Rămâi conectat
PSD Alba - Alegeri Locale 2024

Curier Județean

FOTO| Elevii și profesorii Școlii Gimnaziale „Avram Iancu”, Alba Iulia, în vizită în Konya, Turcia: „PUPILS TEACH PUPILS”, activitate transațională de învățare

Ziarul Unirea

Publicat

în

AUR - Alegeri Locale 2024

Elevi și profesori de la Școala Gimnazială „Avram Iancu” în vizită în Konya, a cincea metropolă ca mărime din Turcia, la Școala Yuksel Bahadir Alayli Bilim va Sanat Merkezi din Selcuklu, o școală pentru elevii supradotați din zonă.

Elevii de la Școala Gimnazială „Avram Iancu” din Alba Iulia se află în rol de profesori („teachers”) în Turcia, în orașul metropolă, Konya, la Școala Yuksel Bahadir Alayli Bilim va Sanat Merkezi din Selcuklu în săptămâna 2-8 martie 2020.

Proiectul inedit „Pupils Teach Pupils” din cadrul Erasmus+, este coordonat de Mondial College, un liceu din Nijmegen, Olanda, inițiat din septembrie 2018, cu ultima mobilitate în iunie 2020, în Olanda.

În acest parteneriat educațional internațional, Școala Gimnazială „Avram Iancu” din Alba Iulia este unul din actorii care valorifică produsele intelectuale realizate. Acest demers pune elevii români în postura de „dascăli” pentru colegii lor de aceeași vârstă.

De fapt 6 elevi din 6 școli predau colegilor de aceeași vârstă: științe, Literatură & Poezie, Artă/Muzică, Științe Sociale și Istorie din perspectiva vârstei lor, a educației și a noii tehnologii. Școlile partenere sunt: Gesamtschule Schermbeck, (GERMANIA); IES Padre Moret-Irubide, Pamplona (SPANIA); Szespol Szkol nr. 1 im Marii Sklodowskiej-Curie Wyszkowie, din Wyszkow, (POLONIA); Yuksel Bahadir Alayli Bilim va Sanat Merkezi din Selcuklu, (TURCIA) și Mondial College din Nijmejen, (OLANDA).

Elevii români, în mobilitatea din Konya, au avut o lecție despre Poezie&Limbaj și au ales ca subiectul să includă elemente din patrimoniul cultural intangibil, alegând proverbe mai mult sau mai puțin comune celor șase țări partenere.

Deoarece în mediul școlar european și internațional, lecțiile sunt realizate din perspectiva interdisciplinară, subiectul lecției a cuprins maxime și zicători care spun adevăruri general valabile din perspectiva poporului care le-a emis. După ce au înțeles ce este paremiologia ( o colecție de zicători și proverbe), fiecare elev a identificat proberbele specifice țării lor, după care le-au asociat cu echivalentele englezești. Feed-backul lecției a fost realizat în aplicația Kahoot.

Polonezii au avut lecție despre istorie și au propus un joc realizat de ei, „Discover Poland”, cu carduri pentru întrebări și cod QR pentru identificarea răspunsului corect.

Elevii spanioli au ales ca subiect pentru domeniul artei: „Arta, altfel”, elevii realizând lucrări în stilul artei suprarealiste, dadaiste, realiste, pointiliste și cubiste. S-au remarcat lucrările inspirate de caligramele poetului Apollinaire, cel care a pus bazele acestui stil în artă.

Elevii olandezi au avut lecția dedicată științei, folosind aplicațiile „Merge Explorer Objects”, „Merge Cube” și „Object Viewer”. Astfel elevii participanți la lecție au fost învățați de omologii lor să scaneze un cub montat de ei, apoi să scaneze unul din tricourile elevilor „profesori” și să descopere pe scheletul scanat organele vitale din cutia toracică cu ajutorul realității virtuale.

„Pentru elevii noștri această experiență este complet inedită, deoarece ei sunt în postura de a juca rolul profesorului în fața colegilor de aceeași vârstă. Trebuie să fie dinamici, spontani, interactivi , dispuși să comunice și să negocieze dificultățile sau provocările acestei posturi de dascăli. Entuziasmul și energia lor întotdeauna sunt benefice mediului de învățare, deoarece limba de predare este limba engleză, atât de familiară acestei generații vizual-digitale”, a comunicat prof. coordonator din partea școlii din România, Diane POPA.

Ceilalți doi profesori coordonatori de la Școala Gimnazială „Avram Iancu” din Alba Iulia au fost: domnul director, Gabriel BUCUR și doamna profesoară Iulia CALISTRU.
Elevii români, polonezi, spanioli, olandezi și germani sunt cazați de către familiile colegilor lor din Turcia, având posibilitatea să interacționeze cu tradițiile și obiceiurile din Regiunea Centrală a Turciei, puternic influențată de gândirea filozofului persan Mevlana, care a propus purificarea spirituală prin intermediul unui dans performat în cadrul unei ceremonii mistice, numite Sema. Și-au exersat și îmbunățit cunoștințele de limbă engleză și germană.

În penultima zi de mobilitate, în 6 martie, elevii participanți la proiect au învățat cum se prepară pida, o celebră pizza turcească, apoi au vizitat Konya Science Centre, unde s-au bucurat de experimentele oferite de programul național pentru știință KUBITAK. Astfel, au văzut elemente de astronomie, planetariul, câte sticle de 5 kg de apă consumăm pentru activitățile zilnice, cum își schimbă astrele și constelațiile poziția pe cer în funcție de anotimp, care este atmosfera în mediul tropical sau artic, pe viu, cu temperaturi reglate în cabine special amenajate etc.

Astfel elevii s-au obișnuit să lucreze în grupuri internaționale, au acceptat importanța colaborării intergeneraționale și au înțeles sensul proverbului englezesc: „A friend în need is a friend indeed”!, echivalentul proverbului turcesc: „Dost kara gunde belli olur” sau a celui românesc: „Prietenul la nevoie se cunoaște!”

Activitățile la care au participat elevii: cunoașterea liceului partener, a orașului Konya, primirea de către primarul orașului Selcuklu, din zona metropolitană Konya (cu peste 2 milioane de locuitori), gustarea unor produse tradiționale turcești, kebab, yaya, pide, vizitarea Muzeului Mevlana, loc de pelerinaj pentru derviși (practicanți ai religiei islamice care acceptă sărăcia materială), reprezentanți ai sufismului.

Mevlana cunoscut popular sub numele de Rumi, a fost un poet persan, un învățat islamic, un mistic sufist din secolul XIII a cărei influență a depășit granițele naționale și separațiunile etnice, promovând toleranța nelimitată, rațiunea pozitivă, bunătatea nelimitată, caritatea și conștientizarea prin iubire. A fost apreciat de iranieni, turci, greci, de musulmani din Asia Centrală, dar și de cei din India subcontinentală. E unul din cei mai bine vânduți și apreciați poeți din S.U.A. poate și pentru că i-a văzut cu aceiași ochi pe musulmani, pe evrei, și pe creștini.

Programul fiecărei zile a fost gândit și planificat cu atenție, destul de solicitant, activitățile începând la 8.30-9.00 și finalizându-se seara, îmbinându-se în permanență utilul cu plăcutul, de exemplu, ca de fiecare dată ziua a patra a fost dedicată familiei, (Family’s Day).

Un aspect deloc de neglijat al proiectului este relația cu partenerii, elevii români legând prietenii cu omologii lor din Germania, Olanda, Turcia, Spania și Olanda. Au cunoscut familia și prietenii partenerilor lor din Turcia. Astfel, până la ultima întâlnire din cadrul proiectului, comunicarea continuuă, atât în cadrul activităților specifice, cât și în plan personal.

Aceste mobilități sunt benefice pentru comunitatea noastră școlară, iar deviza Erasmus+, „Changing lifes, opening minds” se dovedește de fiecare dată adevărată.

[nggallery id=7786]


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Curier Județean

Curier Județean

FOTO: Elicoptere militare observate zburând deasupra orașului Alba Iulia. Care este scopul exercițiului militar „Swift Response 2024”

Bogdan Ilea

Publicat

în

FOTO: Elicoptere militare observate zburând deasupra orașului Alba Iulia. Care este scopul exercițiului militar „Swift Response 2024” Peste 2000 de parașutiști și 220 de mijloace militare fac parte din exercițiul militar „Swift Response 2024”, care are ca și scop simularea recuperării unei baze militare ocupate. Este una dintre cele mai mari operațiuni de desant aerian […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea