FOTO. Lotul I al Autostrăzii Sebeș-Turda rămâne cel mai în urmă cu lucrările. Ce dificultăți întâmpină constructorul
Lotul I al Autostrăzii Sebeș-Turda, care se întinde de la Sebeș până la Pârâul Iovului, rămâne cel mai în urmă cu lucrările și probabil va fi ultimul finalizat.
Potrivit unor informații, pe trei, din cei 17 kilometri ai lotului I, nu există încă autorizație de construcție, iar în unele zone se bate pasul pe loc din cauza siturilor arheologice și încă se realizează cercetări. Totodată, situația privind exproprierile este aproape finalizată, însă pe alocuri constructorul întâmpină dificultăți în continuarea lucrărilor din cauza liniilor de înaltă tensiune.
Valoarea contractului pe lotul 1 este de 541.739.137 lei TVA din care: 460.478.266 lei – Fondul de Coeziune (85%), iar 81.260.870 lei – Guvernul Romaniei (15%), iar companiile care execută lucrarea sunt Impresa Pizzarotti, în asociaere Pomponio Constructii SRL, potrivit CNADNR.
Lotul 1 al Autostrăzii Sebeş – Turda este cel mai în urmă cu lucrările, care, conform contractului încheiat între CNADNR SA şi Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL în data de 2 decembrie 2014, ar trebui finalizate în data de octombrie 2016.
Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, a declarat la mijlocul lunii august că Autostrada Sebeș-Turda ar putea fi finalizată spre sfârșitul anului viitor, întrucât după ce a vizitat lotul IV cuvântul folosit de constructor a fost ”accelerare”.
”Teoretic a fost angajamentul pentru 2018, dar în primul trimestru, în jur de martie, dar cuvântul cheie care a fost folosit este ”accelerare”. Eu de aceasta am venit aici, de aceasta sunt aici, să căutăm să accelerăm și să terminăm spre sfârșitul anului viitor”, a spus ministrul Transporturilor.
Mai mulţi localnici din Lancrăm declară că situaţia este revoltătoare, pentru că la ei se circulă, de multe ori, bară la bară.
Autostrada Sebeş-Turda are o lungime de 70 de kilometri și este împărţită în patru loturi. Primul lot întinde pe 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia. Lotul doi are o lungime de 24,3 kilometri şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud, iar lotul trei, care are 12,5 km, se întinde de la intrarea în Aiud până la Decea. Ultimul lot are 16,3 km şi se termină în Turda.
FOTO Gan Darius
[nggallery id=2608]
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
VIDEO | Recepția lucrărilor la Transapuseana, cel mai scump drum județean din România, se va realiza în 25 noiembrie
VIDEO | Recepția lucrărilor la Transapuseana, cel mai scump drum județean din România, se va realiza în 25 noiembrie Procedurile birocratice legate de recepția lucrărilor la drumul județean DJ 107 I, cunoscut sub numele de „Transapuseana” au fost soluționate, urmând ca recepția oficială să fie făcută în data de 25 noiembrie 2024, potrivit declarațiilor vicepreședintelui […]
Secțiune Articole Similare
-
Sportacum 3 zile
Metalurgistul Cugir – Avântul Reghin 1-1 (1-0) | „Roș-albaștrii”, remiză cu gust de eșec!
-
Curier Județeanacum 2 zile
FOTO | Absolvenţii promoţiei din 1974, revedere emoţionantă după 50 de ani de la terminarea Liceul Industrial Nr.1 din Blaj
-
Ştirea zileiacum 2 zile
La 2 noiembrie 1784: Izbucnea marea răscoală țărănească din Transilvania condusă de Horea, Cloșca și Crișan, cea mai importantă ridicare la luptă a populației românești din Evul Mediu
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
Mesaje de Halloween în limba engleză. Texte pentru Sms-uri și urări „înfricoșătoare”
-
Actualitateacum o zi
Vouchere sociale 2025-2027. Ce valoare vor avea și cum se acordă
-
Curier Județeanacum 2 zile
FOTO | Șahiștii CSM Unirea Alba Iulia învingători la concursul de șah blitz „Cupa Rotary”, ediția a 8-a