Drumul sătesc care leagă Ceru Băcăinți de Dumbrăviţa va fi modernizat: 4.5 milioane finanțare prin Programul ”Anghel Saligny”
Drumul sătesc care leagă Ceru Băcăinți de Dumbrăviţa va fi modernizat: 4.5 milioane finanțare prin Programul ”Anghel Saligny”
44 de noi investiții în infrastructură primesc finanțare de la Ministerul Dezvoltării, prin Programul Național de Investiții ”Anghel Saligny”, ca urmare a semnării, la sediul MDLPA, a contractelor de către ministrul Adrian-Ioan Veștea și beneficiarii proiectelor.
Contractele, în valoare totală de 467.470.704,25 de lei, urmăresc modernizarea și reabilitarea drumurilor de interes local, precum și înființarea sau extinderea rețelelor de alimentare cu apă și a celor de canalizare.
Printre acestea se numără și proiectul “Modernizare drum de interes local Dumbrăviţa (DS 5, DS 25, DS 3)” în valoare de 4.500.000 lei.
În prezent, drumul este nemodernizat şi prezintă o stare de degradare continuă a suprafeţelor de rulare acumulate în decursul timpului, care în pofida lucrărilor de întreţinere executate de administratorul drumului nu satisfac condiţiile minime de confort şi siguranţa circulaţiei impuse de normele naţionale în vigoare.
Investiţia ce urmează a fi realizată se află pe teritoriul extravilan al localității Dumbrăviţa şi ocupă o suprafață de aproximativ 12.950 mp, aparținând domeniului public al comunei Ceru Băcăinţi.
Drumul asigură legătura rutieră directă/indirectă cu drumul judeţean DJ 107U (107U: DJ 107A – Băcăinţi – Ceru-Băcăinţi – Comuna Ceru-Băcăinţi – Cucuta – Bolovăneşti – Valea Mare – Bulbuc (DC 60), respectiv drumul judeţean DJ 107A: (Alba Iulia – Pârâu lui Mihai – Vurpăr – Câmpu Goblii – Dealu Ferului – Mereteu – Blandiana – Sărăcsău – lim. judeţ Hunedoara).
Drumul Dumbrăvița are punctul de plecare punctul final al sectorului asfaltat al drumului sătesc DS 5, proiect realizat prin FEADR, prin programul PNDR – GAL – Măsura 19.2 ”Infrastructura rutieră de interes local”.
Lăţimea proiectată a platformei drumului în aliniament este de 4 metri şi cuprinde: 3 metri – parte carosabilă, urmând ca în curbe să se realizeze supralărgirea căii în funcţie de viteza de proiectare, raza de racordare, dar şi de situaţia existentă în teren, cu îmbunătăţiri maxime posibile; respectiv 2 x 0,50 metri – acostamente, având acelaşi sistem rutier ca şi partea carosabilă. Pantele transversale în aliniament vor fi de 2,50% corespunzătoare suprafeţei carosabile şi acostamentelor consolidate.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Curier Județean
Angajăm în Alba Iulia bucătar cu experiență și/sau ajutor de bucătar pentru locația noastră din municipiu
Angajăm în Alba Iulia bucătar cu experiență și/sau ajutor de bucătar pentru locația noastră din municipiu Dacă ești pasionat de gătit și îți dorești să lucrezi într-un mediu dinamic, vino să faci parte din echipa noastră! Mai multe detalii se pot afla la numărul de telefon: 0753364475. Cerințe: Bucătar cu Experiență: -Experiență minimă de 2 […]
Secțiune Articole Similare
-
Actualitate4 zile ago
Produsul intern brut trimestrial III al României, în stagnare față de II și scădere față de anul 2023. Cristian Păun: „Miroase de la o poștă a recesiune!”
-
Sport3 zile ago
FOTO | Meciul de fotbal Metalurgistul Cugir – Gloria Bistrița-Năsăud, întrerupt la Cugir de o intervenție a elicopterului SMURD! Liderul a câștigat cu 4-0
-
Actualitate3 zile ago
Ajutorul de încălzire pentru iarna 2024-2025. Acte necesare. Condiții de acordare. Câți bani se dau în funcție de venit
-
Opinii - Comentarii3 zile ago
Postul Crăciunului. Obiceiuri și tradiții respectate de credincioși în Postul Nașterii Domnului
-
Opinii - Comentarii2 zile ago
Noua lege a pensiilor: Tabel cu vârsta de pensionare anticipată. Condiții privind stagiul de cotizare pentru pensia anticipată
-
Opinii - Comentarii2 zile ago
17 noiembrie: Ziua Internațională a Studenților. Cum a apărut această sărbătoare și când a fost fost celebrată pentru prima dată