Evaluare Națională 2015: Ce subiecte au primit elevii de clasa a II-a la matematică. Prezența în județul Alba
Elevii de clasa a II-a au susținut, miercuri, proba la matematică din cadrul Evaluării Naționale 2015. În județul Alba au fost prezenți un număr de 2328 de elevi. Potrivit inspectorului școlar general adjunct, Narcisa Bucureștean, 228 copii au fost absenți.
Subiecte la matematică
Evaluările de la final de clasa a II-a sunt organizate pentru al doilea an la nivel naţional, însă este primul an în care la testare intră copii care au făcut clasa pregătitoare şi au avut curriculum nou la clasele I şi a II-a.
Conform calendarului, aceste evaluări se vor desfăşura în perioada 18 mai – 3 iunie, după cum urmează:
– clasa a II-a (Limba română: 18 mai – scris şi 19 mai – citit; Limba română pentru minorităţile naţionale -scris/citit: 19 mai; Matematică: 20 mai; Limba maternă: 21 mai – scris şi 22 mai – citit)
– clasa a IV-a (26 mai: Limba română; 27 mai: Matematică; 28 mai – Limba maternă)
– clasa a VI-a (2 iunie: Limbă şi comunicare; 3 iunie: Matematică şi ştiinţe).
Subiectele vor avea un nivel mediu de dificultate şi sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare. Vor fi formulate clar, precis şi în strictă concordanţă cu programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu. Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale administrate elevilor în vârstă de 10-12 ani.
La clasa a II-a, responsabilitatea administrării testelor aparţine administratorului de test – învăţătorul/institutorul/profesorul pentru învăţământul primar de la clasă. La clasele a IV-a şi a VI-a administratorul de test va fi un cadru didactic diferit de cel care predă în mod obişnuit. Pe toată durata administrării testelor, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu predă la clasa respectivă şi care are rolul de a susţine procesul de administrare a instrumentelor de evaluare.
Sălile în care se susţine EN-2015 sunt, de regulă, sălile în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod curent. Acestea vor fi adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influenţa pe elevi. Durata alocată rezolvării subiectelor este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la EN II, de 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN IV şi de 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN VI.
Testele vor fi evaluate în cadrul unităţilor de învăţământ de cadrele didactice care predau în respectivele şcoli. În cazul în care numărul de cadre didactice dintr-o unitate de învăţământ este insuficient, preşedintele Comisiei de organizare şi de administrare a EN-2015 din respectiva unitate de învăţământ solicită comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti nominalizarea unor cadre didactice din alte şcoli. Înainte de începerea procesului de evaluare, preşedintele din centrul de evaluare are obligaţia de a asigura o sesiune de instruire pentru evaluatori.
Fiecare test este evaluat de către două cadre didactice, pentru fiecare disciplină în parte, pe baza Caietului cadrului didactic. Baremele de evaluare, precum şi alte informaţii referitoare la evaluare, sunt cuprinse în Caietul cadrului didactic. Evaluarea fiecărui test se face cu respectarea strictă a baremului şi a precizărilor din Caietul cadrului didactic.
Rezultatele obţinute la EN-2015 nu se înregistrează în catalogul clasei şi sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Radu Georgescu despre creșterea prețurilor: „România are cea mai mare inflație din Europa și BNR nu o controlează”
Radu Georgescu despre creșterea prețurilor: „România are cea mai mare inflație din Europa și BNR nu o controlează” Economistul Radu Georgescu avertizează că deciziile Băncii Centrale a Japoniei ar putea declanșa un val de efecte în economiile din întreaga lume, inclusiv în România. Într-o analiză recentă, el explică de ce Japonia vrea să crească dobânda […]
Cum va fi vremea în România de Crăciun 2025 și de Revelion 2026: Prognoza meteo de la ANM pentru următoarele patru săptămâni
Cum va fi vremea în România de Crăciun 2025 și de Revelion 2026: Prognoza meteo de la ANM pentru următoarele patru săptămâni Vremea va fi mai caldă decât normalul perioadei în toată țara, mai ales în nord, vest și centru, arată prognoza meteo pentru perioada 8 decembrie 2025 – 5 ianuarie 2026, emisă recent de […]
Ce spune Ministrul Educației despre măsurile împotriva abandonului școlar: Programul Masa Caldă trebuie să continue. Sunt copii care vin la școală pentru asta
Ce spune Ministrul Educației despre măsurile împotriva abandonului școlar: Programul Masa Caldă trebuie să continue. Sunt copii care vin la școală pentru asta Ministrul Educației a declarat, astăzi, marți, 9 decembrie, la Comisia de Educație de la Senat că Programul Masă Caldă trebuie să continue, deoarece sunt copii care vin la şcoală pentru acea masă” […]