Cod fiscal: Impozitul pe profit trebuie declarat până în 25 februarie sau 25 martie 2014, în funcţie de activitate
Majoritatea agenţilor economici trebuie să declare impozitul pe profit până în data de 25 martie, însă două categorii de contribuabili sunt obligaţi să-l raporteze cu o lună mai devreme, respectiv 25 februarie, conform Codului fiscal.
Declararea şi plata impozitului pe profit, se efectuează trimestrial, până la data de 25 inclusiv a primei luni următoare încheierii trimestrelor I – III.
Organizaţiile nonprofit au obligaţia de a declara şi plăti impozitul pe profit, anual, până la data de 25 februarie inclusiv a anului următor celui pentru care se calculează impozitul.
Contribuabilii care obţin venituri majoritare din cultura cerealelor şi a plantelor tehnice, pomicultură şi viticultură au obligaţia de a declara şi plăti impozitul pe profit anual, până la data de 25 februarie inclusiv a anului următor celui pentru care se calculează impozitul.
Contribuabilii societăţi comerciale bancare – persoane juridice române şi sucursalele din România ale băncilor – persoane juridice străine au obligaţia de a declara şi plăti impozit pe profit anual, cu plăţi anticipate efectuate trimestrial.
Termenul până la care se efectuează plata impozitului anual este 25 martie inclusiv a anului următor (termenul de depunere a declaraţiei anuale privind impozitul pe profit). Prin excepţie contribuabilii instituţii bancare nou-înfiinţaţi, înfiinţaţi în cursul anului precedent sau care la sfârşitul anului fiscal precedent înregistrează pierdere fiscală, efectuează plăţi anticipate în contul impozitului pe profit la nivelul sumei rezultate din aplicarea cotei de impozit asupra profitului contabil al perioadei pentru care se efectuează plata anticipată.
Declaraţia 101 privind impozitul pe profit se depune la organul fiscal în a cărui evidenta fiscala contribuabilul este înregistrat ca plătitor de impozite, taxe şi contribuţii.
Formularul se completează cu ajutorul programului de asistenţa, pus la dispoziţie de Agenţia Naţională de Administrare Fiscala (ANAF), şi se depune în format hârtie, semnat şi ştampilat (cu codificarea informaţiei prin cod de bare) sau online, prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Economie
Facturi la energie 2025: Noi tarife la curent de la 1 iulie. Cine poate beneficia ajutor de la stat și cum se alege cel mai bun tarif la energie electrică
Facturi la energie 2025: Noi tarife la curent de la 1 iulie. Cine poate beneficia ajutor de la stat și cum se alege cel mai bun tarif la energie electrică Prețuri noi la energie de la 1 iulie. Guvernul renunță la plafonarea generală a prețurilor la energie și introduce un nou sistem de sprijin, dedicat […]
PENSII 2025: S-a realizat cea mai amplă reformă. Aproape 3 milioane de pensii, majorate Înainte de a preda portofoliul Ministerului Muncii, Bucura Oprescu a făcut bilanțul unui mandat cu impact major asupra veniturilor pensionarilor: creșteri medii de 40%, eliminarea plafonului PNRR și dublarea contribuțiilor la Pilonul II. Ultimul mesaj despre pensii al fostului ministru Bucura […]
Creșterea TVA aruncă în aer prețurile caselor și apartamentelor. Un apartament de 55 mp, mai scump cu peste 10.000 €
Creșterea TVA aruncă în aer prețurile caselor și apartamentelor. Un apartament de 55 mp, mai scump cu peste 10.000 de euro Veste proastă, pentru românii care se află în căutarea unei case! Creșterea TVA dinamitează prețurile. Un apartament nou banal, de 2 camere și 55 mp, va fi mai scump cu peste 10.000 €, după […]