FOTO. Lotul I al Autostrăzii Sebeș-Turda rămâne cel mai în urmă cu lucrările. Ce dificultăți întâmpină constructorul
Lotul I al Autostrăzii Sebeș-Turda, care se întinde de la Sebeș până la Pârâul Iovului, rămâne cel mai în urmă cu lucrările și probabil va fi ultimul finalizat.
Potrivit unor informații, pe trei, din cei 17 kilometri ai lotului I, nu există încă autorizație de construcție, iar în unele zone se bate pasul pe loc din cauza siturilor arheologice și încă se realizează cercetări. Totodată, situația privind exproprierile este aproape finalizată, însă pe alocuri constructorul întâmpină dificultăți în continuarea lucrărilor din cauza liniilor de înaltă tensiune.
Valoarea contractului pe lotul 1 este de 541.739.137 lei TVA din care: 460.478.266 lei – Fondul de Coeziune (85%), iar 81.260.870 lei – Guvernul Romaniei (15%), iar companiile care execută lucrarea sunt Impresa Pizzarotti, în asociaere Pomponio Constructii SRL, potrivit CNADNR.
Lotul 1 al Autostrăzii Sebeş – Turda este cel mai în urmă cu lucrările, care, conform contractului încheiat între CNADNR SA şi Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL în data de 2 decembrie 2014, ar trebui finalizate în data de octombrie 2016.
Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, a declarat la mijlocul lunii august că Autostrada Sebeș-Turda ar putea fi finalizată spre sfârșitul anului viitor, întrucât după ce a vizitat lotul IV cuvântul folosit de constructor a fost ”accelerare”.
”Teoretic a fost angajamentul pentru 2018, dar în primul trimestru, în jur de martie, dar cuvântul cheie care a fost folosit este ”accelerare”. Eu de aceasta am venit aici, de aceasta sunt aici, să căutăm să accelerăm și să terminăm spre sfârșitul anului viitor”, a spus ministrul Transporturilor.
Mai mulţi localnici din Lancrăm declară că situaţia este revoltătoare, pentru că la ei se circulă, de multe ori, bară la bară.
Autostrada Sebeş-Turda are o lungime de 70 de kilometri și este împărţită în patru loturi. Primul lot întinde pe 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia. Lotul doi are o lungime de 24,3 kilometri şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud, iar lotul trei, care are 12,5 km, se întinde de la intrarea în Aiud până la Decea. Ultimul lot are 16,3 km şi se termină în Turda.
FOTO Gan Darius
[nggallery id=2608]
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
![](https://ziarulunirea.ro/wp-content/uploads/2023/12/ziarulunirea.jpg)
Știri recente din categoria Ştirea zilei
VIDEO | Cum s-a petrecut incidentul în care o fetiță de trei ani a fost grav rănită: A căzut de la etajul unei locații de cazare, din satul Călugărești
Cum s-a petrecut incidentul în care o fetiță de trei ani a fost grav rănită: A căzut de la etajul unei locații de cazare, din satul Călugărești O fetiță de doar 3 ani a fost grav rănită joi după-masa, după ce a căzut de etajul unei locații de cazare din satul Călugărești, comuna Avram Iancu. […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum o zi
Muntele Găina sau ”Muntele Dragostei” din Alba, unde are loc anual Târgul de fete, încărcat de legende și tradiție
-
Sportacum 3 zile
FOTO: Reunire la Metalurgistul Cugir, cu revenirile lui G. Goronea, S. Itu și M. Codrea
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
15 iulie: Ziua Mărcii Poștale Românești. Primele mărci poștale, tipărite în Moldova, în 1848
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
15 iulie, Ciurica, o altă zi a femeilor! Dacă îţi baţi bărbatul, îţi va merge bine tot anul
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
14 iulie: Ziua Transmisioniştilor Militari
-
Opinii - Comentariiacum 17 ore
18 iulie: Se stingea din viață Regina Maria, femeia care a influențat cel mai mult istoria României