Digitalizarea administrației publice: Cum vor putea obține românii buletinul și permisul de conducere
Digitalizarea administrației publice: Cum vor putea obține românii buletinul și permisul de conducere
Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Bogdan Ivan, a anunțat că până la sfârșitul acestui an vor fi lansate primele aplicații pe platforma guvernamentală de cloud. În plus, anul viitor se dorește dezvoltarea a 60-70 de aplicații menite să simplifice procesele administrative, inclusiv obținerea buletinului, permisului de conducere și cazierului.
Lansarea aplicațiilor pe platforma guvernamentală de cloud
Până la finalul anului, primele aplicații și servicii vor deveni disponibile pe noua platformă guvernamentală de cloud. Ministrul Ivan a menționat că obiectivul pentru anul viitor este dezvoltarea a 60-70 de servicii publice, printre care se numără aplicațiile pentru buletin, permis de conducere și cazier. Aceste aplicații vor fi interconectate pentru a simplifica procedurile pentru cetățeni.
Integrarea și interoperabilitatea sistemelor
Noile aplicații vor fi integrate cu hub-urile diferitelor ministere, care vor avea platforme proprii dezvoltate cu soluții tehnice variate. Scopul este adaptarea sistemelor la tehnologia din 2024 și unificarea limbajului tehnic. În august, va deveni disponibilă platforma națională de interoperabilitate, finanțată din fonduri europene.
Beneficiile digitalizării
Ministrul Ivan a explicat că beneficiile digitalizării vor include simplificarea accesului la informații. De exemplu, pentru obținerea unei finanțări de la APIA, solicitantul nu va mai trebui să obțină personal un extras de carte funciară sau certificat fiscal; funcționarul APIA va putea accesa aceste informații direct folosind CNP-ul beneficiarului. Aceeași procedură va fi aplicată și pentru certificatele de urbanism și autorizațiile de construcție.
Impactul asupra funcționarilor publici
Digitalizarea nu va conduce la concedierea angajaților din administrațiile locale. În schimb, aceștia vor fi eliberați de sarcinile repetitive și vor putea să se concentreze pe supervizarea proceselor. De asemenea, pentru a compensa pensionarea a 30% dintre funcționarii publici în următorii trei ani, ministerul a alocat 20 de milioane de euro pentru formarea a 30.000 de funcționari publici în competențe digitale. În plus, se va introduce internetul în 1.000 de primării și se va lansa un program de formare pentru angajații a 2.000 de IMM-uri în utilizarea instrumentelor digitale.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Curier Județean
INCENDIU pe autostrada A10 Sebeș-Turda: O mașină a luat foc pe sensul de mers Aiud-Turda Un incendiu a izbucnit sâmbătă, în jurul orei 14.00, la un autoturism aflat pe autostrada A 10, sensul de mers Aiud-Turda. Secția de pompieri Aiud intervine pentru stingerea incendiului de pe autostrada A10, sensul de mers Aiud-Turda. Din informațiile preliminare […]
9-10 august 2025 | Radare de WEEKEND în județul Alba: Drumurile monitorizate de Poliția Rutieră
9-10 august 2025 | Radare de WEEKEND în județul Alba: Drumurile monitorizate de Poliția Rutieră Inspectoratul de Poliție Județean Alba a comunicat amplasarea radarelor pe drumurile din județ, în perioada 9-10 august 2025. Șoferii sunt îndemnați să circule cu prudență și să respecte limitele de viteză legale, doar dacă este absolut necesar, iar în caz […]
FOTO | Cum a avut loc accidentul de pe DN 74, de la Șard: O minoră de 12 ani, din Ighiu, acroșată de o mașină în timp ce traversa șoseaua prin loc nepermis
Cum a avut loc accidentul de pe DN 74, de la Șard: O minoră de 12 ani, din Ighiu, acroșată de o mașină Vineri, 8 august 2025, polițiștii rutieri din municipiul Alba Iulia au fost sesizați, prin SNUAU 112, cu privire la faptul că, pe DN 74, pe raza localității Șard, a avut loc un […]