Rămâi conectat

Curier Județean

Digitalizarea administrației publice: Cum vor putea obține românii buletinul și permisul de conducere

Bera Larisa

Publicat

în

URS Construct

Digitalizarea administrației publice: Cum vor putea obține românii buletinul și permisul de conducere

Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Bogdan Ivan, a anunțat că până la sfârșitul acestui an vor fi lansate primele aplicații pe platforma guvernamentală de cloud. În plus, anul viitor se dorește dezvoltarea a 60-70 de aplicații menite să simplifice procesele administrative, inclusiv obținerea buletinului, permisului de conducere și cazierului.

Citește și: Modificare importantă la cărțile de identitate: Anunțul făcut de Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării

Lansarea aplicațiilor pe platforma guvernamentală de cloud

Până la finalul anului, primele aplicații și servicii vor deveni disponibile pe noua platformă guvernamentală de cloud. Ministrul Ivan a menționat că obiectivul pentru anul viitor este dezvoltarea a 60-70 de servicii publice, printre care se numără aplicațiile pentru buletin, permis de conducere și cazier. Aceste aplicații vor fi interconectate pentru a simplifica procedurile pentru cetățeni.

Integrarea și interoperabilitatea sistemelor

Noile aplicații vor fi integrate cu hub-urile diferitelor ministere, care vor avea platforme proprii dezvoltate cu soluții tehnice variate. Scopul este adaptarea sistemelor la tehnologia din 2024 și unificarea limbajului tehnic. În august, va deveni disponibilă platforma națională de interoperabilitate, finanțată din fonduri europene.

Beneficiile digitalizării

Ministrul Ivan a explicat că beneficiile digitalizării vor include simplificarea accesului la informații. De exemplu, pentru obținerea unei finanțări de la APIA, solicitantul nu va mai trebui să obțină personal un extras de carte funciară sau certificat fiscal; funcționarul APIA va putea accesa aceste informații direct folosind CNP-ul beneficiarului. Aceeași procedură va fi aplicată și pentru certificatele de urbanism și autorizațiile de construcție.

Impactul asupra funcționarilor publici

Digitalizarea nu va conduce la concedierea angajaților din administrațiile locale. În schimb, aceștia vor fi eliberați de sarcinile repetitive și vor putea să se concentreze pe supervizarea proceselor. De asemenea, pentru a compensa pensionarea a 30% dintre funcționarii publici în următorii trei ani, ministerul a alocat 20 de milioane de euro pentru formarea a 30.000 de funcționari publici în competențe digitale. În plus, se va introduce internetul în 1.000 de primării și se va lansa un program de formare pentru angajații a 2.000 de IMM-uri în utilizarea instrumentelor digitale.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Curier Județean

Curier Județean

Câți metri cubi de lemn din fondul forestier al municipiului Alba Iulia vor fi valorificați în 2025: Prețuri de vânzare

Bera Larisa

Publicat

în

Câți metri cubi de lemn din fondul forestier al municipiului Alba Iulia vor fi valorificați în 2025: Prețuri de vânzare În cadrul ședintei ordinare din 30 ianuarie 2025, consilierii locali ai municipiului Alba Iulia vor avea de aprobat proiectul de hotărâre privind aprobarea volumului maxim al masei lemnoase care se va recolta și valorifica în […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea