Continental România concediază peste 850 de angajați din patru orașe din România: Sunt puși pe liber atât ingineri software, cât și specialiști din sectorul de producție automotive
Continental România concediază peste 850 de angajați din patru orașe din România: Sunt puși pe liber atât ingineri software, cât și specialiști din sectorul de producție automotive
Continental România concediază în perioada următoare peste 850 de angajați din patru orașe din România. Sunt puși pe liber atât ingineri software, cât și specialiști din sectorul de producție automotive.
Consultantul de marketing Doru Șupeală anunță că celebra companie nemțească Continental va concedia aproape 1000 de angajați în nu mai puțin de patru orașe din România. Sunt vizate divizii din Sibiu, Iași sau Timișoara.
Continental România concediază peste 850 de angajați din România, în zilele următoare. Sunt puși pe liber atât ingineri software, cât și specialiști din sectorul de producție automotive. Planul de concedieri colective va afecta direct circa 230 de angajați din divizia Contitech de tehnologie digitală (software), care activează în prezent în birourile ContiTech Original Equipment Solutions (OESL) din Timișoara, scrie Doru Șupeală pe LinkedIn.
Alți 640 de angajați vor fi disponibilizați din divizia automotive, este vorba de oameni care lucrează în facilitățile de producție din Timișoara, dar și în celelalte secții de producție Continental din Sibiu, Iași și Carei.
Din informațiile aflate pe surse, Continental va oferi celor disponibilizați unele sume compensatorii, dar acestea încă nu sunt cunoscute și nu se știu criteriile și principiile de acordare a compensațiilor.
De asemenea, Continental nu a făcut publice criteriile și argumentele pe baza cărora a decis numărul celor concediați și identitatea acestora. Nu se explică în niciun fel prin ce metode s-a ajuns la acest număr de angajați concediați și niic cum au fost selectați aceștia.
Mai mulți angajați Continental care mi-au scris în aceste zile s-au plâns că listele de disponibilizări se fac subiectiv și discriminatoriu, după voia unor șefi și manageri, iar între cei care sunt puși pe liber se află oameni cu situații medicale dificile, dar și persoane cu o situație materială precară, cărora le va fi extrem de greu să se descurce fără un job.
În cea mai desăvârșită limbă de lemn corporateză, firma prezintă aceste concedieri colective drept ”operațiuni de consolidare a competitivității”: „Continental își consolidează competitivitatea, într-un context de piață plin de provocări pentru industria auto, care se află în plină transformare – cea mai mare din istoria sa. Măsurile planificate au ca scop adaptarea capacităților la cerințele în schimbare ale clienților și creșterea eficienței”.
În finalul comunicatului publicat astăzi, compania Continental pretinde că „rămâne angajată în sprijinirea angajaților afectați, pentru a găsi soluții pe piața de muncă internă și externă, prin colaborare activă cu partenerii sociali în vederea identificării unor soluții individuale”.
Foto: Facebook Continental Romania
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Pensii de mizerie pentru milioane de români: Câți bani vor lua salariații care câștigă între 3.000 și 6.000 de lei
Pensii de mizerie pentru milioane de români: Câți bani vor lua salariații care în prezent câștigă între 3.000 și 6.000 de lei Un calcul simplu și îngrijorător făcut de un economist român a tras un semnal de alarmă legat de pensiile viitorului. Pentru actualii angajați cu salarii cuprinse între 3.000 și 6.000 lei, veniturile la […]
Când începe școala în toamna 2025: Structura anului școlar 2025-2026. Când vor fi vacanțele și ”Școala altfel”
Când începe școala în septembrie 2025: Structura anului școlar 2025-2026. Când vor fi vacanțele și ”Școala altfel” Elevii din România se vor întoarce în bănci pe 8 septembrie 2025, conform calendarului publicat de Ministerul Educației. Noul an școlar va fi împărțit în 5 module, alternate cu vacanțe mai scurte, așa cum s-a întâmplat și în […]
HAOS pe piața auto de la suspendarea programului „Rabla”. „Statul își sabotează propria economie”
HAOS pe piața auto în urma suspendării programului „Rabla”. „Statul își sabotează propria economie” Haosul creeat de autorităţi, în urma suspendării programului „Rabla”, afectează nu doar companiile din sectorul auto şi consumatorii, ci şi statul român, care riscă pierderi economice însemnate şi ratarea obiectivelor de sustenabilitate, avertizează Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), într-un […]