De la DGFP Alba – În atenţia plătitorilor de TVA
Persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, potrivit dispoziţiilor art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, a căror cifră de afaceri, efectiv realizată la finele anului calendaristic, este inferioară sumei de 119.000 lei, au obligaţia să depună formularul 392A, Declaraţia informativă privind livrările de bunuri şi prestările de servicii efectuate în anul 2011. Persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA, potrivit dispoziţiilor art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, a căror cifră de afaceri realizată la finele anului calendaristic, excluzând veniturile obţinute din vânzarea de bilete de transport internaţional rutier de persoane, este inferioară sumei de 35.000 de euro, calculată în echivalent lei, potrivit legii, respectiv inferioară sumei de 119.000 lei, au obligaţia să depună formularul 392B, Declaraţie informativă privind livrările de bunuri, prestările de servicii şi achiziţiile efectuate în anul 2011. Termenul de depunere a acestor formulare pentru anul fiscal 2011 este data de 27 februarie 2012, inclusiv. Aceste declaraţii în format hârtie, însoţite de formatul electronic se depun la registratura organului fiscal competent sau la poştă, prin scrisoare recomandată. Formatul electronic se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor Publice, pus la dispoziţie, gratuit, de unităţile fiscale sau poate fi descărcat de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală la adresa: http://www.anaf.ro/public/wps/portal/ANAF/AsistentaContribuabili/ProgrameUtile. Modelul şi conţinutul formularelor fiscale 392A şi 392B, precum şi instrucţiunile de completare a acestora sunt reglementate prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1081/2011 pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare de declaraţii informative, publicat în Monitorul Oficial nr. 103/09.02.2011. Informaţii detaliate se pot obţine la: birourile pentru asistenţa contribuabililor din cadrul DGFP Alba şi ale administraţiilor finanţelor publice; telefonic, la Biroul de asistenţă a contribuabililor, la numărul 0258 819 825; accesând pagina de internet www.anaf.ro. (A.D.T.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Radu Georgescu, despre majorările de taxe și impozite de la 1 august: Această lege cu creșteri de taxe… nu este legală! Orice modificare din Codul Fiscal intră în vigoare după minim 6 luni de la publicare
Radu Georgescu, despre majorările de taxe și impozite de la 1 august: Această lege cu creșteri de taxe… nu este legală! Orice modificare din Codul Fiscal intră în vigoare după minim 6 luni de la publicare Radu Georgescu explică în ultimele postări în mediul online de ce conform Codului Fiscal, taxele și impozitele se pot […]
Jale! Deficitul în primele 6 luni din 2025 mai mare decât anul trecut: Salariile bugetarilor au continuat să crească masiv
Jale! Deficitul în primele 6 luni din 2025 mai mare decât anul trecut: Salariile bugetarilor au continuat să crească masiv Execuţia bugetului general consolidat în primele şase luni ale anului 2025 s-a încheiat cu un deficit de 69,80 miliarde lei, respectiv 3,68% din PIB faţă de deficitul de 63,67 miliarde lei, respectiv 3,62% din PIB […]
Angajații de la Finanțe, evaluați de superiori pe baza a ce au „muncit”: Rapoarte scrise zilnice
Angajații de la Finanțe, evaluați de superiori pe baza a ce au „muncit”: Rapoarte scrise zilnice Începând cu 1 august 2025, angajații din aparatul Ministerului Finanțelor vor transmite zilnic, în scris, către superiorul direct, în detaliu, ce activități au desfășurat în ziua respectivă, la birou. Coordonatorii de servicii şi direcţii vor întocmi săptămânal rapoarte sintetice, […]