CNADNR a avizat soluția de reparare a tronsonului demolat de pe Autostrada Orăștie-Sibiu. Se vor realiza peste 800 de metri de ”tranșei drenante”
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a avizat marți, în Consiliul Tehnico- Economic (CTE), soluția de reparare a două sute de metri din lotul 3 al autostrăzii Sibiu- Orăștie.
După cum a informat Digi24.ro luni, repararea celor 200 de metri de autostradă se va face prin realizarea a peste 800 de metri de ”tranșei drenante”, transerversal amprizei autostrăzii. Acestea vor avea o adâncime de șapte metri pe două nivele, propune proiectantul.
La capătul tranșeilor se vor realiza cămine de vizitare, iar acestea vor fi conectate între ele de drenuri. Un sistem complex de drenuri menite să scoată apa din fundația autostrăzii și să asigure o umiditate constantă la metri buni sub aceasta. Peste acest sistem de drenaj se va reface corpul autostrăzii. Baza rambleului urmează să fie realizată dintr-un strat de piatră spartă, armat cu geogrile (un fel de țesătură rezistentă). Grosimea stratului de piatră urmează să fie de 1,5 metri.
Votul de marți în favoarea proiectului realizat de firma Road Consulting – aflată în insolvență, s-a caracterizat printr-o largă absență a membrilor CTE care urmau să voteze soluția. Din cei 21 de membri ai CTE au fost prezenți doar 13, din care 10 au votat pentru soluție.
Soluția aleasă este însă larg contestată. Primul motiv este tehnic. Critici spun că problema autostrăzii nu este terasamentul acesteia ci solul pe care s-a așezat acest terasament. În loc să se reconstruiască terasamentul, mai bine se așează întreaga autostradă pe coloane de beton armat, înfipte adânc în sol. Mihai Bașulescu, inginer în cadrul CNADNR și fost director general al CNADNR, avertizează că mișcarea de tasare în plan vertical compusă cu cea de alunecare în plan orizontal, traficul și trepidațiile por produce cedări și lunecări. Soluția ar fi fost ”înțeparea în terenul bun” de fundație cu coloanele unui viadcut înecat, spune el.
Documente deținute de Digi24.ro indică faptul că existe și alte probleme. Într-o scrisoare adresată luni Direcției Tehnice și Calitate din CNADNR, Direcția Generală de Implementare Proiecte de Infatsructură atrăgea atenția că documentația proiectului tehnic ”nu este însuțită de către experții tehnici realizatori ai expertizei tehnice”.
Potrivit HG 925 din 1995, pentru aprobarea Regulamentului de verificare si expertizare tehnica de calitate a proiectelor, verificarea tehnică a proiectelor este obligatorie în situația în care acestea au fost realizate pe baza expertizelor tehnice de calitate.
O altă problemă reclamată de către Direcția de Infrastructură este aceea că soluția propusă de Road Consuting nu urmărește în totalitate una din cele două variante propuse și nu se referă la întreaga autostradă. ”Aceasta nu reprezintă soluțiile tehnice pentru remedierea degradărilor constatate în vederea deschiderii traficului rutier pe obiectivul de investiții autostrada Orăștie Sibiu, lotul 3”, se arată în document. Realizarea tranșeilor drenante transversale amprizei presupune ”teren suplimentar”, mai afirmă Direcția Generală de Implementare . În pofida neregulilor menționate, Direcția de Implementare solicită Direcției Tehnice și de Calitate să analizeze în CTE ce îi este subordonat proiectul de reparații.
Autostrada Sibiu Orăștie, lotul 3 Cunta – Săliște, va împlini în septembrie un an de când a fost închisă traficului. Pe 7 septembrie 2015 a fost oprită circulaţia pe lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie, ce a fost ulterior demolată pe o secţiune de 200 de metri. După 11 luni, reparaţia nici nu a început. CNADNR a achiziţionat deja materiale de construcţii şi servicii necesare refacerii corpului de autostradă.
sursa: digi24.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Șoferii riscă să plătească polițe mai scumpe dacă nu-și anunță asigurătorul la vânzarea mașinii
Șoferii riscă să plătească polițe mai scumpe dacă nu-și anunță asigurătorul la vânzarea mașinii Legea asigurărilor RCA nr. 132/2017 prevede că asigurații trebuie să înștiințeze asigurătorul RCA, în termen de 5 zile, în situația în care „informațiile înscrise în contractul RCA au suferit modificări intervenite în timpul derulării contractului”. Citește și: ASIGURAREA de SĂNĂTATE 2024 […]
Secțiune Articole Similare
-
Ştirea zileiacum 3 zile
Ziarul „Unirea” din Alba Iulia angajează REDACTORI pentru ediția online. Cerințe și responsabilități
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
MESAJE de HALLOWEEN 2024. SMS-uri, felicitări, statusuri, mesaje amuzante, înfricoșătoare și mesaje în limba engleză de HALLOWEEN
-
Ştirea zileiacum 11 ore
La 2 noiembrie 1784: Izbucnea marea răscoală țărănească din Transilvania condusă de Horea, Cloșca și Crișan, cea mai importantă ridicare la luptă a populației românești din Evul Mediu
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
Mesaje de Halloween în limba engleză. Texte pentru Sms-uri și urări „înfricoșătoare”
-
Sportacum o zi
Metalurgistul Cugir – Avântul Reghin 1-1 (1-0) | „Roș-albaștrii”, remiză cu gust de eșec!
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
29 octombrie, Ziua Internațională a Internetului. România a intrat în era internetului în 1999