FOTO. Autostrada Sebeș-Turda, lotul I: Lucrările avansează la podurile peste Mureș și Sebeș, iar procedurile de relocare a stâlpilor de înaltă tensiune au început
Lucrările la lotul I al Autostrăzii Sebeș-Turda, ce se întinde pe 17 kilometri, de la Sebeș până la Pârâul Iovului, avansează, susțin reprezentanții Asociației Proinfrastrucutra.
”S-au început procedurile de relocare a reţelei LEA (stâlpi de înaltă tensiune) de la devierea DJ107C şi se lucrează şi la terasamente în această zonă. De asemenea, continuă armarea structurilor podului peste râul Ampoi. Lucrările avansează şi la podul peste Mureş din zona Oarda. În plus, colegii noştri au surprins activitate şi la podul peste râul Sebeş. În zona Sebeş (Lancrăm) sensul giratoriu pentru devierea DN1 (şi accesul la drumurile tehnologice ale autostrăzii) este aproape gata şi urmează, probabil, să fie deschis traficului în curând”, susţin reprezentanţii Asociaţiei Proinfrastructură.
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat, în luna aprilie, că este nemulțumit de stadiul lucrărilor la lotul I.
”M-am uitat și la vizitele foștilor miniștri în șantier și când am văzut că progresul fizic a crescut cu 1%… este foarte puțin, în condițiile în care ei vin cu tot felul de scuze: trebuie să mai luăm un acord, un aviz, lucrurile acestea trebuiau făcute dinainte. Știu că anul trecut a fost un an mort pentru infrastructură (…) Ei și-au asumat că îl vor finaliza undeva la sfârșitul primului semestru 2018, dar cu astfel de mobilizare, eu nu cred. Eu nu tolerez astfel de comportament”, a mai spus ministrul.
Autostrada Sebeş-Turda va avea o lungime totală de 70 de kilometri şi va traversa parțial judeţele Alba și Cluj, fiind împărţită în patru loturi.
Primul lot se întinde pe 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia. Lotul doi are o lungime de 24,3 kilometri şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud, iar lotul trei, care are 12,5 km, se întinde de la intrarea în Aiud până la Decea. Ultimul lot are 16,3 km şi se termină în Turda.
Valoarea lucrărilor, fără TVA, este de 541.739.137 de lei pentru lotul unu, 549.332.393 de lei pentru lotul doi, 420.511.921 de lei pentru lotul trei, 470.004.894 de lei pentru lotul patru, toate fiind finanțate din fondul de coeziune, 85%, și bugetul de stat – 15%.
FOTO Asociația Pro Infrastructura, peundemerg.ro
[nggallery id=4056]
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
FOTO | Drumul județean DJ 107V, care face legătura între Ocna Mureș și Blaj, aproape de finalizare: Ce lucrări mai trebuie executate
Drumul județean DJ 107V, care face legătura între Ocna Mureș și Blaj, aproape de finalizare: Ce lucrări mai trebuie executate Lucrările pe drumul județean DJ 107V, care face legătura între Ocna Mureș și Blaj, au intrat pe ultima sută de metri. Marius Hațegan, vicepreședintele Consiliului Județean Alba, a anunțat joi, 5 iunie 2025, că tronsonul […]
Rareș Buglea, primul liberal care își anunță candidatura pentru șefia organizației din Alba Iulia. Ce planuri are?
Rareș Buglea, primul liberal care își anunță candidatura pentru șefia organizației din Alba Iulia. Ce planuri are? Considerat exclus de către organizația municipală, Rareș Buglea îți anunță candidatura pentru șefia PNL Alba Iulia. În realitate, Buglea nu a fost precedural exclus, deoarece biroul politic județean nu s-a exprimat deocamdată în acest sens. Contactat de ziarulunirea.ro, […]
Comunicat de presă Voicu Vușcan, deputat PSD de Alba: Racolările nu înseamnă nici reformă, nici progres
Voicu Vușcan, deputat PSD de Alba: Racolările nu înseamnă nici reformă, nici progres Chiar dacă aritmetica parlamentară justifică, într-o oarecare măsură, acceptarea în rândul PSD a unor parlamentari aleși din partea altor formațiuni, în sensul consolidării unui grup parlamentar puternic, capabil să inițieze și să adopte proiecte legislative necesare și benefice, traseismul în sine este […]