Digitalizarea administrației publice: Cum vor putea obține românii buletinul și permisul de conducere
Digitalizarea administrației publice: Cum vor putea obține românii buletinul și permisul de conducere
Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Bogdan Ivan, a anunțat că până la sfârșitul acestui an vor fi lansate primele aplicații pe platforma guvernamentală de cloud. În plus, anul viitor se dorește dezvoltarea a 60-70 de aplicații menite să simplifice procesele administrative, inclusiv obținerea buletinului, permisului de conducere și cazierului.
Lansarea aplicațiilor pe platforma guvernamentală de cloud
Până la finalul anului, primele aplicații și servicii vor deveni disponibile pe noua platformă guvernamentală de cloud. Ministrul Ivan a menționat că obiectivul pentru anul viitor este dezvoltarea a 60-70 de servicii publice, printre care se numără aplicațiile pentru buletin, permis de conducere și cazier. Aceste aplicații vor fi interconectate pentru a simplifica procedurile pentru cetățeni.
Integrarea și interoperabilitatea sistemelor
Noile aplicații vor fi integrate cu hub-urile diferitelor ministere, care vor avea platforme proprii dezvoltate cu soluții tehnice variate. Scopul este adaptarea sistemelor la tehnologia din 2024 și unificarea limbajului tehnic. În august, va deveni disponibilă platforma națională de interoperabilitate, finanțată din fonduri europene.
Beneficiile digitalizării
Ministrul Ivan a explicat că beneficiile digitalizării vor include simplificarea accesului la informații. De exemplu, pentru obținerea unei finanțări de la APIA, solicitantul nu va mai trebui să obțină personal un extras de carte funciară sau certificat fiscal; funcționarul APIA va putea accesa aceste informații direct folosind CNP-ul beneficiarului. Aceeași procedură va fi aplicată și pentru certificatele de urbanism și autorizațiile de construcție.
Impactul asupra funcționarilor publici
Digitalizarea nu va conduce la concedierea angajaților din administrațiile locale. În schimb, aceștia vor fi eliberați de sarcinile repetitive și vor putea să se concentreze pe supervizarea proceselor. De asemenea, pentru a compensa pensionarea a 30% dintre funcționarii publici în următorii trei ani, ministerul a alocat 20 de milioane de euro pentru formarea a 30.000 de funcționari publici în competențe digitale. În plus, se va introduce internetul în 1.000 de primării și se va lansa un program de formare pentru angajații a 2.000 de IMM-uri în utilizarea instrumentelor digitale.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Curier Județean
Bărbat din județul Sibiu, REȚINUT în Alba pentru conducere sub influența alcoolului: Ce alcoolemie avea
Bărbat din județul Sibiu, REȚINUT în Alba pentru conducere sub influența alcoolului Un bărbat din județul Sibiu a fost reținut de oamenii legii în Alba pentru conducere sub influența alcoolului. Citește și: Bărbat de 50 de ani, din Alba Iulia, cu alcool „la bord”, la volanul unui autocamion, pe o stradă din Hăpria: Ce alcoolemie […]
A lovit un copac și apoi s-a ascuns acasă: Un șofer beat criță a fost prins de polițiștii din Alba după ce a provocat un accident pe DJ 704K
A lovit un copac și apoi s-a ascuns acasă: Un șofer beat criță, cu alcoolemie uriașă de 1,52 mg/l, a fost prins de polițiștii din Alba după ce și-a făcut praf mașina într-un copac și un gard pe DJ 704K Un bărbat de 42 de ani din comuna Săliștea a fost reținut de polițiștii din […]
Sute de șoferi vizați de controale: Poliția Rutieră Alba desfășoară acțiuni de amploare pe toate drumurile pentru combaterea vitezei excesive
Sute de șoferi vizați de controale: Poliția Rutieră Alba desfășoară acțiuni de amploare pe toate drumurile pentru combaterea vitezei excesive În perioada 1 – 7 septembrie 2025, polițiștii rutieri din județul Alba, coordonați de Serviciul Rutier Alba, desfășoară o campanie de amploare pentru prevenirea și combaterea încălcării regimului legal de viteză. Viteza neadaptată sau excesivă […]