CNAIR: Două oferte pentru completarea studiului de fezabilitate la autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ
Două oferte a primit Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) la licitaţia pentru completarea studiului de fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ. Valoarea contractului este estimată la 35,6 de milioane de lei, fără TVA.
Cele două oferte provin de la asocierea Search Corporation – Egis România şi de la asocierea condusă de spaniolii de la Inginieria Especializado Obra Civil e Industrial.
Ofertele urmează să fie evaluate până pe 3 octombrie 2019, conform datelor din platforma de achiziţii publice SICAP.
Durata contractului va fi de 18 luni, din care 14 luni pentru completarea studiului de fezabilitate și 4 luni pentru asigurarea asistenței tehnice pentru pregătirea cererilor de finanțare către Comisia Europeană.
Construirea celor 183 de kilometri de şosea de mare viteză dintre Târgu Mureş şi Târgu Neamţ ar costa 2,94 miliarde de euro, conform estimărilor din Master Planul General de Transport (foto jos). Estimările din MPGT se bazează însă pe nişte standarde de cost şi nu includ toate cheltuielile necesare pentru construirea unei autostrăzi, după cum au explicat reprezentanţii CNAIR în cazul Autostrăzii Sibiu – Piteşti. În acest caz, costurile totale de realizare a autostrăzii sunt duble faţă de cele din MPGT.
Autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ face parte din Autostrada Unirii (A8), pentru care s-a aprobat anul trecut un proiect de lege în Parlament.
Asta deşi singurul proiect rentabil de autostradă peste Carpaţii Orientali şi care s-ar califica pentru finanţare europeană este Braşov – Bacău (A13), după cum au relatat surse oficiale pentru ECONOMICA.NET încă din toamna anului trecut.
Concluzia rezulta dintr-o analiză realizată la cererea CNAIR în cadrul acordului de asistenţă PASSA, încheiat cu Banca Europeană de Investiţii (BEI).
Ulterior, pe forumul Asociaţiei Pro Infrastructură au apărut documente care confirmă concluzia transmisă de sursele Economica.net.
Vedeţi ataşat „Analiza de opțiuni pentru coridorul rutier Est – Vest Moldova – Transilvania”, „Analiza de opțiuni pentru coridorul de autostradă Est – Vest Moldova – Transilvania” şi „Raport Analiza trasee”.
Sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Facturi la energie 2025: Care sunt cei mai ieftini furnizori după expirarea plafonării la 1 iulie
Facturi la energie 2025: Care sunt cei mai ieftini furnizori după expirarea plafonării la 1 iulie Furnizorii de energie electrică și-au publicat deja ofertele ce vor fi aplicate după 1 iulie, iar ANRE a afișat topul celor mai bune prețuri, pentru ca românii să se poată orienta în obținerea celei mai convenabile oferte. Furnizorii de […]
15 iunie 2025 | Omagiu al studenților din 9 orașe pentru victimele Mineriadei din 13-15 iunie 1990: Eveniment special și în fața Prefecturii Alba
15 iunie 2025 | Omagiu al studenților din 9 orașe pentru victimele Mineriadei din 13-15 iunie 1990: Eveniment special și în fața Prefecturii Alba Duminică, 15 iunie 2025, de la ora 20.00, în 9 orașe din România, studenții vor aprinde lumânări și vor depune flori în semn de omagiu pentru cei care au protestat pentru […]
Radu Georgescu: Trebuie să renunțăm la TVA și să punem sistemul de impozitare din USA. Dacă am aplica Sales Tax, prețurile la toate bunurile s-ar ieftini
Radu Georgescu: Trebuie să renunțăm la TVA și să punem sistemul de impozitare din USA. Dacă am aplica Sales Tax, prețurile la toate bunurile s-ar ieftini Economistul Radu Georgescu este de părere că România ar trebui să renunțe la TVA și să pună sistemul de impozitare din SUA. Acesta explică că dacă în țara noastră […]