Rămâi conectat
!-- Spot PNL - Parlamentare 2024 --> PNL - Alegeri Parlamentare 2024

Opinii - Comentarii

EVALUAREA NATIONALA 2014: Modele de subiecte pentru elevii de clasa a II-a a IV-a, a VI-a şi a VIII-a

Ziarul Unirea

Publicat

în

PSD - Alegeri Parlamentare 2024
USR - Alegeri Parlamentare 2024

Evaluarea Naţională 2014. Modele de subiecte şi bareme la evaluarea naţională pentru elevii claselor a II-a, a IV-a, VI-a şi a VIII-a la română şi matematică publicate de Ministerul Educaţiei Naţionale. Examenele de Evaluare Naţională pe care le vor susţine elevii la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a vor incepe în data de 28 mai şi se vor finaliza pe 6 iunie

Evaluare Naţională 2014: Calendarul Evaluărilor Naţionale de la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a

28 mai 2014: Clasa a IV-a – Limba romana
29 mai 2014: Clasa a IV-a – Matematica
30 mai 2014: Clasa a IV-a – Limba materna
2 iunie 2014: Clasa a II-a – Scris-citit Limba romana
3 iunie 2014: Clasa a II-a – Scris-citit Limba materna
4 iunie 2014: Clasa a II-a – Matematica
5 iunie 2014: Clasa a VI-a – Limba si comunicare
6 iunie 2014: Clasa a VI-a – Matematica si Stiinte ale naturii

Școli cu predare în limba germană maternă, modele pentru elevii de clasa a II-a

Model citit limba germană

Model scris limba germană 

Școli cu predare în limba maghiară maternă, modele pentru elevii de clasa a II-a 

Model citit limba maghiară 

Model scris-citit limba maghiară

Model scris limba maghiară

Model matematică

Şcoli cu predare în limba română, modele pentru elevii de clasa a II-a

Model citit limba română

Model scris limba română

Model citit limba română 

Model matematică 

Şcoli cu predare în limba germană, modele pentru clasa a IV-a 

Model limba germană 

Şcoli cu predare în limba maghiară, modele pentru clasa a IV-a 

Model limba maghiară 

Model limba romana

Model matematică

Şcoli cu predare în limba română, modele pentru clasa a IV-a 

Model limba română 1

Model limba română 2

Model matematică

Scoli cu predare în limba germană, modele pentru clasa a VI-a

Model limba germană 

Şcoli cu predare în limba maghiară, modele pentru clasa a VI-a

Limba română – Limba maghiară – Limbă si comunicare

Limba română – Limba maghiară – Matematică si Stiinţe

Şcoli cu predare în limba română, modele pentru clasa a VI-a 

Model limba română

Model 2 limba română

Matematică

Evaluare Naţională 2014. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a constă în administrarea a trei teste vizând evaluarea competenţelor de receptare a mesajelor citite, evaluarea competenţelor de producere a mesajelor scrise şi evaluarea competenţelor de matematică. Elevii care au urmat cursurile clasei a II-a în limba maternă vor susţine, pe lângă testele la limba română şi matematică, încă două probe în care le vor fi evaluate competenţele de receptare a mesajelor citite şi competenţele de producere a mesajelor scrise (ambele în limba maternă).

În cadrul evaluării la clasa a II-a, testul de evaluare a competenţelor de receptare a mesajelor citite şi testul de evaluare a competenţelor de producere a mesajelor scrise se desfăşoară în aceeaşi zi, cu o pauză de 10 minute între ele.

Evaluare Naţională 2014. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a IV-a presupune un test pentru evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română şi un test pentru evaluarea competenţelor de matematică. Pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale, care studiază după un curriculum în limba maternă, se administrează şi un test de evaluare a înţelegerii textului scris în limba maternă.

Evaluare Naţională 2014. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a VI-a constă în susţinerea unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Limbă şi comunicare”, respectiv a unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Matematică şi Ştiinţe ale naturii”.Fiecare test este elaborat pentru a putea fi rezolvat în 25 de minute la clasa a II-a şi în 60 de minute la clasele a IV-a şi a VI-a.

În urma administrării testelor pentru evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a, a competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a, respectiv a evaluării elevilor la finalul clasei a VI-a, elevilor nu li se vor acorda note sau calificative, iar rezultatele obţinute nu se înregistrează în catalogul clasei. Acestea sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ, prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune, precum şi pentru informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.

După administrarea testelor la clasa a IV-a se realizează eşantionarea unităţilor de învăţământ din învăţământul de stat şi particular din întreaga ţară, evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a fiind o evaluare standardizată şi având ca scop furnizarea datelor şi a dovezilor necesare pentru diagnoza sistemului de învăţământ la nivel primar.

“Evaluările Naţionale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au rolul de a evalua, pe de o parte nivelul de pregătire al elevilor după câțiva ani de școală, iar, pe de altă parte, de a pregăti elevii cu atmosfera de examen. Nu sunt examene naționale, ci evaluări, iar notele nu vor fi trecute în catalog. Metodele clasice de evaluare nu ne permit o analiză a pregătirii elevilor la nivel național. Modalitatea de evaluare la clasă diferă de la un profesor la altul, ori aceste evaluări naționale transversale au același sistem de redactare a subiectelor, aceleași sistem de măsurare a performanței elevilor. Evaluările, însă, nu vor avea niciun impact, ci doar pregătesc admiterea pentru clasa a IX-a și copiii nu vor fi ierarhizați niciodată în funcție de aceste rezultate”, a declarat Remus Pricopie.

Potrivit unui comunicat de presă al MEN, testele au fost elaborate de către Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE), în conformitate cu reglementările legale în vigoare. În anul școlar în curs, aceste evaluări se vor desfășura, în două sesiuni, în luna mai.

Evaluare Naţională 2014. Potrivit reprezentanților MEN, după administrarea testelor la clasa a IV-a se realizează eșantionarea unităților de învățământ din învățământul de stat și particular din întreaga țară, evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a fiind o evaluare standardizată și având ca scop furnizarea datelor și a dovezilor necesare pentru diagnoza sistemului de învățământ la nivel primar.

Evaluare Naţională 2014: Modele de subiecte şi bareme pentru Evaluarea Naţională 2014, la clasa a VIII-a. Modelele de subiecte şi baremele aferente pentru examenele din cadrul Evaluării Naţionale 2014 au fost publicate de către Ministerul Educaţiei.

Examenul va fi supravegheat video şi anul acesta, iar camerele vor fi instalate şi în sălile în care se descarcă subiectele, precum şi în sălile in care se evaluează lucrările scrise.

Calendar Evaluarea Naţională 2014 pentru clasa a VIII-a

13 iunie                  Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
16 – 18 iunie           Înscrierea la Evaluarea Naţională
23 iunie                  Limba şi literatura română – proba scrisa
24 iunie                  Limba şi literatura maternă – proba scrisa
25 iunie                  Matematică – proba scrisa
27 iunie                  Afişarea rezultatelor (până la ora 16:00)
27 iunie                  Depunerea contestaţiilor (orele 16:00 – 20:00)
28 iunie – 30 iunie  Rezolvarea contestaţiilor
1 iulie                     Afişarea rezultatelor finale după contestaţii

Modificare importantă anul acesta şcolar: Evaluarea Naţională va avea o pondere crescuta, de 75%, in media de admitere la liceu

Se schimbă formula de calcul a mediei de admitere la liceu, a anunţat în septembrie anul trecut ministrul Educaţiei, Remus Pricopie. Începând din acest an, în admiterea la liceu – media de la Evaluarea Naţionala va avea o pondere de 75% (faţă de 50% cât a fost pana acum), iar media generala de absolvire a gimnaziului va fi în proporţie de 25%.

Variantă limba şi literatura română

Model limba şi literatura română

Variantă matematică

Model matematică

Model de subiect la germană – Barem la germană 

Model de subiect la italiană – Barem la italiană 

Model de subiect la ucraineană – Barem laucraineană 

Model de subiect la maghiară – Barem la maghiară 

Model de subiect la slovacă – Barem la slovacă

Model se subiect la sârbă – Barem la sârbă 

Teste suplimentare de pregătire la matematică

matematică 1

Barem matematică 1

matematică 2

barem matematică 2

matematică 3

Barem matematică 3

matematică 4

barem matematică 4

matematică 5

barem matematică 5


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Opinii - Comentarii

Opinii - Comentarii

4 noiembrie: Ziua internațională a bomboanelor (CandyDay). Cum să celebrezi produsele care ne îndulcesc viața aproape în fiecare zi

Ziarul Unirea

Publicat

în

4 noiembrie: Ziua internațională a bomboanelor (CandyDay). Cum să celebrezi produsele care ne îndulcesc viața aproape în fiecare zi Cea mai populară sărbătoare a zilei de 4 noiembrie este Ziua bomboanelor (CandyDay). Ele ne atrag prin varietatea de culori, arome, dimensiuni şi forme, uneori amuzante. La începutul secolului al XIII-lea, englezii au împrumutat un cuvânt […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea