Expertiză tehnică la „autostrada scufundată”, Cunța–Săliște, scoasă la licitație a treia oară de CNAIR
Rușinea autostrăzilor din România, am numit tronsonul Cunța – Săliște al autostrăzii Orăștie – Sibiu, își continuă epopeea administrativă. Să nu credeți că dacă a fost redeschisă circulația pe acest tronson lucrurile sunt în totalitate lămurite, că se știe exact care este situația lui. Nu, nici vorbă. O dovedește scoaterea la licitație de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, pentru a treia oară, a unei lucrări de expertiză tehnică și revizuire a proiectului tehnic.
Precedentele două licitații au fost în anii 2016 și 2017, dar de fiecare dată au fost anulate. Licitația vizează realizarea expertizei tehnice și revizuirea proiectului tehnic pentru tot tronsonul de 22,11 km și nu doar pentru zona cu probleme. Chiar și așa, este a 10-a expertiză tehnică pe acest tronson!
Vor fi realizate 130 de foraje la adâncimi de 15 – 20 de metri prin care să se determine, de preferință de către trei laboratoare separate: umiditatea, densitatea, limita inferioară de plasticitate, limita superioară de plasticitate, granulozitatea, materia organică, umflarea liberă, gradul de compactare a terenului și să se facă și încercări mecanice „cu respectarea cerințelor privind minimul de încercări în laboratorul geotehnic”, se arată în anunțul din SICAP (sistemul electronic de achiziții publice).
Contractul este împărțit în două loturi: 1. Drumuri, lucrări hidrotehnice și teren de fundare, valoare estimată între 2,3 și 2,76 milioane de lei; și 2. Poduri, pasaje, viaduct, structuri casetate și podețe cu o valoare estimată între 1,13, și 1,36 milioane de lei. Durata contractului este de 3 ani și 4 luni.
Dar oare ce înseamnă revizuirea proiectului tehnic? Cu certitudine o redeschidere a șantierului măcar pe ici, pe colo, prin punctele sensibile, căci altfel nu și-ar avea rostul! De ce nu s-a făcut o cercetare geologică completă înainte de începerea construcției autostrăzii, cu atât mai mult cu cât se știa că Dealul Bucium este destul de instabil, numai cei de la CNAIR pot spune, dar nu o fac. Ne-ar fi scutit de multe neplăceri, și pe ei de rușine.
Tronsonul de autostradă Cunța – Săliște a fost dat în funcțiune de Victor Ponta, pe atunci prim- ministru, înainte de turul II al alegerilor prezidențiale pierdute din 2014. A fost închis 10 luni mai târziu, după ce șoferii și ONG-urile care monitorizează infrastructura au semnalat numeroase deficiențe: deformări ale asfaltului, fisuri, alunecări de teren și fisuri la baza viaductului de la Aciliu. După închiderea circulației au fost demolați și reconstruiți 200 de metri din autostradă și pe zonele cu probleme s-au făcut 9 expertize tehnice.
Acum se face o expertizare a întregului lot și cine știe ce mai aflăm!
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
DSP Alba s-a autosesizat în cazul bărbatului DECEDAT la Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia. Ce măsuri vor fi luate
DSP Alba s-a autosesizat în cazul bărbatului DECEDAT la Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia. Ce măsuri vor fi luate Direcția de Sănătate Publică Alba s-a autosesizat în cazul bărbatului în vârstă de 76 de ani, decedat în 2 februarie 2025, în cadrul secției de neurologie a Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia. Citește și: […]