele care consideră că au sesizat nereguli se pot adresa reprezentanţilor ministerului de resort, mai exact telefonic, prin e-mail sau prin fax.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Drepturi materiale suspendate pentru militari în România? MApN: „Este o informație falsă!”
Drepturi materiale suspendate pentru militari în România? MApN: „Este o informație falsă!” Inforadar, platforma de ştiri a Ministerului Apărării Naţionale, a anunţat, sâmbătă, 10 mai 2025 că a apărut o dezinformare în mediul online, referitoare la o aşa-zisă „dispoziţie” transmisă de MApN, prin care ar fi suspendată, cu începere de la 1 iunie 2025 , […]
PENSII 2025: Peste 4,68 milioane de pensionari în România, la finele lunii aprilie. Care este valoarea pensiei medii
PENSII 2025: Peste 4,68 milioane de pensionari în România, la finele lunii aprilie. Care este valoarea pensiei medii Un număr de 4.686.479 de pensionari era înregistrat în aprilie 2025 în România, cu 21.837 mai mulți comparativ cu luna luna precedentă, iar pensia medie a fost de 2.759 de lei, conform datelor centralizate de Casa Națională […]
ANAF 2025: Măsuri mult mai stricte pentru românii ce obțin venituri din închirierea spațiilor locative
ANAF 2025: Măsuri mult mai stricte pentru românii ce obțin venituri din închirierea spațiilor locative Potrivit noilor măsuri anunțate de ANAF, românii care obțin venituri din închirierea locuințelor sau altor bunuri, vor avea obligația să respecte reguli fiscale mult mai stricte, începând cu anul 2025. Pe fondul presiunilor bugetare accentuate de criza economică, Agenția Națională […]