DGASPC Alba, parte în proiectul național de integrare socială a copiilor și tinerilor din sistemul de protecție -”EDUC-PLUS”
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba a încheiat o convenție de colaborare cu Asociația Centrul de Resurse și Informare pentru Profesiuni Sociale (CRIPS) București în vederea implementării și asigurării diseminării post implementare a Proiectului ”EDUC-PLUS Formare permanentă și profesionalism pentru servicii de calitate acordate copiilor din sistemul de protecție”, în cadrul Programului RO10 ”Copii și tineri în situație de risc și inițiative locale și regionale pentru reducerea inegalităților naționale și promovarea incluziunii sociale”(CORAI) – componenta ”COERENT”, finanțat de Granturile SEE 2009-2014 și administrat de Fondul Român de Dezvoltare Socială.
Proiectul este implementat de Asociația CRIPS în parteneriat cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 1 București, pe o perioadă de 11 luni, începând cu data de 26.05.2015 și este un proiect de nivel național, care se desfășoară în cele 8 regiuni ale țării, respectiv municipiul București – Sectorul 1 (Reg. București –Ilfov) și în județele: Cluj ( Nord – Vest); Arad (Vest); Mehedinți și Vâlcea (Sud –Vest); Alba și Mureș (Centru); Argeș (Sud); Buzău (Sud – Est); Bacău (Nord –Est).
Scopul proiectului este îmbunătățirea șanselor de integrare socială a copiilor și tinerilor din sistemul de protecție găzduiți în servicii de tip rezidențial prin promovare de strategii, măsuri și programe de formare care vizează creșterea profesionalismului personalului educativ și bunele practici de parteneriat public-privat pentru incluziune socială și non-discriminare. Proiectul intervine pe două axe esențiale care influențează calitatea îngrijirii și educației copiilor din sistemul de protecție, și implicit șansele lor de integrare sociala: a) asigurarea profesionalismului personalului educativ aflat în relație cotidiană directă cu copiii; b)bune practici de deschidere a unității rezidențiale către comunitate, prin parteneriat public-privat.
Principalele obiective ale proiectului sunt:
A) Îmbunătățirea capacității de a susține cursuri adaptate nevoilor educatorilor prin perfecționarea și supervizarea a 20 de formatori din 10 DGASPC – uri și facilitarea accesului la resurse pedagogice și a networking – ului, atât pentru cei 20 formatori menționați, cât și pentru alți 40 formatori din DGASPC – uri și din structuri private prin crearea și dezvoltarea unui Centru Virtual de Resurse
B) Dezvoltarea competențelor personalului educativ din unități de tip rezidențial ( 220 de persoane) pentru pregătirea integrării sociale a beneficiarilor, ca urmarea a participării la cursuri de perfecționare.
C) Îmbunătățirea parteneriatului public – privat pentru calitate în servicii rezidențiale la nivel județean, regional și național, prin organizare a cate 2 seminarii județene în cele 9 județe și a 2 seminarii locale în București sector 1 (in total 20 seminarii) și elaborarea printr-un demers participativ a unui Cod de bune practici de parteneriat public – privat pentru incluziunea sociala și non-discriminarea copiilor din servicii rezidențiale.
Obiectul convenției dintre Asociația CRIPS București și DGASPC Alba este de colaborare pentru îndeplinirea obiectivelor proiectului EDUC – PLUS, la nivelul județului Alba, respectiv:
– îmbunătățirea capacității de a susține cursuri adaptate nevoilor educatorilor prin perfecționarea și supervizarea a 2 formatori din cadrul DGASPC Alba și facilitarea accesului la resurse pedagogice și a networking – ului, atât pentru cei 2 formatori menționați, cât și pentru alți minimum 2 formatori din județul Alba prin crearea și dezvoltarea unui Centru Virtual de Resurse
– dezvoltarea competențelor personalului educativ din unități de tip rezidențial ( 220 de persoane) pentru pregătirea integrării sociale a copiilor și tinerilor, prin organizarea unui curs de perfecționare în beneficiul a 20 de persoane din rândul angajaților cu funcții educative din servicii ale DGASPC Alba..
– îmbunătățirea parteneriatului public – privat pentru calitate în servicii rezidențiale la nivel județean, regional și național, prin organizare de seminarii județene, identificarea de bune practici și participarea la elaborarea unui Cod de bune practici de parteneriat public – privat pentru incluziunea sociala și non-discriminarea copiilor din servicii rezidențiale.
Mai multe informații despre proiectul EDUC Plus se găsesc pe pagina web www.crips.ro și/sau pot fi solicitate Asociației CRIPS, Tel/fax : 021.225.00.84, email [email protected], persoana de contact: Mirela Turcu, manager de proiect.
(C.M.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Cultură Educație
Rechizite gratuite pentru elevi din familii cu venituri mici: Termene, proceduri și documente necesare
Rechizite gratuite pentru elevii din familii cu venituri reduse: Ce trebuie să știe părinții despre termene și documente Elevii din învățământul primar și gimnazial, care provin din familii cu venituri reduse, vor beneficia și în anul școlar 2025-2026 de rechizite școlare gratuite, în cadrul programului național prevăzut de Ordonanța Guvernului nr. 33/2001, aprobată prin Legea […]
Școala de Arte și Meșteșuguri Alba Iulia | ÎNSCRIERI deschise pentru anul școlar 2025-2026: Detalii despre toate cursurile disponibile
Centrul de Cultură „Augustin Bena” Alba deschide înscrierile pentru Școala de Arte și Meșteșuguri 2025-2026 Centrul de Cultură „Augustin Bena” Alba a anunțat deschiderea înscrierilor pentru anul școlar 2025-2026 la Școala de Arte și Meșteșuguri, oferind oportunitatea tinerilor și adulților de a-și descoperi și dezvolta talentul artistic. Perioada de înscrieri este 01 – 22 septembrie 2025, […]
România pe ultimul loc în Europa la educație: Un sfert dintre tinerii 18-24 de ani nici nu învață, nici nu muncesc – RAPORT OCDE 2025
România pe ultimul loc în Europa la educație: Un sfert dintre tinerii 18-24 de ani nici nu învață, nici nu muncesc România se situează pe ultimul loc în Europa în privința capacității de a-i menține pe copii și tineri în sistemul educațional, relevă raportul anual al OCDE „Education at a Glance 2025”, publicat marți, 9 […]