Rămâi conectat

Economie

Compania PREBET Aiud – model de management pe timp de criză

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Interviu cu ing. Mircea Dumitru SILAGHI, directorul general al companiei producătoare de prefabricate din beton

– Stimate domnule ing. Mircea Dumitru Silaghi, ocupaţi de peste 25 de ani funcţii de conducere în cadrul SC PREBET Aiud SA, iar din luna mai 2009 sunteţi directorul general al companiei. La începutul discuţiei noastre aş dori să prezentanţi pe scurt firma PREBET Aiud.
– SC PREBET Aiud S.A. este o companie românească cu capital integral privat, situată în Aiud, pe str. Arenei nr. 10, având peste 330 de salariaţi şi, la ora actuală, este singura companie din România producătoare a întregii game de prefabricate din beton armat şi precomprimat, atât pentru căile de comunicaţie feroviară, cât şi rutieră.
PREBET Aiud produce întreaga gamă de prefabricate folosită acum de constructorii din România, atât în infrastructura feroviară (cum sunt traverse din beton armat şi precomprimat de diferite tipuri; dale de pasaj; ziduri de peron; cadre, aripi timpane, elevaţii, boltite – pentru diferitele tipuri de podeţe CF), cât şi în cea rutieră (de exemplu grinzi tip T, tip I, cu lungime de până la 40 de metri şi înălţime de până la 2,10 metri; cadre, dale, aripi, timpane, elevaţii – de diferite mărimi pentru diverse tipuri de podeţe; borduri; ziduri, stâlpi de iluminat de diferite dimensiuni, stâlpi de înaltă tensiune pentru calea ferată etc). De asemenea, în sectorul „Poligon produse grele” sunt turnate grinzi tronsonate cu lungimea de 33 de metri şi înălţimea de 1,80 metri, pentru a fi transportate pentru construcţia tronsonului de autostradă Deva – Orăştie, unde avem de livrat până în vara anului viitor peste 400 de asemenea grinzi.
– Care sunt cei mai importanţi beneficiari ai prefabricatelor din beton armat şi precomprimat pe care le produce SC PREBET Aiud?
– Lucrăm cu companii româneşti şi străine dintre care amintim: Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Compania Naţională Căile Ferate Române, Bechtel International, Selina Oradea, Poor Technobau, Strabag SE, Max Boegl Geiger, FCC Construction, PA&CO International, Vectra Service Braşov, Straco Grup, UMB Spedition, Grup Colas, CONCEFA Sibiu, Hidroconstrucţia Bucureşti, Europrefabricate Timişoara, Tehnostrade etc.
– Cum a reuşit SC PREBET Aiud să facă faţă crizei economico-financiare prin care trece România, alături de întreaga lume?
– Într-adevăr, lumea trece printr-o criză economică şi financiară şi asemenea şi ţara noastră. Am reuşit să prevenim pe cât posibil această criză prin nişte măsuri de management. Astfel, încă din vara anului 2008, Consiliul de Administraţie al societăţii a propus acţionarilor SC PREBET AIUD SA, iar aceştia au hotărât la Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor din data de 2 septembrie 2008 majorarea capitalului social cu peste 5,8 milioane de lei, bani care au permis societăţii să-şi diversifice producţia. Astfel, de la o producţie care în proporţie de peste 80 la sută viza infrastructura feroviară (calea ferată) s-a reuşit ca într-un timp relativ scurt, de numai 3 – 4 ani, să producem peste 80 la sută din prefabricate pentru infrastructura rutieră. De asemenea, în 2010, tot acţionarii societăţii au mai pompat în societate încă 2,6 milioane de lei, hotărând la Adunarea Generală Ordinară a Acţionarilor SC PREBET Aiud SA, din 20 mai 2010, repartizarea profitului net aferent anului 2009 în contul de rezerve al societăţii. Pe lângă înţelegerea arătată de acţionari companiei, cărora şi pe această cale dorim să le mulţumim, forţa companiei PREBET stă în calitatea factorului OM. Ne mândrim cu un colectiv de salariaţi unit, bine pregătit, capabil de sacrificii atunci când acestea se impun. Aşa a fost în 2010, când pentru noi a fost cel mai greu an de până acum. Datorită acestor două componente – acţionariat şi angajaţi – s-a reuşit ca în anul 2011 societatea să revină în forţă pe piaţa de profil din România, având la această dată semnate contracte ferme cu beneficiarii de aproximativ 5 milioane de euro şi un profit net care la 31 august 2011 era de 750.000 de lei, compania neînregistrând datorii, decât cele curente.
– Aş dori să ne oferiţi câteva exemple dintre lucrările de infrastructură unde s-au folosit prefabricate din beton produse de SC PREBET Aiud.
– Am livrat şi livrăm în continuare prefabricate la aproape toate lucrările importante din infrastructura din România. Iată doar câteva din portofoliul SC PREBET Aiud: pasaj traversare Piteşti, tronsonul de autostradă Câmpia Turzii – Gilău, centura municipiilor Sibiu şi Caransebeş, podul peste Dunăre Calafat – Vidin, pod peste râul Criş la Oradea, reabilitare DN1 Braşov, reabilitare DN1 H Zalău – Aleşd, reabilitare DN1 C Dej Baia – Mare, reabilitare DN 12 Chichiş – Topliţa, reabilitare Sebeş – Bengeşti („Transalpina”), reabilitare Aiud – Buru, modernizare drum Padiş – Sudrigiu, Răchiţele şi, nu în ultimul rând, tronsonul de autostradă Deva – Orăştie etc.
– Este adevărat că SC PREBET Aiud SA nu a făcut în perioada de după ’89 concedieri colective?
– Într-adevăr, Consiliul de Administraţie, conducerea executivă a companiei, în colaborare cu Sindicatul Liber al Salariaţiilor din SC PREBET Aiud SA au reuşit întotdeauna, prin negociere, să rezolve încă din faşă conflictele care apar mereu între angajaţi şi angajator, reuşind să evite nu doar concedierile colective, ci orice fel de concedieri la nivelul companiei, cu câteva mici excepţii, când culpa salariaţilor a fost evidentă. Un alt lucru demn de semnalat, lucru obişnuit de altfel, dar atât de puţin întâlnit în practica de zi cu zi, îl constituie faptul că societatea a achitat întotdeauna obligaţiile către bugetele de sănătate, pensii, şomaj etc., precum şi toate taxele şi impozitele, fiind din acest punct de vedere unul dintre cei mai mari contributori din judeţ.
– În finalul dialogului nostru, aş vrea să încercaţi să previzionaţi viitorul companiei PREBET Aiud.
– Deşi trăim în vremuri foarte grele, în care este periculos să dai un pronostic, în care economia mondială nu dă încă semne de revenire, îndrăznesc să spun că SC PREBET Aiud SA are viitor. Nevoia de investiţii în România, în infrastructura de orice fel, este obligatorie, atât în ceea ce priveşte integrarea efectivă a României în UE, cât şi pentru ieşirea ţării noastre din criză. În acest context, suntem pregătiţi să ne batem cu alte companii româneşti sau străine, pentru păstrarea brandului PREBET, acolo în faţă, unde îi este locul de aproape cinci decenii.
Robert GHERGU


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Economie

Economie

Comunicat de presă: U.A.T. DAIA ROMÂNĂ anunță finalizarea proiectului „REABILITARE, DOTARE ȘI ÎMPREJMUIRE ȘCOALĂ GIMNAZIALĂ DAIA ROMÂNĂ, JUDEȚUL ALBA”, COD SMIS 124771

Andreea Ștefan

Publicat

în

Comunicat de presă UNITATEA ADMINISTRATIV TERITORIALĂ DAIA ROMÂNĂ, în calitate de beneficiar, cu sediul în Daia Română, Str. Principală, nr. 326, județul Alba, cod poștal 517270, România, derulează proiectul  „REABILITARE, DOTARE ȘI ÎMPREJMUIRE ȘCOALĂ GIMNAZIALĂ DAIA ROMÂNĂ, JUDEȚUL ALBA”, COD SMIS 124771, finanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională, în baza Contractului de finanţare nr. […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea