Rămâi conectat

Politică Administrație

FOTO: Lucrările la lotul 3 al Autostrăzii Orăștie – Sibiu stagnează. Două tuneluri urmează să fie construite

Bogdan Presecan

Publicat

în

La lotul 3 al Autostrăzii Orăștie – Sibiu, singurul rămas nefinalizat din acest  tronson al A1, se lucrează și nu prea. Vremea bună din ultimele zile, care potrivit previziunilor meteorologice va continua, ar putea însemna și reluarea lucrărilor la capacitate maximă, având în vedere faptul că termenul de finalizare al lotului Cunța – Săliște este iunie 2014. Puțin probabil însă, ca termenul să fie respectat.

După cum se poate observa din imaginile realizate în data de 15 februarie 2014, de adiarc, un membru al comunității online  – forum.peundemerg.ro, lucrările la tunel (câte unul pe fiecare sens) ce trebuie realizate, stagnează de câteva luni. Utilajele sunt însă pe teren, dând astfel speranțe pentru un reluare în forță a muncii.

Tronsonul de autostrada Cunța – Săliște este cuprins intre Nodul Săliște (înspre Sibiu) si Nodul Cunța (înspre Sebeș), intre kilometri  43+855 – km 65+965 ai autostrăzii Oraștie – Sibiu și poartă denumirea de Autostrada Orastie – Sibiu, Lot 3.

Constructorul tronsonului este compania italiană IMPREGILO S.p.A., in urma semnării în data de 20 mai 2011 a contractului de constructie in valoare de 604.791.600 lei fără TVA (140,6 mil. EUR), dintre care 85% sunt finanțare nerambursabilă asigurata de Uniunea Europeana prin programul POS-T.

Acest tronson este cel mai greu din intreaga autostrada Orastie – Sibiu, traversând Dealul Aciliu (550m) intre Saliste si Apoldu. Termenul inițial de finalizare a lucrărilor pentru acest tronson era aprilie 2013, insa problemele apărute atât in finantarea autostrăzii prin blocarea programului POS-T intre martie 2012 si iunie 2013, precum si problemele date de instabilitatea solului in zona Dealului Aciliu si pana la Apoldu de Jos, au dus la repetate amânari, data finalizării fiind si acum incertă.

Tronsonul cuprinde Viaductul Aciliu, cel mai inalt viaduct de autostrada din Romania (77m), care asigura coborârea A1 din dealul Aciliu spre Apoldu de Jos.

Cea mai mare problemă tehnică o reprezintă  traversarea coamei Dealului Aciliu. Solutia aleasa initial a fost o traversare deschisa prin saparea unui debleu adanc de 43m, cu panta 1:1. S-a pus problema si a unui tunel, insa constructorul a optat pentru solutia debleului. Intrucat solul instabil a dus la suprarea sapaturii, s-a incercat in prima faza excavarea unei pante mai line, de 1:3, pastrand ideea de debleu. In ciuda volumului foarte mare de excavatie, nu s-a reusit stabilizare malurilor debleului. Recent s-a decis realizarea unui tunel de circa 400 metri prin metoda cut & cover, similar tunelului deja realizat la Dealul Săcel de pe Lotul 4 al aceleiași autostrăzi, potrivit lui Baiazid.

Sursa info/foto: forum.peundemerg.ro, Baiazid


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

Cum şi-au împărţit partidele ministerele: PNL s-a ales cu 6, UDMR cu 2 și PSD cu 8. Care sunt posibilii miniștri

Ziarul Unirea

Publicat

în

Cum şi-au împărţit partidele ministerele: PNL s-a ales cu 6, UDMR cu 2 și PSD cu 8. Care sunt posibilii miniștri Liderii coaliției PSD-PNL-UDMR și Minoritățile Naționale s-au pus de acord și s-a ajuns la o înțelegere pentru ministerele. S-a aflat acum și ce ministere va conduce fiecare partid. Inițial PSD lua 8 ministere, PNL […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea