Deszăpezirea din Alba Iulia, pe patru zile, a costat peste 55.000 de lei. Cetățenii au obligația să curețe zăpada din fața imobilelor
Deszăpezirea din perioada 27-30 decembrie a costat peste 55.000 de lei, potrivit unui comunicat de presă trimis de Primăria Alba Iulia. Reprezentanții administrației informează că cetățenii au obligația să curețe zăpada din fața imobilelor, în caz contrar vor fi sancționați conform legii.
În ultima perioada s-a actionat pentru fluidizarea traficului si asigurarea conditiilor optime de circulatie, in mai multe puncte din oras, pe toate arterele colectoare. Din punct de vedere administrativ Primăria Alba Iulia menționează că nu au existat probleme deosebite. Primaria face apel la spiritul civic al cetațenilor si al agentilor economici pentru curatarea trotuarelor.
In perioada 27 – 30 decembrie în urma instalării condițiilor de iarna in municipiul Alba Iulia au fost executate urmatoarele lucrari.
În 27-28 decembrie: Împrăștiere material antiderapant pe carosabil, alei si trotuare, suprafata totala pe care a fost executata aceasta operatiune fiind de 3160 mp, folosindu-se o cantitate de 360 tone de material antiderapant; pluguit zapada de pe carosabil pe o suprafata totala de 2319 mp; au fost dispuse in zona pantelor si a locurilor greu accesibile un numar de 45 cutii cu material antiderapant; permanent au fost solutionate sesizarile din partea cetatenilor, unde a existat acces;
În 29-30 decembrie a fost imprastiat material antiderapant pe toate strazile ce sunt prinse in contractul de concesiune incheiat intre Municipiul Alba Iulia si s.c. Polaris-M Holding s.r.l. Constanta (lucrare executata de 4 ori) au fost pluguite strazile , lucrare ce a fost executata de 3 ori;
Conform HCL nr.138/2007, art. 2, lit.a), punctul 13 , cetatenii, asociatiile de proprietari si agentii economici au obligatia sa participe la activitati edilitar gospodaresti , iar „necuratarea zapezii si a ghetii imediat dupa depunere, sau cel tarziu pana la ora 9.00, de pe trotuare, din fata imobilelor in care locuiesc sau isi desfasoara activitatea” constituie contraventie si se sanctioneaza conf. Legii.
Materialul antiderapant folosit pentru activitatea de deszapezire si combatere polei este clorura de magneziu si sare (clorura de magneziu 25% si sare 75%).
Pe aleile din parcuri se foloseste numai clorura de magneziu pentru a nu distruge cu sare vegetatia.
Atat SC Polaris M Holding SRL cat si Primaria municipiului Alba Iulia, prin serviciul A.A.D.P., asigura, prin personalul propriu, permanenta (zi si noapte).
Graficele cu personalul, care asigura permanenta, de la SC Polaris M Holding SRL si Primaria municipiului Alba Iulia, cu numere de telefon, au fost transmise Politiei rutiere si Politiei locale pentru rezolvarea operativa a tuturor situatiilor, care apar pe teren, in activitatea de deszapezire si combaterea poleiului de pe domeniul public al municipiului Alba Iulia.
Valori:
Imprastiat mecanic material antiderapant- 45788lei
Curatat mecanic zapada si gheata cu utilaj cu lama( pluguitul) 9739,80lei.
Total valoare: 55528,20 lei.
Comunicat de presă
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Biserica „Sfinții Arhangheli” din comuna Horea va fi restaurată și refuncționalizată. Licitația de peste 5 milioane de lei, lansată pe SEAP
Biserica „Sfinții Arhangheli” din comuna Horea va fi restaurată și refuncționalizată. Licitația de peste 5 milioane de lei, lansată pe SEAP Parohia Ortodoxă Română Horea a lansat la data de 14 ianuarie 2025 licitația pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice pentru execuția lucrărilor de resturare, refuncționalizare și punere în valoare a Bisericii Sfinții Arhangheli din […]