FOTO. Autostrada Sebeș-Turda, lotul I: Lucrările avansează la podurile peste Mureș și Sebeș, iar procedurile de relocare a stâlpilor de înaltă tensiune au început
Lucrările la lotul I al Autostrăzii Sebeș-Turda, ce se întinde pe 17 kilometri, de la Sebeș până la Pârâul Iovului, avansează, susțin reprezentanții Asociației Proinfrastrucutra.
”S-au început procedurile de relocare a reţelei LEA (stâlpi de înaltă tensiune) de la devierea DJ107C şi se lucrează şi la terasamente în această zonă. De asemenea, continuă armarea structurilor podului peste râul Ampoi. Lucrările avansează şi la podul peste Mureş din zona Oarda. În plus, colegii noştri au surprins activitate şi la podul peste râul Sebeş. În zona Sebeş (Lancrăm) sensul giratoriu pentru devierea DN1 (şi accesul la drumurile tehnologice ale autostrăzii) este aproape gata şi urmează, probabil, să fie deschis traficului în curând”, susţin reprezentanţii Asociaţiei Proinfrastructură.
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat, în luna aprilie, că este nemulțumit de stadiul lucrărilor la lotul I.
”M-am uitat și la vizitele foștilor miniștri în șantier și când am văzut că progresul fizic a crescut cu 1%… este foarte puțin, în condițiile în care ei vin cu tot felul de scuze: trebuie să mai luăm un acord, un aviz, lucrurile acestea trebuiau făcute dinainte. Știu că anul trecut a fost un an mort pentru infrastructură (…) Ei și-au asumat că îl vor finaliza undeva la sfârșitul primului semestru 2018, dar cu astfel de mobilizare, eu nu cred. Eu nu tolerez astfel de comportament”, a mai spus ministrul.
Autostrada Sebeş-Turda va avea o lungime totală de 70 de kilometri şi va traversa parțial judeţele Alba și Cluj, fiind împărţită în patru loturi.
Primul lot se întinde pe 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia. Lotul doi are o lungime de 24,3 kilometri şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud, iar lotul trei, care are 12,5 km, se întinde de la intrarea în Aiud până la Decea. Ultimul lot are 16,3 km şi se termină în Turda.
Valoarea lucrărilor, fără TVA, este de 541.739.137 de lei pentru lotul unu, 549.332.393 de lei pentru lotul doi, 420.511.921 de lei pentru lotul trei, 470.004.894 de lei pentru lotul patru, toate fiind finanțate din fondul de coeziune, 85%, și bugetul de stat – 15%.
FOTO Asociația Pro Infrastructura, peundemerg.ro
[nggallery id=4056]
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Fabian-Mărincean Iulia, demisie din Consiliul Județean Alba: Decizia va fi supusă la vot în ședință ordinară
Fabian-Mărincean Iulia, demisie din Consiliul Județean Alba: Decizia va fi supusă la vot în ședință ordinară Proiectul de Hotărâre, numărul 356 din 13 noiembrie 2024, privind constatarea încetării de drept, înainte de expirarea duratei normale, a mandatului de consilier judeţean al doamnei Fabian – Mărincean Iulia a fost publicat în Monitorul Oficial Local al județului […]
Secțiune Articole Similare
-
Actualitate3 zile ago
Produsul intern brut trimestrial III al României, în stagnare față de II și scădere față de anul 2023. Cristian Păun: „Miroase de la o poștă a recesiune!”
-
Sport4 zile ago
Metalurgistul Cugir – ACSM Codlea 3-0 la „masa verde”
-
Sport2 zile ago
FOTO | Meciul de fotbal Metalurgistul Cugir – Gloria Bistrița-Năsăud, întrerupt la Cugir de o intervenție a elicopterului SMURD! Liderul a câștigat cu 4-0
-
Actualitate2 zile ago
Ajutorul de încălzire pentru iarna 2024-2025. Acte necesare. Condiții de acordare. Câți bani se dau în funcție de venit
-
Opinii - Comentarii2 zile ago
Postul Crăciunului. Obiceiuri și tradiții respectate de credincioși în Postul Nașterii Domnului
-
Opinii - Comentariio zi ago
Noua lege a pensiilor: Tabel cu vârsta de pensionare anticipată. Condiții privind stagiul de cotizare pentru pensia anticipată