FOTO: Educație alternativă despre simbolurile naționale la Centrul de zi pentru antepreşcolari „Sfânta Irina” din Blaj
Prichindeii de la Centrul de zi pentru copii antepreşcolari „Sfânta Irina” din Blaj s-au pregătit aşa cum se cuvine pentru Ziua Naţională a României. Copiii, îndrumaţi de personalul centrului, au participat săptămâna aceasta la o serie de activităţi derulate sub genericul „Noi suntem români”.
Potrivit unui comunicat remis presei de Asociaţia Filantropia Ortodoxă Alba Iulia, „micuţii au făcut cunoştinţă cu steagul şi harta României, au ascultat Imnul României şi au jucat Hora Unirii în cadrul jocului – exerciţiu „Ţara mea”. De asemenea, copiii au pregătit şi materiale despre simbolurile ţării noastre şi anume, prin decupare şi lipire de carton colorat au realizat harta României, din hârtie creponată au confecţionat insigne de pus în piept în culorile tricolorului iar din carton colorat au realizat steguleţe pe care le-au dus acasă.”
„Aceste activităţi s-au derulat în scopul cunoaşterii de către copiii preşcolari a unor elemente de istorie şi cultură care definesc portretul moral şi spiritual al poporului român. De asemenea, s-a urmărit şi formarea unor reprezentări şi noţiuni despre patrie şi educarea sentimentului faţă de ţara natală”, a precizat părintele Vasile Seicean, coordonatorul Centrului de Zi pentru copii antepreşcolari „Sfânta Irina” din Blaj.
Centrul de zi pentru copii antepreşcolari „Sfânta Irina” din Blaj funcţionează de aproape trei ani în cadrul reţelei social-filantropice a Arhiepiscopiei Ortodoxe a Alba Iuliei fiind coordonat de Asociaţia Filantropia Ortodoxă Alba Iulia. Centrul vine în sprijinul părinţilor care locuiesc pe raza municipiului Blaj şi au o situaţie socio-economică dificilă sau se află în situaţii speciale, oferind o alternativă pentru îngrijirea şi educarea copiilor cu vârste cuprinse între 0 şi 3 ani. Peste 40 de copii din Blaj beneficiază de serviciile acestui centru, aceştia având asigurate zilnic două mese principale şi două gustări, igienizare corespunzătoare, program de odihnă, activităţi educative cu caracter ludic, activităţi de socializare şi integrare, de recreere, evaluare psihologică periodică a dezvoltării cognitive şi intervenţie logopedică. De asemenea, părinţii primesc consiliere socială şi psihologică, informare, mediere în relaţiile cu serviciile sociale şi instruire în ceea ce priveşte educarea şi îngrijirea corespunzătoare a copilului mic.
[nggallery id=2688]
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Când începe școala în toamna 2025: Structura anului școlar 2025-2026. Când vor fi vacanțele și ”Școala altfel”
Când începe școala în septembrie 2025: Structura anului școlar 2025-2026. Când vor fi vacanțele și ”Școala altfel” Elevii din România se vor întoarce în bănci pe 8 septembrie 2025, conform calendarului publicat de Ministerul Educației. Noul an școlar va fi împărțit în 5 module, alternate cu vacanțe mai scurte, așa cum s-a întâmplat și în […]
HAOS pe piața auto de la suspendarea programului „Rabla”. „Statul își sabotează propria economie”
HAOS pe piața auto în urma suspendării programului „Rabla”. „Statul își sabotează propria economie” Haosul creeat de autorităţi, în urma suspendării programului „Rabla”, afectează nu doar companiile din sectorul auto şi consumatorii, ci şi statul român, care riscă pierderi economice însemnate şi ratarea obiectivelor de sustenabilitate, avertizează Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), într-un […]
Sindicaliștii din Educație amenință că școala nu va începe pe 8 septembrie: „Vom boicota începerea noului an școlar”
Sindicaliștii din Educație amenință că școala nu va începe pe data de 8 septembrie: „Vom boicota începerea noului an școlar” În urma întâlnirii cu premierul Ilie Bolojan, sindicaliştii din Educaţie au anunţat, luni, 11 august 2025, că iau în considerare boicotarea începutului de an şcolar 2025-2026. Școala nu va începe pe 8 septembrie din cauza […]