CNAIR: Două oferte pentru completarea studiului de fezabilitate la autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ
Două oferte a primit Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) la licitaţia pentru completarea studiului de fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ. Valoarea contractului este estimată la 35,6 de milioane de lei, fără TVA.
Cele două oferte provin de la asocierea Search Corporation – Egis România şi de la asocierea condusă de spaniolii de la Inginieria Especializado Obra Civil e Industrial.
Ofertele urmează să fie evaluate până pe 3 octombrie 2019, conform datelor din platforma de achiziţii publice SICAP.
Durata contractului va fi de 18 luni, din care 14 luni pentru completarea studiului de fezabilitate și 4 luni pentru asigurarea asistenței tehnice pentru pregătirea cererilor de finanțare către Comisia Europeană.
Construirea celor 183 de kilometri de şosea de mare viteză dintre Târgu Mureş şi Târgu Neamţ ar costa 2,94 miliarde de euro, conform estimărilor din Master Planul General de Transport (foto jos). Estimările din MPGT se bazează însă pe nişte standarde de cost şi nu includ toate cheltuielile necesare pentru construirea unei autostrăzi, după cum au explicat reprezentanţii CNAIR în cazul Autostrăzii Sibiu – Piteşti. În acest caz, costurile totale de realizare a autostrăzii sunt duble faţă de cele din MPGT.
Autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ face parte din Autostrada Unirii (A8), pentru care s-a aprobat anul trecut un proiect de lege în Parlament.
Asta deşi singurul proiect rentabil de autostradă peste Carpaţii Orientali şi care s-ar califica pentru finanţare europeană este Braşov – Bacău (A13), după cum au relatat surse oficiale pentru ECONOMICA.NET încă din toamna anului trecut.
Concluzia rezulta dintr-o analiză realizată la cererea CNAIR în cadrul acordului de asistenţă PASSA, încheiat cu Banca Europeană de Investiţii (BEI).
Ulterior, pe forumul Asociaţiei Pro Infrastructură au apărut documente care confirmă concluzia transmisă de sursele Economica.net.
Vedeţi ataşat „Analiza de opțiuni pentru coridorul rutier Est – Vest Moldova – Transilvania”, „Analiza de opțiuni pentru coridorul de autostradă Est – Vest Moldova – Transilvania” şi „Raport Analiza trasee”.
Sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Ministrul Apărării, despre noile măsuri fiscale: Sunt „o gură de oxigen”. Ce spune despre armata obligatorie
Ministrul Apărării, despre noile măsuri fiscale: Sunt „o gură de oxigen”. Ce spune despre armata obligatorie Ionuț Moșteanu, Ministrul Apărării, a declarat vineri, 11 iulie 2025, că măsurile fiscale anunțate recent de premierul Ilie Bolojan reprezintă un pas necesar în reducerea deficitului bugetar. De asemenea, acesta a reiterat că USR susține demersurile luate de premierul […]
Impozitul pe casă va reflecta valoarea de piață. Se introduce taxa pentru mașinile poluante și reformele privind salarizarea în sectorul public. Pachetul fiscal major urmează să fie aplicat de la 1 ianuarie 2026
Impozitul pe casă va reflecta valoarea de piață. Se introduce taxa pentru mașinile poluante și reformele privind salarizarea în sectorul public. Pachetul fiscal major urmează să fie aplicat de la 1 ianuarie 2026 Ilie Bolojan a oferit vineri, 11 iulie 2025, noi detalii privind modificările fiscale pregătite de Guvern, incluzând schimbarea modului de calcul al […]
Deci, se poate: Directorul unei companii de stat renunță, benevol, la aproape 75% din salariul lunar încasat. Un al doilea renunță la 20% din salariu
Deci, se poate: Directorul unei companii de stat renunță, benevol, la aproape 75% din salariul lunar încasat. Un al doilea renunță la 20% din salariu Directorul unei companii de stat, aflată în subordinea Ministerului Economiei, a decis să renunțe, din proprie inițiativă, la o parte consistentă din salariul încasat lunar. Suma la care renunță este […]