FOTO: Atelier de lucru la Centrul Social Vinerea – Cugir. ,,Percepția și reprezentarea exprimate în desenul copiilor cu nevoi speciale”
Vineri, 12 mai 2017, la Centrul Social Multifunctional Vinerea s-a desfășurat un atelier de lucru cu tema:”Percepția și reprezentarea exprimate în desenul copiilor cu nevoi speciale”, eveniment moderat de psihologul clinician al centrului, Corina Olteanu.
Au fost prezenți aproape 20 de participanți, profesori și educatori ai Școlii Gimnaziale ”Iosif Pervain” , Școlii Gimnaziale ,,Singidava”, Școlii Gimnaziale Nr.3 și ,,Școala Ioan Mihu” Vinerea, precum și reprezentanți ai centrului amintit.
Potrivit directorului centrului, ec. Silviu Samoilescu, subiectul, deosebit de interesant, are ca bază experiența acumulată de specialiștii centrului, în activitatea desfășurată cu beneficiarii serviciilor de recuperare și a fost structurat în 3 etape de lucru: Asemănări și diferențe în funcție de diagnosticul clinic; Ilustrarea modului în care este organizată și structurată informația în cazul acestor copii; Necesitatea abordării diferențiate a programei școlare pe baza planurilor integrativ – educative personalizate.
,,În urma analizelor și discutiilor s-a concluzionat că o tendință dominantă în abordarea persoanelor cu dizabilități la nivelul politicilor sociale și educative este educația integrată, definită ca un ansamblu de măsuri aplicate categoriilor de populație, ce urmărește înlăturarea segregării de toate formele.Aceasta reprezintă o modalitate instituționalizată de școlarizare a copiilor cu dizabilități (ca și a altor copii cu nevoi speciale) în școli și clase obișnuite sau în structuri școlare cât mai apropiate de cele obișnuite”, a afirmat Samoilescu.
Specialiștii Centrului susțin că, acceptarea de către școala de masă a ideologiilor educației integrate impune adaptări la nivelul procesului de predare – învățare – evaluare prin întocmirea unor documente speciale concretizate în programele de intervenție personalizată ( PIP) și programele educative personalizate (PEP). Aceasta implică: activități de învățare individualizată; adoptarea curricumulului; alegerea unui conținut al învățării; aplicarea unor strategii de predare – învățare; gestionarea diferențiată a timpului; organizarea spațiului clasei; utilizarea resurselor; managementul clasei ; adaptări ale instrumentelor de evaluare.
După cum preciza Samoilescu, se urmărește ca pe viitor, specialiștii centrului împreună cu cadrele didactice, să participe la activitati comune dedicate copiilor cu nevoi speciale.
Constantin PREDESCU
[nggallery id=3933]
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Cultură Educație
FOTO | Rareș Achiței, de la Colegiul Militar din Alba Iulia, premiul I la Concursul „Eroul de ieri și de azi”: Povestea de viață a străbunicului așternută în lucrarea „Eroul meu bucovinean”
Rareș Achiței, de la Colegiul Militar din Alba Iulia, premiul I la Concursul „Eroul de ieri și de azi”: Povestea de viață a străbunicului așternută în lucrarea „Eroul meu bucovinean” Rareș Achiței, elev la Colegiul Militar din Alba Iulia, a câștigat premiul I la Concursul „Eroul de ieri și de azi”. Povestea de viață a […]
Sărbătoarea Muzicii 2025 continuă la Alba Iulia: Bărbierul din Sevilla, astăzi, pe scena din Piața Cetății
Sărbătoarea Muzicii 2025 continuă la Alba Iulia: Bărbierul din Sevilla, astăzi, pe scena din Piața Cetății Sărbătoarea Muzicii a început vineri, 11 iulie 2025, la Alba Iulia. În prima seară, pe scena din Piața Cetății din Alba Iulia, a urcat una dintre cele mai notabile voci ale României: Irina Baianț. Sute de persoane au umplut […]
„Tolerance: Accept the Differences!” – Expoziție semnată de artistul egiptean Mohamed Zakaria Soltan, la Muzeul Național al Unirii Alba Iulia, până în 7 august 2025
„Tolerance: Accept the Differences!” – Expoziție semnată de artistul egiptean Mohamed Zakaria Soltan, la Muzeul Național al Unirii Alba Iulia, până în 7 august 2025 La Muzeul Național al Unirii din Alba Iulia a avut loc, în data de 9 iulie 2025, vernisajul expoziției „Tolerance: Accept the Differences!” semnată de artistul egiptean Mohamed Zakaria Soltan. […]