FOTO. Lotul I al Autostrăzii Sebeș-Turda rămâne cel mai în urmă cu lucrările. Ce dificultăți întâmpină constructorul
Lotul I al Autostrăzii Sebeș-Turda, care se întinde de la Sebeș până la Pârâul Iovului, rămâne cel mai în urmă cu lucrările și probabil va fi ultimul finalizat.
Potrivit unor informații, pe trei, din cei 17 kilometri ai lotului I, nu există încă autorizație de construcție, iar în unele zone se bate pasul pe loc din cauza siturilor arheologice și încă se realizează cercetări. Totodată, situația privind exproprierile este aproape finalizată, însă pe alocuri constructorul întâmpină dificultăți în continuarea lucrărilor din cauza liniilor de înaltă tensiune.
Valoarea contractului pe lotul 1 este de 541.739.137 lei TVA din care: 460.478.266 lei – Fondul de Coeziune (85%), iar 81.260.870 lei – Guvernul Romaniei (15%), iar companiile care execută lucrarea sunt Impresa Pizzarotti, în asociaere Pomponio Constructii SRL, potrivit CNADNR.
Lotul 1 al Autostrăzii Sebeş – Turda este cel mai în urmă cu lucrările, care, conform contractului încheiat între CNADNR SA şi Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL în data de 2 decembrie 2014, ar trebui finalizate în data de octombrie 2016.
Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, a declarat la mijlocul lunii august că Autostrada Sebeș-Turda ar putea fi finalizată spre sfârșitul anului viitor, întrucât după ce a vizitat lotul IV cuvântul folosit de constructor a fost ”accelerare”.
”Teoretic a fost angajamentul pentru 2018, dar în primul trimestru, în jur de martie, dar cuvântul cheie care a fost folosit este ”accelerare”. Eu de aceasta am venit aici, de aceasta sunt aici, să căutăm să accelerăm și să terminăm spre sfârșitul anului viitor”, a spus ministrul Transporturilor.
Mai mulţi localnici din Lancrăm declară că situaţia este revoltătoare, pentru că la ei se circulă, de multe ori, bară la bară.
Autostrada Sebeş-Turda are o lungime de 70 de kilometri și este împărţită în patru loturi. Primul lot întinde pe 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia. Lotul doi are o lungime de 24,3 kilometri şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud, iar lotul trei, care are 12,5 km, se întinde de la intrarea în Aiud până la Decea. Ultimul lot are 16,3 km şi se termină în Turda.
FOTO Gan Darius
[nggallery id=2608]
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Ştirea zilei
Grădiniță de la sat, mai ceva ca la oraș! Într-un sat din Alba, o grădiniță Smart, renovată, reabilitată și dotată complet
Grădiniță de la sat, mai ceva ca la oraș! Într-un sat din Alba, o grădiniță Smart, renovată, reabilitată și dotată complet Grădinița cu program normal de la Gârbova de Sebeș l-ar face invidios pe orice edil de oraș din Alba sau din țară. Unitatea școlară a fost renovată, reabilitată și dotată la cele mai înalte […]
Sală de jocuri de noroc din Alba Iulia, jefuită de un bărbat care a pierdut bani la păcănele: Agresorul mascat a luat cu forța suma de 33.000 de lei
Sală de jocuri de noroc din Alba Iulia, jefuită de un bărbat care a pierdut bani la păcănele: Agresorul mascat a luat cu forța suma de 33.000 de lei O sală de jocuri din Alba Iulia, de pe Bulevardul Transilvaniei, a fost jefuită de un bărbat care a pierdut o sumă importantă de bani la […]
VIDEO | Rezultate la Campionatul de Super Rally 2025: Leo Borlovan, victorios în etapa de la Alba Iulia. Albaiulianul Tudor Adrian Pop, victorios la clasa 2B
Rezultate la Campionatul de Super Rally 2025: Leo Borlovan, victorios în etapa de la Alba Iulia. Albaiulianul Tudor Adrian Pop, victorios la clasa 2B Leo Borlovan, campionul din 2024, s-a impus, sâmbătă, 19 iulie 2025, în prima etapă a sezonului 2025 de Super Rally, pe un circuit stradal amenajat în Alba Iulia. Albaiulianul Tudor Adrian […]