Rămâi conectat

Curier Județean

Contribuabilii cu mari datorii restante la bugetul asigurărilor sociale, în vizorul AJFP Alba: Măsuri întreprinse

Cezar Lancrajan

Publicat

în

Contribuabilii cu mari datorii restante la bugetul asigurărilor sociale, în vizorul AJFP Alba: Măsuri întreprinse

Comisia de Dialog Social a județului Alba s-a întrunit marți, 19 noiembrie 2024, într-o ședință prezidată de prefectul județului Alba Nicolae Albu, precum și subprefecții județului Alba, domnii Andrei Vincze și Sandu Heler.

Citește și: Conducere nouă la Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice (AJFP) Alba: Elena Nicoleta Curta, noul șef al instituției

Lucrările Comisiei de Dialog Social Alba din 19 noiembrie a.c, au fost prezidate de către domnul Nicolae Albu, prefectul județului Alba, alături de domnii subprefecți, Andrei Vincze și Sandu Heler. Temele înscrise pe ordinea de zi au fost următoarele:

1. Raport privind contribuabilii care înregistrează mari datorii restante la bugetul asigurărilor sociale și măsuri de executare silită întreprinse în vederea recuperării acestora, prezentat de doamna Elena Nicoleta Curta, șef administrație, Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Alba;

2. Informare privind modul de soluționare a cererilor de modificare drepturi, recalculări și treceri la limita de vârstă pentru pensiile comunitare, prezentată doamna Florina Borza, director executiv adjunct – Casa Județeană de Pensii Alba;

3. Diverse.

Primul raport de pe ordinea de zi referitor la contribuabilii care înregistrează mari datorii restante la bugetul asigurărilor sociale și măsuri de executare silită întreprinse în vederea recuperării acestora, doamna Elena Nicoleta Curta, șef administrație, Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Alba a precizat că s-a urmărit în special încurajarea conformării voluntare la plată, reprezentarea intereselor statului în litigii precum și în atragerea impozitelor, taxelor, contribuțiilor și altor sume datorate bugetului general consolidat, aplicarea corectă şi la termen a măsurilor de executare silită în vederea recuperării arieratelor bugetare, modernizarea instituției prin îmbunătățirea managementului instituției și implementarea eficientă a standardelor de control intern managerial, îmbunătățirea managementului resurselor umane, creșterea informatizării instituției.

La data de 30 septembrie 2024 la nivelul Administrației Județene a Finanțelor Publice Alba erau înregistrați un număr de 145.829 contribuabili, din care:

25.555 contribuabili persoane juridice:

119.845 contribuabili persoane fizice;

429 instituții publice.

În perioada ianuarie-septembrie 2024 s-au întreprins măsuri pentru realizarea obiectivelor specifice Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Alba în ceea ce priveşte activitatea de administrare a veniturilor statului, principalul obiectiv fiind realizarea nivelurilor programate ale indicatorilor de performanţă din sfera de competenţă pe total judeţ şi pe fiecare unitate fiscală subordonată.

Raportat la programul de încasări venituri bugetare comunicat de A.N.A.F., gradul de realizare al acestuia la nivelul Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Alba pentru perioada ianuarie-septembrie 2024 a fost de 99,%.

Pentru recuperarea debitelor restante, au fost demarate măsurile de executare silită, fiind urmărită respectarea prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare (popriri conturi bancare, popriri terți, sechestre bunuri mobile și imobile).

În vederea reducerii arieratelor şi a realizării planului de încasări, în perioada următoare se vor prioritiza acţiunile ce urmează a fi întreprinse, în funcţie de cuantumul şi vechimea obligaţiilor datorate de către contribuabilii gestionaţi, precum şi alte criterii (stare juridică, comportament fiscal).

Al doilea punct de pe ordinea de zi – informare privind modul de soluționare a cererilor de modificare drepturi, recalculări și treceri la limita de vârstă pentru pensiile comunitare, a fost prezentat de către doamna Florina Borza, director executiv adjunct – Casa Județeană de Pensii Alba.

În perioada 01.01.2024-01.10.2024 Compartimentul Pensii Internaționale din cadrul Casei Județene de Pensii – Alba a întocmit si transmis atât beneficiarilor de pensii comunitare cât și instituțiilor de instrumentare, instituțiilor în cauză și organismelor de legătură din țările Uniunii Europene un număr de 2991 formulare europene, după cum urmează:

290 decizii de pensie naționala pentru care s-a luat în considerare stagiul de cotizare realizat în România;

322 decizii de pensie comunitară pentru care s-a luat în considerare stagiul de cotizare recunoscut în alte țări ale Uniunii Europene;

236 documente portabile SED P6000 –Notificarea sumarului deciziilor de pensii;

394 formulare E205 prin care se atestă perioadele privind cariera de asigurat în România pentru asiguraţii care au realizat stagii de cotizare atât în tară, cât şi în străinătate;

552 documente portabile SED P5000-perioadele de asigurare sau de reședința recunoscute in statul membru;

326 documente portabile SED P2000 prin care se inițiază instrumentarea unei cereri de pensie de bătrânețe (limită de vârstă, anticipate, anticipate parțial) pentru cetățenii români care au desfășurat activitate în alte țări ale Uniunii Europene;

30 documente portabile SED P2200 prin care se initiază instrumentarea unei cereri de pensie de invaliditate pentru cetătenii români care au desfăsurat activitate în alte tări ale Uniunii Europene;

29 documente portabile SED P2100 prin care se initiază instrumentarea unei cereri de pensie de urmas pentru cetătenii români care au desfăsurat activitate în alte tări ale Uniunii Europene;

385 documente portabile SED P4000- prin care se comunică informații privind perioadele de asigurare;

2 formulare E001RO prin care s-a realizat schimbul de informatii și documente între Casa Judeteana de Pensii Alba și celelalte instituții similare din țările Uniunii Europene;

270 documente portabile SED P8000 prin care se solicită informații suplimentare;

11 documente portabile H121- Notificare privind informații medicale/Răspuns la solicitarea pentru informații medicale;

35 documente portabile X007- Transmitere/redirectionare caz;

35 documente portabile P1000- Transfer de informații suplimentare;

2 documente portabile H065- Transmitere de cerere/document/informații;

7 documente portabile SED P7000 – notificarea sumarului deciziilor de pensie;

8 formulare E210RO – Notificarea deciziei cu privire la o cerere de pensie.

De asemenea, în aceeași perioadă în cadrul compartimentului pensii internaționale s-au întocmit și transmis un număr de 180 certificate de viată, 7 adrese de informare cu privire la termenele de revizuire medicală, schimbări grad invaliditate, 21 decizii de suspendarea/încetarea plătii pensiei, reluare plata pensie și 15 adrese transfer – formulare europene- către alte judete, 8 adrese traduceri documente, 17 adrese pentru Comisia de Expertiza prin care se solicită expertizarea medicală.

La punctul 3, diverse au avut loc discuții libere cu privire la materialele prezentate, precum și întrebări punctuale, membrilor Comisiei li s-a răspuns de către reprezentanții instituțiilor publice.

Doamna Alexandra Dana Zecheru, șef serviciu în cadrul Serviciului Județean Alba al Arhivelor Naționale a prezentat un memoriu în care a relatat problemele cu care se confruntă instituția pe care o reprezintă.

Instituția Prefectului – Județul Alba a înaintat deja aceste revendicări Guvernului României și Ministerului Muncii și Solidarității Sociale.

În încheierea ședinței, prefectul județului Alba, domnul Nicolae Albu, a adresat o invitație tuturor românilor de a lua parte la festivitățile prilejuite de sărbătorirea Zilei Naționale a României:

’’Vă așteptăm la Alba Iulia să celebrăm împreună valorile care ne definesc ca popor: unitatea, curajul și dragostea de țară”.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Curier Județean

Curier Județean

Primăria Abrud va da în judecată Ministerul Investiţilor şi Proiectelor Europene: Motivul, anularea corecțiilor financiare de 10% din valoarea unui proiect

Ziarul Unirea

Publicat

în

Primăria Abrud va da în judecată Ministerul Investiţilor şi Proiectelor Europene: Motivul, anularea corecțiilor financiare de 10% din valoarea unui proiect Consiliul Local al orașului Abrud a aprobat în ultima ședință extraordinară, cu unanimitate de voturi, contractarea de servicii juridice de consultanţă, asistenţă şi reprezentare în justiţie, în vederea apărării intereselor orașului, precum și alocarea […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea