CNAIR: Autostrada Sebeș-Turda, Loturile 3 și 4 vor fi recepționate în ianuarie și mai 2018. De ce s-a amânat deschiderea anul acesta
CNAIR: Autostrada Sebeș-Turda, Loturile 3 și 4 vor fi recepționate în ianuarie și mai 2018. Zilele trecute, CNAIR a explicat de ce a amânat deschiderea Autostrăzii Sebeş-Turda, loturile 3 şi 4. Aceştia susţin că recepţia pe cele două loturi va avea loc în ianuarie, respectiv mai 2018.
„Pentru lotul 3 al autostrăzii Sebeş – Turda, unde antreprenor este Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 99%. Cu toate acestea a fost nevoie ca recepţia la finalizarea lucrărilor să fie reprogramată pentru data de 9 ianuarie 2018, deoarece s-au constatat mai multe neconformităţi.
Principala problemă identificată este nerespectarea de către Antreprenor a propriului proiect tehnic de construcţie a căilor de rulare pe pod. Un alt element care a făcut imposibilă recepţia lucrărilor este reprezentat de existenţa unor zone cu exces de bitum. Aceste zone sunt foarte periculoase, în special pe timp de ploaie şi în perioada iernii deoarece nu asigură aderenţa minimă a pneurilor la suprafaţa de rulare”, conform CNAIR.
Autostrada Sebeş-Turda face legatura dintre Autostrada A1 şi Autostrada A3. Lucrările sunt finanţate din fonduri europene (85%) şi de la bugetul de stat (15%).
Constructorul lotului 1 din autostrada Sebeş-Turda primeşte aproximativ2 milioane de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio decontează 9,49 milioane lei pentru proiectare şi execuţia a 17 km din autostrada Sebeş-Turda, lot 1. La sfârşitul acestui an, oficialii CNAIR ar fi trebuit să deshidă traficul pe loturile 3 şi 4 din autostrada Sebeş-Turda.
Autostrada Sebeş-Turda este împărţită în patru loturi:
Lot 1 – 17,0 km de la intrarea pe autostrada în Sebes pana la Pârâul Iovului, constructori: asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio SRL. Cost: 541.739.137 lei fără TVA.
Lot 2 – 24,3 km de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud; constructori: asocierea Aktor SA – SC Euroconstruct Trading SRL. Cost: 549.332.494 lei fără TVA.
Lot 3 – 12,5 km de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea, constructori: asocierea Tirrena Scavi SpA, Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A. Cost: 420.511.921 lei fără TVA
Lot 4 – 16,3 km de la nodul Decea până în Turda, constructori: asocierea Porr Construct SRL, Porr Bau GmbH. Cost: 470.004.894 lei fără TVA.
Sursa: capital.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
Primăria Alba Iulia a semnat contractul de mentenanță pentru locurile de joacă din municipiu: Toate spațiile vor beneficia de reparații în timp cât mai scurt
Primăria Alba Iulia a semnat contractul de mentenanță pentru locurile de joacă din municipiu: Toate spațiile vor beneficia de reparații în timp cât mai scurt Primăria Alba Iulia a semnat contractul de mentenanță pentru locurile de joacă din municipiu, urmând ca toate spațiile să beneficieze de reparații în timp cât mai scurt. ”Astăzi am semnat […]
Sorin Grindeanu: „Toţi primarii partidului, consilierii judeţeni, parlamentarii vor fi consultaţi privind intrarea sau nu la guvernare a PSD”
Sorin Grindeanu: „Toţi primarii partidului, consilierii judeţeni, parlamentarii vor fi consultaţi privind intrarea sau nu la guvernare a PSD” Preşedintele interimar al PSD, Sorin Grindeanu, a declarat, luni, 2 iunie 2025, că în şedinţa PSD s-a votat ca toţi primarii partidului, consilierii judeţeni, parlamentarii să fie consultaţi privind intrarea sau nu la guvernare a formaţiunii. […]
Încă un corp al Palatului Principilor Transilvaniei din Alba Iulia va fi restaurat cu fonduri europene nerambursabile de peste 6,6 milioane de euro
Încă un corp al Palatului Principilor Transilvaniei din Alba Iulia va fi restaurat cu fonduri europene nerambursabile de peste 6,6 milioane de euro Considerat cea mai importantă clădire administrativă din Transilvania vremii sale, Palatul Principilor Transilvaniei din Alba Iulia, monument istoric de importanță națională, este și o monumentală provocare în privința consolidării, restaurării și punerii […]