Connect with us
!-- Spot PNL - Parlamentare 2024 --> PNL - Alegeri Parlamentare 2024

Opinii - Comentarii

Codul bunelor maniere la serviciu – 20 de reguli de bază pe care trebuie să le știi

Ziarul Unirea

Published

on

PSD - Alegeri Parlamentare 2024
USR - Alegeri Parlamentare 2024

Codul bunelor maniere la serviciu – 20 de reguli de bază pe care trebuie să le știi

maniere_serviciuDacă vrei să lași o bună impresie la serviciu, este necesar să cunoști câteva reguli de bază, care te vor ajuta când interacționezi cu colegii.

PNL - Alegeri Prezidențiale 2024
  1. Cere intotdeauna permisiuneainainte de a imprumuta ceva, fie ca este vorba de un capsator, o lingurita de zahar sau cateva plicuri.2. Curata intodeauna dupa tinesi incearca sa mentii biroul ordonat. Un birou in dezordine poate spune multe despre tine colegilor tai, iar cea mai defavorabila concluzie este aceea ca nu esti o persoana organizata.3. Incearca sa nu trantesti usa nimanui in nas, sa fii amabila si cu zambetul pe buze, sa-ti oferi ajutorul, atunci cand este cazul. Politetea si o atitudine pozitiva sunt intotdeauna apreciate.

    4. Respecta-ti colegii si opiniile lor… chiar si atunci cand nu esti de acord. Respectul reciproc este esential pentru munca in echipa. Poti sa ai opinii contrare, dar neaparat exprimate calm si politicos.

    5. Incearca sa tii minte numele colegilor tai. Daca ti se pare dificil, noteaza-ti-le undeva, dupa fiecare intalnire. „N-am memoria numelor” este o scuza lamentabila!

    6. Ofera-te sa iei colegilor tai de mancare in pauze, atunci cand sunt ocupati. Este foarte posibil sa fii rasplatita in acelasi fel!

    7. Adopta o postura corecta! Chiar daca ai mult de lucru si nu te-ai mai ridicat de la birou de cateva ore, nu-ti neglija pozitia corpului.

    8. Ai grija la telefonul mobil. Nu-l lasa sa sune in birou (seteaza-l pe „silentios”), inchide-l in timpul sedintelor, alege o sonerie cat mai neutra (astfel incat sa nu te joci cu nervii colegilor tai), poarta conversatii in afara spatiului de lucru (colegii tai nu trebuie sa fie martorii neintelegerilor conjugale sau ai discutiilor in contradictoriu cu bona sau cu parintii).

    9. Nu te lasa atrasa in dispute care nu au neaparat legatura cu job-ul. In orice echipa, neintelegerile sunt inerente, dar argumentele trebuie sa ramana in sfera profesionalului si neaparat sa fie exprimate intr-un vocabular civilizat.

    10. Nu manca la birou. In orice companie, exista cantine, bucatarii sau sali de mese. Ceea ce pentru tine miroase apetisant pentru altii poate fi un adevarat supliciu.

    11. Respecta codul de adresare din companie. In multe firme, colegii isi spun pe nume si se adreseaza la persoana a doua singular, indiferent de pozitie sau varsta. Dar exista si locuri in care maniera de adresare este mult mai formala. Asa ca, daca esti o persoana mai volubila, incearca totusi sa te cenzurezi si sa respecti acest cod, chiar daca ti se pare „mai scortos”.

    12. Pastreaza-ti glumele (deocheate sau nu) pentru timpul petrecut alaturi de prietenii tai! La fel si limbajul trivial. Persoanele din jurul tau pot fi ofensate. Chiar daca le-ai testat simtul umorului si gradul de toleranta, nu stii niciodata cine aude aceste conversatii si te va judeca mai apoi!

    13. Chiar daca esti in afara birolui, nu-ti barfi seful, colegii si nu critica firma pentru care lucrezi (asta include si retelele de socializare!). N-ai de unde sa stii cum aceste remarci vor ajunge chiar la urechile celor implicati, iar asta te poate costa chiar job-ul! Sa te plangi in public in legatura cu colegii tai sau cu compania care te-a angajat iti poate afecta reputatia profesionala, chiar si pe termen lung.

    14. Nu da foarte multe amanunte despre viata ta privata! Oricat de bine te-ai distrat in weekend, pastreaza amanuntele picante pentru prietenii apropiati. Colegii te pot judeca si pot trage concluzii gresite, care pot afecta modul in care esti perceputa din punct de vedere profesional. La fel, este mai bine sa fii discreta in legatura cu problemele de sanatate, de familie sau de natura sentimentala! Cei alaturi de care lucrezi pot deduce ca esti prea preocupata de aceste probleme si nu esti suficient de concentrata pe ceea ce ai de facut la birou! Si, bineinteles, maxima discretie in ceea ce privest viata ta sexuala. Confesiunile de acest gen trebuie sa ajunga doar la urechile prietenilor foarte apropiati.

    15. Salariul tau este confidential, de aceea este cunoscut doar de seful tau si de cei de la departamentul de resurse umane. Orice „scurgere de informatii” poate fi o sursa de invidie, poate crea animozitati, iar tu vei fi considerata singura vinovata.

    16. Vorbeste clar, cu dictie, dar fara sa strigi. Uneori, un volum al vocii usor ridicat poate fi confundat cu un ton de cearta.

    17. Respecta dress-code-ul impus de companie, chiar si atunci cand lucrezi intr-un mediu mai putin conservator. Pantalonii foarte scurti, topurile decoltate si slapii sunt potriviti doar daca lucrezi pe plaja sau la piscina.

    18. Incearca sa nu-ti intrerupi colegii, ciocane la usile inchise si arata-ti recunostinta atunci cand esti complimentata sau apreciata.

    19. Asuma-ti responsabilitatea pentru greselile tale, cere-ti scuze atunci cand este cazul si incearca sa te perfectioneazi in permanenta. Nimeni nu este impecabil, scutit de greseli si se stie ca intotdeauna este loc de mai bine. Nu invinovati niciodata un coleg pentru o gafa profesionala comisa de tine.

    20. Ajuta-ti colegii noi sa se integreze, fii comunicativa si fa-i sa se simta confortabil in preajma ta. Poti incerca sa fii tu cea care sparge gheata; cu siguranta gestul tau va fi apreciat!

    Sursa: elle.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Advertisement

Știri recente din categoria Opinii - Comentarii

Opinii - Comentarii

Noutăți pensii: Valoarea punctului de referință 2025. Cu cât se indexează pensiile din luna ianuarie

Unirea Ziarul

Published

on

Noutăți pensii: Valoarea punctului de referință 2025. Cu cât se indexează pensiile din luna ianuarie Începând cu data de 1 septembrie 2024, conform prevederilor Legii nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii, la determinarea cuantumului pensiei este utilizat un nou indicator, respectiv valoarea punctului de referință. Valoarea punctului de referinţă a fost determinată prin raportarea […]

Continue Reading

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea