FOTO: Liceul Teoretic Teiuș, reprezentat la Comisia Europeană de prof. Marius Cosmin Pintea, directorul instituției
În perioada 11 – 13 noiembrie, prof. Marius Cosmin Pintea de la Liceul Teoretic Teiuș a participat la cursul de formare „Comisia Europeană – roluri și funcții”, organizat de Comisia Europeană la Bruxelles, Belgia.
Programul de formare s-a concentrat pe teme de interes precum: politica agricolă comună (PAC), politicile europene în domeniul ocupării tinerilor, politici și programe europene în domeniul educației, politica de mediu a UE.
Printre formatori și subiecte abordate în cadrul cursului enumerăm: „The role of the European Commission as an executive of the European Union” – Mr. Niculae Idu, Directorate-General Communication, „Common agricultural policy” – Ms. Ioana Eleonora Rusu, Directorate-General Agriculture an Rural Development, „The EU policy on environment” – Mr. Ion Codescu, Directorate-General Environment, „Youth employment„ – Ms. Andra Dusu, Directorate-General Employment, Social Affairs and Inclusion, „Erasmus+” – Ms. Teodora Balu, Directorate-General Education and Culture și „Erasmus+ in Romania” – Ms. Roxana Calfa, Directorate-General Education and Culture.
De asemenea, în cadrul cursului s-au discutat recomandările Comisiei Europene pentru România în ce privește domeniul educației. Aceste recomandări constau în: accelerarea reformei sistemului de învățământ, inclusiv prin consolidarea capacității administrative atât la nivel central, cât și la nivel local, evaluând impactul reformelor; accelerarea reformelor în domeniul învățământului profesional și al formării; alinierea învățământului universitar la cerințele pieței muncii și îmbunătățirea accesul persoanelor defavorizate; punerea în aplicare a strategiei naționale cu privire la fenomenul părăsirii timpurii a școlii, punând accentul pe îmbunătățirea accesului copiilor preșcolari, inclusiv al romilor, la o educație de calitate; accelerarea tranziției de la îngrijirea instituțională la îngrijirea alternativă pentru copiii lipsiți de îngrijire părintească.
„În urma formării am înțeles că indiferent de stadiul dezvoltării naționale Comisia Europeană prin programele și politicile din domeniul educației susține tranziția tinerilor de la școală către piața de muncă prin stagii de pregătire, îmbunătățirea calității în educație prin formarea continuă a profesorilor, parteneriatele plurisectoriale în educație, acțiunile inovatoare pentru a favoriza spiritul de inițiativă și competențele necesare pe piațta muncii, precum și inițiativele de reformă politică” ne-a declarat prof. Marius Cosmin Pintea, directorul Liceului Teoretic Teiuș. (C.M.)
[nggallery id=1279]
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Cultură Educație
FOTO | Elevi ai Liceului German Sebeș într-o tabără cultural-educativă interetnică: Proiect inițiat de un jurnalist
Elevi ai Liceului German Sebeș într-o tabără cultural-educativă interetnică În perioada 14-19 iulie 2025, șase elevi din clasa a VI-a A de la Liceul German Sebeș (Armina Dima, Ariana Dragomir, Maria Plitea, Philip Mara, David Leonte și Mihai Istrate), însoțiți de profesoara Ioana Giurgiuman și de profesor doctor Mihai-Octavian Groza, au participat la Tabăra Interetnică […]
6 august 1917 | Primul Război Mondial: Începe Bătălia de la Mărășești între armatele României și Germaniei
6 august 1917 | Primul Război Mondial: Începe Bătălia de la Mărășești între armatele României și Germaniei Bătălia de la Mărășești a durat 28 de zile, dintre care 15 au fost de luptă, iar 13 de acalmie relativă. În timpul confruntărilor, Armata I română a pierdut 27.410 oameni – anume 16% din efectivul trupelor române […]
Interes sporit pentru obținerea gradului didactic II în învățământul preuniversitar organizat la Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia
La Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, interes sporit pentru obținerea gradului didactic II în învățământul preuniversitar În peisajul educațional contemporan, formarea continuă a cadrelor didactice reprezintă un pilon esențial pentru menținerea unui învățământ de calitate, adaptat nevoilor reale ale elevilor și societății. Dinamica societății zilelor noastre, în care educația se confruntă cu provocări […]