Digitalizarea administrației publice: Cum vor putea obține românii buletinul și permisul de conducere
Digitalizarea administrației publice: Cum vor putea obține românii buletinul și permisul de conducere
Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Bogdan Ivan, a anunțat că până la sfârșitul acestui an vor fi lansate primele aplicații pe platforma guvernamentală de cloud. În plus, anul viitor se dorește dezvoltarea a 60-70 de aplicații menite să simplifice procesele administrative, inclusiv obținerea buletinului, permisului de conducere și cazierului.
Lansarea aplicațiilor pe platforma guvernamentală de cloud
Până la finalul anului, primele aplicații și servicii vor deveni disponibile pe noua platformă guvernamentală de cloud. Ministrul Ivan a menționat că obiectivul pentru anul viitor este dezvoltarea a 60-70 de servicii publice, printre care se numără aplicațiile pentru buletin, permis de conducere și cazier. Aceste aplicații vor fi interconectate pentru a simplifica procedurile pentru cetățeni.
Integrarea și interoperabilitatea sistemelor
Noile aplicații vor fi integrate cu hub-urile diferitelor ministere, care vor avea platforme proprii dezvoltate cu soluții tehnice variate. Scopul este adaptarea sistemelor la tehnologia din 2024 și unificarea limbajului tehnic. În august, va deveni disponibilă platforma națională de interoperabilitate, finanțată din fonduri europene.
Beneficiile digitalizării
Ministrul Ivan a explicat că beneficiile digitalizării vor include simplificarea accesului la informații. De exemplu, pentru obținerea unei finanțări de la APIA, solicitantul nu va mai trebui să obțină personal un extras de carte funciară sau certificat fiscal; funcționarul APIA va putea accesa aceste informații direct folosind CNP-ul beneficiarului. Aceeași procedură va fi aplicată și pentru certificatele de urbanism și autorizațiile de construcție.
Impactul asupra funcționarilor publici
Digitalizarea nu va conduce la concedierea angajaților din administrațiile locale. În schimb, aceștia vor fi eliberați de sarcinile repetitive și vor putea să se concentreze pe supervizarea proceselor. De asemenea, pentru a compensa pensionarea a 30% dintre funcționarii publici în următorii trei ani, ministerul a alocat 20 de milioane de euro pentru formarea a 30.000 de funcționari publici în competențe digitale. În plus, se va introduce internetul în 1.000 de primării și se va lansa un program de formare pentru angajații a 2.000 de IMM-uri în utilizarea instrumentelor digitale.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Curier Județean
FOTO | Scriitorul și eseistul aiudean Ioan Hădărig distins cu premiul „Cartea Anului” acordat de Uniunea Scriitorilor din România, Filiala Alba-Hunedoara
FOTO | Scriitorul și eseistul aiudean Ioan Hădărig distins cu premiul „Cartea Anului” acordat de Uniunea Scriitorilor din România, Filiala Alba-Hunedoara Ioan Hădărig, scriitor și eseist originar din municipiul Aiud, județul Alba, a fost distins miercuri, 20 noiembrie 2024, cu premiul „Cartea Anului” acordat de Uniunea Scriitorilor din România, Filiala Alba-Hunedoara, pentru volumul „ASTĂZI CERUL […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum o zi
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum 24 de ore
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Ştirea zileiacum 4 zile
PROGRAMUL zilei de 1 decembrie 2024, Ziua Națională, la Alba Iulia: Paradă militară, concert Andra și focuri de artificii
-
Opinii - Comentariiacum o zi
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii
-
Ştirea zileiacum o zi
21 noiembrie: Zece ani de la tragedia aviatică de la Mălâncrav. Ziua când Alba Iulia a pierdut un tânăr pilot căpitan