Evaluarea Națională la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a se desfășoară în perioada 23 mai – 10 iunie 2016
Evaluarea Națională la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a se desfășoară în perioada 23 mai – 10 iunie, potrivit calendarului publicat, joi, de Ministerul Educației și Cercetării Științifice.
CALENDARUL de administrare a Evaluărilor Naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a în anul şcolar 2015-2016
clasa a VI-a: 23 mai — Limbă și comunicare, 24 mai — Matematică și științe,
clasa a IV-a: 30 mai — Limba română, 31 mai — Matematică, 2 iunie — Limba maternă,
clasa a II-a: Limba română — 6 iunie (scris) și 7 iunie (citit), Limba română pentru minoritățile naționale — scris/ citit — 7 iunie, Matematică — 8 iunie, Limba maternă — 9 iunie (scris) și 10 iunie (citit).
”Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemănător cu cel al evaluărilor internaționale administrate elevilor în vârstă de 10 — 12 ani. La clasa a II-a, responsabilitatea administrării testelor aparține administratorului de test — învățătorul/ institutorul/ profesorul pentru învățământul primar de la clasă. La clasele a IV-a și a VI-a, administratorul de test va fi un cadru didactic diferit de cel care predă în mod obișnuit la clasă. Pe toată durata administrării testelor, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu predă la clasa respectivă și care are rolul de a susține procesul de administrare a instrumentelor de evaluare”, precizează MENCȘ.
Durata alocată rezolvării subiectelor este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la Evaluarea Națională la clasa a II-a, de 60 de minute pentru fiecare test administrat la Evaluarea Națională la clasa a IV-a și tot de 60 de minute pentru fiecare test administrat la Evaluarea Națională la clasa a VI-a.
Sălile în care se susţin evaluările naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a sunt, de regulă, sălile în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod curent.
Rezultatele obținute la aceste evaluări nu se vor înregistra în catalogul clasei și vor fi valorificate la nivelul unității de învățământ prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, consemnarea în portofoliul educațional al elevului, respectiv informarea părinților/ reprezentanților legali ai elevului asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Intervențiile stomatologice cu anestezie generală ar putea fi realizate în spitalele publice. Ministrul Sănătății: ,,Să fie decontat de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate”
Intervențiile stomatologice cu anestezie generală ar putea fi realizate în spitalele publice. Ce spune Ministrul Sănătății Intervenţiile stomatologice cu anestezie generală să fie realizate în cadrul unor cabinete de stomatologie înfiinţate în ambulatoriile spitalelor publice este o propunere discutată de Ministrul Sănătățiie, Alexandru Rogobete, pe o rețea de socializare. Citește și: PIB-ul României a scăzut […]
Radu Georgescu despre cum funcționează sistemul bancar: ,,Ai o sumă în bancă, dar știai că acești bani nu există fizic în contul tău?”
Radu Georgescu despre cum funcționează sistemul bancar: ,,Ai o sumă în bancă, dar știai că acești bani nu există fizic în contul tău?” Economistul Radu Georgescu a explicat într-o postare recentă în mediul online cum funcționează sistemul și de ce, chiar dacă românii au bani în bancă, aceștia de fapt nu există fizic în conturi. […]
Indemnizația de hrană în România: 347 de lei lunar pentru bugetari. Cine mai primește sprijinul de la stat
Indemnizația de hrană în România: 347 de lei lunar pentru bugetari. Cine mai primește sprijinul de la stat Indemnizația de hrană este un beneficiu important acordat angajaților din sectorul bugetar, similar cu tichetele de masă, dar reglementat separat și cu un cadru juridic distinct. Începând cu 2025, Legea nr. 141/2025 a modificat regulile de acordare, […]