Drumul sătesc care leagă Ceru Băcăinți de Dumbrăviţa va fi modernizat: 4.5 milioane finanțare prin Programul ”Anghel Saligny”
Drumul sătesc care leagă Ceru Băcăinți de Dumbrăviţa va fi modernizat: 4.5 milioane finanțare prin Programul ”Anghel Saligny”
44 de noi investiții în infrastructură primesc finanțare de la Ministerul Dezvoltării, prin Programul Național de Investiții ”Anghel Saligny”, ca urmare a semnării, la sediul MDLPA, a contractelor de către ministrul Adrian-Ioan Veștea și beneficiarii proiectelor.
Contractele, în valoare totală de 467.470.704,25 de lei, urmăresc modernizarea și reabilitarea drumurilor de interes local, precum și înființarea sau extinderea rețelelor de alimentare cu apă și a celor de canalizare.
Printre acestea se numără și proiectul “Modernizare drum de interes local Dumbrăviţa (DS 5, DS 25, DS 3)” în valoare de 4.500.000 lei.
În prezent, drumul este nemodernizat şi prezintă o stare de degradare continuă a suprafeţelor de rulare acumulate în decursul timpului, care în pofida lucrărilor de întreţinere executate de administratorul drumului nu satisfac condiţiile minime de confort şi siguranţa circulaţiei impuse de normele naţionale în vigoare.
Investiţia ce urmează a fi realizată se află pe teritoriul extravilan al localității Dumbrăviţa şi ocupă o suprafață de aproximativ 12.950 mp, aparținând domeniului public al comunei Ceru Băcăinţi.
Drumul asigură legătura rutieră directă/indirectă cu drumul judeţean DJ 107U (107U: DJ 107A – Băcăinţi – Ceru-Băcăinţi – Comuna Ceru-Băcăinţi – Cucuta – Bolovăneşti – Valea Mare – Bulbuc (DC 60), respectiv drumul judeţean DJ 107A: (Alba Iulia – Pârâu lui Mihai – Vurpăr – Câmpu Goblii – Dealu Ferului – Mereteu – Blandiana – Sărăcsău – lim. judeţ Hunedoara).
Drumul Dumbrăvița are punctul de plecare punctul final al sectorului asfaltat al drumului sătesc DS 5, proiect realizat prin FEADR, prin programul PNDR – GAL – Măsura 19.2 ”Infrastructura rutieră de interes local”.
Lăţimea proiectată a platformei drumului în aliniament este de 4 metri şi cuprinde: 3 metri – parte carosabilă, urmând ca în curbe să se realizeze supralărgirea căii în funcţie de viteza de proiectare, raza de racordare, dar şi de situaţia existentă în teren, cu îmbunătăţiri maxime posibile; respectiv 2 x 0,50 metri – acostamente, având acelaşi sistem rutier ca şi partea carosabilă. Pantele transversale în aliniament vor fi de 2,50% corespunzătoare suprafeţei carosabile şi acostamentelor consolidate.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Curier Județean
UPDATE | ACCIDENT pe DN 1: O persoană rănită după ce un autoturism s-a răsturnat în afara carosabilului, între Rahău și Cut
ACCIDENT pe DN 1: O persoană rănită după ce un autoturism s-a răsturnat în afara carosabilului, între Rahău și Cut Un accident rutier a avut loc sâmbătă dimineața, în jurul orei 9.40, pe DN 1. Două mașini s-au ciocnit între Rahău și Cut. Citește și: VIDEO | Accident MORTAL pe DN 75, la Lupșa: Șoferul […]