Evaluarea Națională la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a se desfășoară în perioada 23 mai – 10 iunie 2016
Evaluarea Națională la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a se desfășoară în perioada 23 mai – 10 iunie, potrivit calendarului publicat, joi, de Ministerul Educației și Cercetării Științifice.
CALENDARUL de administrare a Evaluărilor Naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a în anul şcolar 2015-2016
clasa a VI-a: 23 mai — Limbă și comunicare, 24 mai — Matematică și științe,
clasa a IV-a: 30 mai — Limba română, 31 mai — Matematică, 2 iunie — Limba maternă,
clasa a II-a: Limba română — 6 iunie (scris) și 7 iunie (citit), Limba română pentru minoritățile naționale — scris/ citit — 7 iunie, Matematică — 8 iunie, Limba maternă — 9 iunie (scris) și 10 iunie (citit).
”Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemănător cu cel al evaluărilor internaționale administrate elevilor în vârstă de 10 — 12 ani. La clasa a II-a, responsabilitatea administrării testelor aparține administratorului de test — învățătorul/ institutorul/ profesorul pentru învățământul primar de la clasă. La clasele a IV-a și a VI-a, administratorul de test va fi un cadru didactic diferit de cel care predă în mod obișnuit la clasă. Pe toată durata administrării testelor, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu predă la clasa respectivă și care are rolul de a susține procesul de administrare a instrumentelor de evaluare”, precizează MENCȘ.
Durata alocată rezolvării subiectelor este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la Evaluarea Națională la clasa a II-a, de 60 de minute pentru fiecare test administrat la Evaluarea Națională la clasa a IV-a și tot de 60 de minute pentru fiecare test administrat la Evaluarea Națională la clasa a VI-a.
Sălile în care se susţin evaluările naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a sunt, de regulă, sălile în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod curent.
Rezultatele obținute la aceste evaluări nu se vor înregistra în catalogul clasei și vor fi valorificate la nivelul unității de învățământ prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, consemnarea în portofoliul educațional al elevului, respectiv informarea părinților/ reprezentanților legali ai elevului asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Val de praf saharian deasupra României, de vineri până duminică. Care sunt zonele afectate
Val de praf saharian deasupra României, de vineri până duminică. Care sunt zonele vizate Un nor de praf saharian va afecta România în perioada 21 – 23 noiembrie, potrivit unui comunicat emis joi de Administrația Națională de Meteorologie (ANM). Meteorologii au explicat că circulația aerului din sector sud-vestic va favoriza avansul masei de aer încărcate […]
Tribunalul Sibiu respinge cererea ANAF de instituire a sechestrului asupra bunurilor familiei Iohannis Joi, 20 noiembrie 2025, Tribunalul Sibiu a respins cererea formulată de ANAF, prin Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Brașov, privind instituirea sechestrului asigurător asupra bunurilor familiei fostului președinte Klaus Iohannis. Instanța a decis că măsura propusă de stat nu poate fi […]
30% din cheltuielile din sănătate sunt asiguraţi de către pacient. Şeful CNAS: ,,Nu este normal, nu se întâmplă niciunde în lumea civilizată”
30% din cheltuielile din sănătate sunt asiguraţi de către pacient. Şeful CNAS: ,,Nu este normal, nu se întâmplă niciunde în lumea civilizată” Persoanele asigurate din România suportă din propriul buzunar 30% din cheltuielile necesare serviciilor de sănătate de care beneficiază, procent mult mai mare decât în alte ţări europene, a declarat șeful Casei Naţionale de […]