FOTO: Problemă majoră pe traseul autostrăzii Sebeș – Turda, semnalată de Asociația Pro Infrastructura
Asociația Pro Infrastructura a semnalat, luni, o probemă care ar putea duce la mari întârzieri în construcția autostrăzii Sebeș – Turda. Este vorba despre stâlpii de electricitate de pe traseu care nu au fost încă relocați:
”Transelectrica și Electrica, alte piedici în calea construcției de autostrăzi în România! Câteva zeci de stâlpi de electricitate continuă să întârzie lucrările pe autostrada A10 Sebeș-Turda, deși procedurile de relocare a acestora au fost demarate în urma cu mai bine de un an de zile. Înstituțiile responsabile trebuie să schimbe protocoalele și să introducă termene pentru relocare, în așa fel încât acestea să se realizeze într-un interval decent de timp”, a scris reprezentantul asciației pe rețeaua de socializare Facebook.
În paralel, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a postat pe aceeași rețea de socializare, imagini de la lucrările care se desfășoară pe loturile 2 și 4, fără să facă, deocamdată, precizări privind problemele semnalate de Pro Infrastructura.
Lotul 2:
[nggallery id=2912]
Lotul 4:
[nggallery id=2913]
FOTO: CNAIR
Reamintim că, iniţial, toate loturile de la Autostrada A10 (Sebeș – Turda) au avut ca termen de finalizare sfârşitul anului 2016, însă s-au produs întârzieri importante din cauza lipsei avizelor obligatorii pentru construcţie. De abia anul acesta au fost date autorizaţiile de construire, reprezentantul CNAIR precizând, în vara acestui an, că în prezent se profilează deschiderea circulaţiei pe loturile 3 şi 4, între Aiud şi Turda, până în vara anului 2017.
Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, declara, în august, că Autostrada Sebeș-Turda ar putea fi finalizată spre sfârșitul anului viitor, întrucât după ce a vizitat lotul IV cuvântul folosit de constructor a fost ”accelerare”.
”Teoretic a fost angajamentul pentru 2018, dar în primul trimestru, în jur de martie, dar cuvântul cheie care a fost folosit este ”accelerare”. Eu de aceasta am venit aici, de aceasta sunt aici, să căutăm să accelerăm și să terminăm spre sfârșitul anului viitor”, a spus, atunci, ministrul Transporturilor.
Autostrada Sebeș-Turda
Lot 1 – 17,0 km – de la intrarea pe autostradă în Sebeş până la Pârâul Iovului
Constructori: asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio SRL
Cost: 541,7 mil. lei fără TVA
Lot 2 – 24,3 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud
Constructori: asocierea Aktor SA – SC Euroconstruct Trading SRL
Cost: 549,3 mil. lei fără TVA.
Lot 3 – 12,5 km – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea
Constructori: asocierea Tirrena Scavi SpA, Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A
Cost: 420,511 mil. lei fără TVA
Lot 4 – 16,3 km – de la nodul Decea până în Turda
Constructori: asocierea Porr Construct SRL, Porr Bau GmbH
Cost: 470 mil. lei fără TVA
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
VIDEO | Tunelul Momaia prinde contur pe Autostrada Sibiu-Pitești. Circulația ar putea fi deschisă mai devreme decât era planificat
Tunelul Momaia prinde contur pe Autostrada Sibiu-Pitești. Circulația ar putea fi deschisă mai devreme decât era planificat Tunelul Momaia, de pe Autostrada Sibiu-Pitești, prinde contur și ar putea fi deschis circulației mai devreme decât era planificat. Constructorul austriac Porr lucrează cu 550 de muncitori și 170 de utilaje, iar stadiul fizic al lucrărilor pe secțiunea […]
PIB-ul României a scăzut în trimestrul al treilea cu 0,2%. Datele îngrijorătoare publicate de INS
PIB-ul României a scăzut în trimestrul al treilea cu 0,2%. Datele îngrijorătoare publicate de Institutul Național de Statistică În trimestrul III, în termeni reali, economia României a scăzut cu 0,2%, faţă de trimestrul II, arată datele alarmante publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS). Produsul Intern Brut ajustat sezonier a înregistrat o scădere de 0,2% […]
Companiile de stat cu pierderi mari și cele care sunt ,,o gaură neagră” pentru buget vor fi lichidate: CFR Marfă, printre ele. Ce se întâmplă cu ROMARM
Companiile de stat cu pierderi mari și cele care sunt ,,o gaură neagră” pentru buget vor fi lichidate: CFR Marfă, printre ele. Ce se întâmplă cu ROMARM Companiile de stat care au pierderi „cronice” și cele care sunt „o gaură neagră” pentru buget vor fi lichidate, a declarat, vineri, 14 noiembrie 2025, premierul României, Ilie […]
