Rămâi conectat

Actualitate

Elevii de clasa a II-a susțin, miercuri, Evaluarea națională la matematică. Modele de subiecte

Ioana Oprean

Publicat

în

Elevii de clasa a II-a susțin, miercuri, Evaluarea națională la matematică, după ce luni și marți au fost testați la română, scris și citit. În județul Alba au fost așteptați să susțină proba 2.564 de elevi.

elevi clasa a II-aEvaluările de la final de clasa a II-a sunt organizate pentru al doilea an la nivel naţional, însă este primul an în care la testare intră copii care au făcut clasa pregătitoare şi au avut curriculum nou la clasele I şi a II-a.

În județul Alba, la clasa a IV-a sunt așteptați 3.126 elevi dintre care 144 susțin și proba la limba maternă; la clasa a VI-a sunt așteptați 3.011 elevi dintre care 98 vor susține și proba la limba maternă.

Conform calendarului, aceste evaluări se vor desfăşura în perioada 18 mai – 3 iunie, după cum urmează:

– clasa a II-a (Limba română: 18 mai – scris şi 19 mai – citit; Limba română pentru minorităţile naţionale -scris/citit: 19 mai; Matematică: 20 mai; Limba maternă: 21 mai – scris şi 22 mai – citit)

– clasa a IV-a (26 mai: Limba română; 27 mai: Matematică; 28 mai – Limba maternă)

– clasa a VI-a (2 iunie: Limbă şi comunicare; 3 iunie: Matematică şi ştiinţe).

MODELE DE SUBIECTE:

Școli cu predare în limba germană maternă, modele pentru elevii de clasa a II-a

Model citit limba germană

Model scris limba germană 

Școli cu predare în limba maghiară maternă, modele pentru elevii de clasa a II-a 

Model citit limba maghiară 

Model scris-citit limba maghiară

Model scris limba maghiară

Model matematică

Şcoli cu predare în limba română, modele pentru elevii de clasa a II-a

Model citit limba română

Model scris limba română

Model citit limba română 

Model matematică 

Subiectele vor avea un nivel mediu de dificultate şi sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare. Vor fi formulate clar, precis şi în strictă concordanţă cu programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu. Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale administrate elevilor în vârstă de 10-12 ani.

La clasa a II-a, responsabilitatea administrării testelor aparţine administratorului de test  – învăţătorul/institutorul/profesorul pentru învăţământul primar de la clasă. La clasele a IV-a şi a VI-a administratorul de test va fi un cadru didactic diferit de cel care predă în mod obişnuit. Pe toată durata administrării testelor, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu predă la clasa respectivă şi care are rolul de a susţine procesul de administrare a instrumentelor de evaluare.

Sălile în care se susţine EN-2015 sunt, de regulă, sălile în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod curent. Acestea vor fi adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influenţa pe elevi. Durata alocată rezolvării subiectelor este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la EN II, de 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN IV şi de 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN VI.

Testele vor fi evaluate în cadrul unităţilor de învăţământ de cadrele didactice care predau în respectivele şcoli. În cazul în care numărul de cadre didactice dintr-o unitate de învăţământ este insuficient, preşedintele Comisiei de organizare şi de administrare a EN-2015 din respectiva unitate de învăţământ solicită comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti nominalizarea unor cadre didactice din alte şcoli. Înainte de începerea procesului de evaluare, preşedintele din centrul de evaluare are obligaţia de a asigura o sesiune de instruire pentru evaluatori.

Fiecare test este evaluat de către două cadre didactice, pentru fiecare disciplină în parte, pe baza Caietului cadrului didactic. Baremele de evaluare, precum şi alte informaţii referitoare la evaluare, sunt cuprinse în Caietul cadrului didactic. Evaluarea fiecărui test se face cu respectarea strictă a baremului şi a precizărilor din Caietul cadrului didactic.

Rezultatele obţinute la EN-2015 nu se înregistrează în catalogul clasei şi sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Economistul Radu Georgescu critică reacția politicienilor după ce Moody’s a menținut ratingul BBB cu perspectivă negativă: „Probabil România are și cei mai fericiți și bucuroși politicieni din Europa”

Buzdugan Rebecca

Publicat

în

Economistul Radu Georgescu critică atitudinea politicienilor după ce Moody’s a menținut ratingul BBB cu perspectivă negativă: „Probabil România are și cei mai fericiți și bucuroși politicieni din Europa” Economistul Radu Georgescu a comentat reacțiile politicienilor români după ce agenția de risc Moody’s a păstrat ratingul BBB – cu perspectivă negativă pentru România, confirmând deciziile anterioare […]

Citește mai mult

Actualitate

Guvernul RENUNȚĂ la finanțarea radarelor fixe: Șoferii vitezomani scapă de sancțiuni pentru o perioadă nedeterminată

Buzdugan Rebecca

Publicat

în

Guvernul RENUNȚĂ la finanțarea radarelor fixe: Șoferii vitezomani scapă de sancțiuni pentru o perioadă nedeterminată Autoritățile au decis să amâne pe termen nedefinit proiectul radarelor fixe, ceea ce înseamnă că șoferii care conduc cu viteză vor continua să se simtă în „siguranță”, știind că riscul de a fi prinși este redus. Această decizie riscă să […]

Citește mai mult

Actualitate

Programul pentru școli, pe hârtie: Aproape 2 milioane de elevi și copii de grădiniță NU primesc lapte, fructe și legume

Buzdugan Rebecca

Publicat

în

Programul pentru școli, pe hârtie: Aproape 2 milioane de elevi și copii de grădiniță NU primesc lapte, fructe și legume Peste 1,9 milioane de elevi și copii de grădiniță au început școala fără să primească lapte, fructe sau legume, pentru că hotărârea de guvern care trebuia să reglementeze programul nu a fost încă adoptată. Proiectul […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea