Rămâi conectat

Actualitate

FOTO: Problemă majoră pe traseul autostrăzii Sebeș – Turda, semnalată de Asociația Pro Infrastructura

Ziarul Unirea

Publicat

în

Asociația Pro Infrastructura a semnalat, luni, o probemă care ar putea duce la mari întârzieri în construcția autostrăzii Sebeș – Turda. Este vorba despre stâlpii de electricitate de pe traseu care nu au fost încă relocați:

”Transelectrica și Electrica, alte piedici în calea construcției de autostrăzi în România! Câteva zeci de stâlpi de electricitate continuă să întârzie lucrările pe autostrada A10 Sebeș-Turda, deși procedurile de relocare a acestora au fost demarate în urma cu mai bine de un an de zile. Înstituțiile responsabile trebuie să schimbe protocoalele și să introducă termene pentru relocare, în așa fel încât acestea să se realizeze într-un interval decent de timp”, a scris reprezentantul asciației pe rețeaua de socializare Facebook.

stalpi2
FOTO: Pro Infrastructura

În paralel, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a postat pe aceeași rețea de socializare, imagini de la lucrările care se desfășoară pe loturile 2 și 4, fără să facă, deocamdată, precizări privind problemele semnalate de Pro Infrastructura.

Lotul 2:

[nggallery id=2912]

Lotul 4:

[nggallery id=2913]

FOTO: CNAIR

Reamintim că, iniţial, toate loturile de la Autostrada A10 (Sebeș – Turda) au avut ca termen de finalizare sfârşitul anului 2016, însă s-au produs întârzieri importante din cauza lipsei avizelor obligatorii pentru construcţie. De abia anul acesta au fost date autorizaţiile de construire, reprezentantul CNAIR precizând, în vara acestui an, că în prezent se profilează deschiderea circulaţiei pe loturile 3 şi 4, între Aiud şi Turda, până în vara anului 2017.

Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, declara, în august, că Autostrada Sebeș-Turda ar putea fi finalizată spre sfârșitul anului viitor, întrucât după ce a vizitat lotul IV cuvântul folosit de constructor a fost ”accelerare”.

”Teoretic a fost angajamentul pentru 2018, dar în primul trimestru, în jur de martie, dar cuvântul cheie care a fost folosit este ”accelerare”. Eu de aceasta am venit aici, de aceasta sunt aici, să căutăm să accelerăm și să terminăm spre sfârșitul anului viitor”, a spus, atunci, ministrul Transporturilor.

Autostrada Sebeș-Turda

Lot 1 – 17,0 km – de la intrarea pe autostradă în Sebeş până la Pârâul Iovului
Constructori: asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio SRL
Cost: 541,7 mil. lei fără TVA

Lot 2 – 24,3 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud
Constructori: asocierea Aktor SA – SC Euroconstruct Trading SRL
Cost: 549,3 mil. lei fără TVA.

Lot 3 – 12,5 km – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea
Constructori: asocierea Tirrena Scavi SpA, Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A
Cost: 420,511 mil. lei fără TVA

Lot 4 – 16,3 km – de la nodul Decea până în Turda
Constructori: asocierea Porr Construct SRL, Porr Bau GmbH
Cost: 470 mil. lei fără TVA


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Record istoric pentru România: Aproximativ 200 de km de autostradă și drumuri express construite în 2024

Bera Larisa

Publicat

în

Record istoric pentru România: Aproximativ 200 de km de autostradă și drumuri express construite în 2024 Pe finalul anului 2024, țara noastră atinge un record istoric în ceea ce privește construcția drumurilor express și autostrăzilor, respectiv aproape 200 de km. Ultimul record înregistrat, a fost în 2013, atunci când au fost inaugurați aproape 118 kilometri. […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea