FOTO: Atelier de lucru la Centrul Social Vinerea – Cugir. ,,Percepția și reprezentarea exprimate în desenul copiilor cu nevoi speciale”
Vineri, 12 mai 2017, la Centrul Social Multifunctional Vinerea s-a desfășurat un atelier de lucru cu tema:”Percepția și reprezentarea exprimate în desenul copiilor cu nevoi speciale”, eveniment moderat de psihologul clinician al centrului, Corina Olteanu.
Au fost prezenți aproape 20 de participanți, profesori și educatori ai Școlii Gimnaziale ”Iosif Pervain” , Școlii Gimnaziale ,,Singidava”, Școlii Gimnaziale Nr.3 și ,,Școala Ioan Mihu” Vinerea, precum și reprezentanți ai centrului amintit.
Potrivit directorului centrului, ec. Silviu Samoilescu, subiectul, deosebit de interesant, are ca bază experiența acumulată de specialiștii centrului, în activitatea desfășurată cu beneficiarii serviciilor de recuperare și a fost structurat în 3 etape de lucru: Asemănări și diferențe în funcție de diagnosticul clinic; Ilustrarea modului în care este organizată și structurată informația în cazul acestor copii; Necesitatea abordării diferențiate a programei școlare pe baza planurilor integrativ – educative personalizate.
,,În urma analizelor și discutiilor s-a concluzionat că o tendință dominantă în abordarea persoanelor cu dizabilități la nivelul politicilor sociale și educative este educația integrată, definită ca un ansamblu de măsuri aplicate categoriilor de populație, ce urmărește înlăturarea segregării de toate formele.Aceasta reprezintă o modalitate instituționalizată de școlarizare a copiilor cu dizabilități (ca și a altor copii cu nevoi speciale) în școli și clase obișnuite sau în structuri școlare cât mai apropiate de cele obișnuite”, a afirmat Samoilescu.
Specialiștii Centrului susțin că, acceptarea de către școala de masă a ideologiilor educației integrate impune adaptări la nivelul procesului de predare – învățare – evaluare prin întocmirea unor documente speciale concretizate în programele de intervenție personalizată ( PIP) și programele educative personalizate (PEP). Aceasta implică: activități de învățare individualizată; adoptarea curricumulului; alegerea unui conținut al învățării; aplicarea unor strategii de predare – învățare; gestionarea diferențiată a timpului; organizarea spațiului clasei; utilizarea resurselor; managementul clasei ; adaptări ale instrumentelor de evaluare.
După cum preciza Samoilescu, se urmărește ca pe viitor, specialiștii centrului împreună cu cadrele didactice, să participe la activitati comune dedicate copiilor cu nevoi speciale.
Constantin PREDESCU
[nggallery id=3933]
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
![](https://ziarulunirea.ro/wp-content/uploads/2023/12/ziarulunirea.jpg)
Știri recente din categoria Cultură Educație
Elevii Colegiului Militar din Alba Iulia, premiul I și II la concursul național ”Eroul meu de ieri și de azi”: Povești de viață impresionante așezate pe hârtie de Iulia Laza, Lucas Popescu și Raluca Ramf
Elevii Colegiului Militar din Alba Iulia, premiul I și II la concursul național ”Eroul meu de ieri și de azi”: Povești de viață impresionante așezate pe hârtie de Iulia Laza, Lucas Popescu și Raluca Ramf Poveștile din trecut ale veteranilor de război, ale prizonierilor sau ale celor deportați sunt povești de viață impresionante. Elevii colegiului […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 23 de ore
Muntele Găina sau ”Muntele Dragostei” din Alba, unde are loc anual Târgul de fete, încărcat de legende și tradiție
-
Sportacum 2 zile
FOTO: Reunire la Metalurgistul Cugir, cu revenirile lui G. Goronea, S. Itu și M. Codrea
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
15 iulie: Ziua Mărcii Poștale Românești. Primele mărci poștale, tipărite în Moldova, în 1848
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
15 iulie, Ciurica, o altă zi a femeilor! Dacă îţi baţi bărbatul, îţi va merge bine tot anul
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
14 iulie: Ziua Transmisioniştilor Militari
-
Opinii - Comentariiacum 11 ore
18 iulie: Se stingea din viață Regina Maria, femeia care a influențat cel mai mult istoria României