Evaluarea Națională la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a se desfășoară în perioada 23 mai – 10 iunie 2016
Evaluarea Națională la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a se desfășoară în perioada 23 mai – 10 iunie, potrivit calendarului publicat, joi, de Ministerul Educației și Cercetării Științifice.
CALENDARUL de administrare a Evaluărilor Naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a în anul şcolar 2015-2016
clasa a VI-a: 23 mai — Limbă și comunicare, 24 mai — Matematică și științe,
clasa a IV-a: 30 mai — Limba română, 31 mai — Matematică, 2 iunie — Limba maternă,
clasa a II-a: Limba română — 6 iunie (scris) și 7 iunie (citit), Limba română pentru minoritățile naționale — scris/ citit — 7 iunie, Matematică — 8 iunie, Limba maternă — 9 iunie (scris) și 10 iunie (citit).
”Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemănător cu cel al evaluărilor internaționale administrate elevilor în vârstă de 10 — 12 ani. La clasa a II-a, responsabilitatea administrării testelor aparține administratorului de test — învățătorul/ institutorul/ profesorul pentru învățământul primar de la clasă. La clasele a IV-a și a VI-a, administratorul de test va fi un cadru didactic diferit de cel care predă în mod obișnuit la clasă. Pe toată durata administrării testelor, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu predă la clasa respectivă și care are rolul de a susține procesul de administrare a instrumentelor de evaluare”, precizează MENCȘ.
Durata alocată rezolvării subiectelor este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la Evaluarea Națională la clasa a II-a, de 60 de minute pentru fiecare test administrat la Evaluarea Națională la clasa a IV-a și tot de 60 de minute pentru fiecare test administrat la Evaluarea Națională la clasa a VI-a.
Sălile în care se susţin evaluările naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a sunt, de regulă, sălile în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod curent.
Rezultatele obținute la aceste evaluări nu se vor înregistra în catalogul clasei și vor fi valorificate la nivelul unității de învățământ prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, consemnarea în portofoliul educațional al elevului, respectiv informarea părinților/ reprezentanților legali ai elevului asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Polițiștii locali vor putea înregistra audio-video cu dispoziivele bodycam. Proiectul a fost adoptat de Senat
Polițiștii locali vor putea înregistra audio-video cu dispoziivele bodycam. Proiectul a trecut de Senat A fost adoptat miercuri, 19 noiembrie, în Senat, proiectul de lege prin care polițiștii locali sunt autorizați să efectueze înregistrări audio-video prin dispozitive de tip bodycam în timpul exercitării atribuțiilor de serviciu. Citește și: Legea care ar fi obligat primarii, miniștrii […]
Vremea se schimbă radical în România. Temperaturile scad, iar ploile și ninsorile revin în nord și la munte
Vremea se schimbă radical în România. Temperaturile scad, iar ploile și ninsorile revin România se pregătește pentru o schimbare bruscă a vremii după câteva zile cu fenomene variate în diferite regiuni. Începând de marți spre miercuri, temperaturile vor scădea abrupt, iar ploile și ninsorile vor reveni în special în nordul țării și în zonele montane. […]
Cumulul pensie-salariu, modificat prin OUG. Pensionarii care lucrează la stat vor putea să își păstreze doar 15% din pensie, dacă vor să continue să primească și salariul
Cumulul pensie-salariu, modificat prin OUG. Pensionarii care lucrează la stat vor putea să își păstreze doar 15% din pensie, dacă vor să continue să primească și salariul Guvernul intenționează să adopte o Ordonanță de Urgență prin care pensionarii care lucrează la stat vor putea să își păstreze doar 15% din pensie, dacă vor să continue […]