Rămâi conectat

Ştirea zilei

Dezvoltarea sistemului de transport public ecologic în Alba Iulia, în parteneriat cu comuna Ciugud: Proiectul, aprobat de consilierii locali

Ziarul Unirea

Publicat

în

Dezvoltarea sistemului de transport public ecologic în Alba Iulia, în parteneriat cu comuna Ciugud: Proiectul, aprobat de consilierii locali

Consilierii locali din Municipiul Alba Iulia au dezbătut astăzi, 13 mai, în cadrul unei ședințe ordinare, proiectul „Dezvoltarea sistemului de transport public ecologic prin achiziţionarea de vehicule nepoluante şi staţii de încărcare”, în parteneriat cu comuna Ciugud. Proiectul a fost aprobat de consilieri.

Proiectul „Dezvoltarea sistemului de transport public ecologic prin achiziţionarea de vehicule nepoluante şi staţii de încărcare”, va fi depus spre finanţare de către Municipiul Alba Iulia în parteneriat cu Comuna Ciugud, în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă al României, Componenta 10 – Fondul local, Subinvestiţia 1.1.1 înnoirea parcului de vehicule destinate transportului public (achiziţia de vehicule nepoluante).

Proiectul „Dezvoltarea sistemului de transport public ecologic prin achiziţionarea de vehicule nepoluante şi staţii de încărcare” vizează achiziţionarea de 22 vehicule nepoluante noi cu emisii zero de gaze de eşapament: 21 autobuze electrice 12m şi 1 microbuz nepoluant la nivelul Municipiului Alba Iulia şi comunei Ciugud (aceasta va include şi achiziţia şi instalarea a 22 staţii de încărcare lentă – la autobază, respectiv 7 staţii de încărcare rapidă – pe traseu). Toate cele 22 vehicule nepoluante, alături de cele 22 staţii de încărcare lentă, respectiv 7 staţii de încărcare rapidă vor fi în proprietatea Municipiului Alba Iulia şi vor deservi transportul public de persoane după cum urmează:

– în municipiul Alba Iulia: 1 microbuz nepoluant, 19 autobuze electrice, 6 staţii de încărcare rapidă şi 22 staţii de încărcare lentă;

– pe ruta Alba Iulia – Ciugud: 2 autobuze electrice, 1 staţie de încărcare rapidă.

Valoarea totală a proiectului este de 11.821.000,00 euro fără TVA, respectiv 58.191.236,70 lei (reprezentând cheltuieli eligibile asigurate din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă), la care se adaugă TVA în valoare de 11.056.334,97 lei, reprezentând cheltuieli asigurate din bugetul de stat.

Cheltuielile cu TVA vor fi asigurate de la bugetul de stat, conform ghidului solicitantului. Cursul Inforeuro este stabilit prin ghidul solicitantului aferent lunii mai 2021 de 1 euro = 4,9227 lei. Rata de finanţare în cazul investiţiilor aferente COMPONENTEI 10 – Fondul local este de 100% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului, în limita bugetelor predefinite pe categorii de UAT-uri.

Având în vedere mobilitatea forţei de muncă între Alba Iulia şi Ciugud, proiectul prevede şi un parteneriat între cele două administraţii locale, astfel încât să fie stimulată folosirea transportului în comun.

În acest sens, unul dintre autobuzele alocate pentru ruta Alba Iulia – Ciugud va deservi zonele industriale (de dezvoltare economică) Alba Iulia şi Ciugud, ambele aflate una în continuarea celeilalte, pe Drumul Judeţean 107. Cea mai mare parte a populaţiei ocupate din Comuna Ciugud lucrează în municipiul Alba Iulia, iar, în acelaşi timp, 60 – 70% dintre cei aproximativ 1000 de angajaţi care lucrează la companiile din Comuna Ciugud sunt din municipiul Alba Iulia.

De aici se constată o primă oportunitate a parteneriatului dintre cele două unităţi administrativ teritoriale, precum şi importanţa stimulării folosirii transportului în comun pentru gestionarea mobilităţii între cele două localităţi. Pe acest traseu proiectul prevede şi amplasarea unei staţii de încărcare rapidă, care acoperă din punct de vedere tehnic funcţionarea autobuzului pe întreaga rută.

Cel de-al doilea autobuz este alocat Comunei Ciugud pentru a deservi ruta folosită de elevii navetişti ciugudeni, care învaţă la şcoli sau licee din Alba Iulia.

Menţionăm că în Comuna Ciugud nu există învăţământ liceal sau profesional, astfel încât elevii din comună învaţă la licee şi şcoli profesionale din Alba Iulia. Astfel ruta propusă a fi deservită de autobuzul electric porneşte din satul Hăpria (cel mai îndepărtat sat al comunei) şi continuă parcurgând traseul Hăpria – Teleac -Drâmbar – Şeuşa – Ciugud – Limba – Oarda – Alba Iulia (pe tot traseul principalelor licee) fiind folosit atât de elevii din Ciugud, cât şi de elevii navetişti din zona centrală a cartierului Oarda, localitate aparţinătoare municipiului Alba Iulia.

În concluzie, se poate constata că Alba Iulia – Ciugud reprezintă o zonă urbană funcţională cu probleme şi priorităţi comune legate de mobilitate, iar parteneriatul propus de acest proiect este util în contextul dezvoltării spaţiale viitoare a celor două localităţi, dar mai ales pentru gestionarea mobilităţii populaţiei în această zonă.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

FOTO | S-a născut o stea în Apuseni! Oana Frenț, reprezentanție magistrală ca prim balerină în rolul Clarei din Spărgătorul de Nuci, pe scena Casei de Cultură din Sibiu

Ziarul Unirea

Publicat

în

S-a născut o stea în Apuseni! Oana Frenț, reprezentanție magistrală ca prim balerină în rolul Clarei din Spărgătorul de Nuci, pe scena Casei de Cultură din Sibiu Oana Frenț este elevă la Școala Gimnazială Câmpeni și a fost recent prim balerină în rolul Clarei din Spărgătorul de Nuci, pe scena Casei de Cultură din Sibiu, iar […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea