Ghidul turistului nemulţumit
Cui te adresezi şi care sunt modalităţile prin care poţi depune o sesizare sau o reclamaţie
Sunt numeroase cazurile în care turiştii români sunt nemulţmiţi de serviciile de care beneficiază în diverse locuri în care se duc în concediile de odihnă. Cei care întâmpină probleme în perioada vacanţelor din cauza hotelierilor sau a agenţiilor de turism, cei care sunt nemulţumiţi de calitatea serviciilor primite sau cei care nu beneficiază de toate facilităţile incluse în pachetul turistic plătit se pot adresa reprezentanţilor Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) sau reprezentanţilor Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), în funcţie de cazul pe care vor să îl semnaleze. Chiar şi cei de la Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT) le pot veni în ajutor turiştilor, ei îndrumându-i spre autorităţile competente, în funcţie de situaţia cu care se confruntă.
„ANAT se va afla, ca şi până acum, la dispoziţia turiştilor care ni se adresează în situaţia în care au fost afectaţi în interesele lor de călătorie, pentru corecta îndrumare şi direcţionare către autorităţile competente şi va continua să monitorizeze respectarea legalităţii şi a transparenţei pe piaţa românească de turism”, a declarat Adriana Caranfil, reprezentant al asociaţiei.
Care sunt problemele pe care le poţi sesiza la Ministerul Turismului
Românii nemulţumiţi de calitatea serviciilor prestate în domeniul turistic au posibilitatea de a depune plângeri la reprezentanţii MDRT. Imediat după primirea lor, reclamaţiile sunt repartizate inspectorilor din cadrul Direcţiei Control, Consiliere şi Monitorizare în Turism, care sunt şi cei care demarează verificările necesare.
Reprezentanţii MDRT pot realiza controale legate de:
– legalitatea funcţionării şi de calitatea serviciilor prestate în structurile de primire turistice cu funcţiuni de cazare;
– legalitatea funcţionării şi de calitatea serviciilor prestate pe plaje;
– legalitatea funcţionării şi de calitatea serviciilor oferite de către agenţiile de turism;
– structurile de primire turistice cu funcţiuni de alimentaţie publică ce se află în cadrul unor unităţi de cazare;
– structurile de primire turistice cu funcţiuni de alimentaţie publică independente aflate în staţiunile turistice sau în municipiile ţării;
– nereguli apărute în cazul administrarii staţiunilor turistice;
– activităţile de agrement.
Cum depui o plângere la MDRT
Există trei modalităţi prin care persoanele care consideră că au sesizat nereguli se pot adresa reprezentanţilor ministerului de resort, mai exact telefonic, prin e-mail sau prin fax.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Tehnica „spoofing”, o nouă metodă de înșelăciune: Cum poți rămâne fără bani în cont în urma unor apeluri de la falși angajați ai băncilor
Tehnica „spoofing”, o nouă metodă de înșelăciune: Cum poți rămâne fără bani în cont în urma unor apeluri de la falși angajați ai băncilor În ultima perioadă, au fost înregistrate mai multe cazuri prin care au fost comise fapte de natură penală, utilizându-se tehnica „spoofing”. Autorii, folosind aplicații VoIP (voice over IP), cu numere de […]