Rămâi conectat

Actualitate

Cheltuieli mai mari cu 8% de sărbători, anul acesta. Doar 1 din 3 persoane își mai cumpără cadouri de Crăciun

Bera Larisa

Publicat

în

Cheltuieli mai mari cu 8% de sărbători, anul acesta. Doar 1 din 3 persoane își mai cumpără cadouri de Crăciun

Creșterea prețurilor și așteptările rezervate ale cumpărăturilor în ceea ce privește economia în anul următor, sunt cauzele majorării cu 8% a cheltuielilor de sărbători, arată rezultatele studiului Deloitte Holiday Retail Survey 2024.

Citește și: De ce se mănâncă de Crăciun piftie de porc sau cozonac: Care este POVESTEA acestei tradiții străvechi

Potrivit raportului publicat luni, în contextul scumpirilor estimate, cumpărătorii manifestă prudenţă, astfel că mulţi intenţionează să renunţe la cadouri pentru ei (ponderea celor care plănuiesc astfel de cheltuieli a scăzut într-un an cu 16 puncte procentuale, la 32%) sau să se orienteze către branduri mai ieftine (62%), comercianţi mai accesibili (48%) sau către mărcile proprii ale retailerilor (40%). În plus, tot mai mulţi urmăresc perioadele cu oferte promoţionale (75% faţă de 61% în 2023).

Cu toate acestea, participanţii la studiu spun că îşi aleg comerciantul de la care cumpără în funcţie de calitatea produselor (39%), de nivelul preţurilor (37%) şi de varietatea ofertei (35%).

Creştere semnificativă a cheltuielilor de sărbători pentru evenimente și activități

Totodată, în acest sezon se remarcă o creştere semnificativă a cheltuielilor de sărbători pentru experienţe (în urcare cu 16 puncte procentuale faţă de 2023), cum ar fi evenimente, activităţi diverse şi oportunităţi de socializare cu cei dragi (inclusiv organizarea de petreceri acasă – 25%), în timp ce sumele alocate cadourilor scad uşor (cu 3 puncte procentuale faţă de anul precedent), iar cele pentru decoraţiuni cresc (plus 9% faţă de anul precedent).

În privinţa cadourilor, hainele şi accesoriile conduc în preferinţele cumpărătorilor ca sumă alocată (deşi în scădere cu 10 puncte procentuale), cardurile cadou pierd şi ele teren (minus 12 pp faţă de anul trecut), iar patru din zece intenţionează să ofere daruri sub formă de experienţe.

De asemenea, peste 70% dintre cumpărători preferă magazinele online pentru că îi ajută să economisească timp (74%) şi bani (60%), le oferă o gamă variată de opţiuni (68%) şi o mai mare disponibilitate (64%). În schimb, în magazinele fizice (preferate de 55%), cumpărătorii apreciază faptul că pot verifica direct calitatea produsului (63%), beneficiază de consiliere din partea vânzătorilor (62%) şi au parte de socializare (52%).
Anul acesta, de sărbători, românii se vor uita mai mult la preț decât la marcă

La rândul lor, liderii companiilor din retail se aşteaptă la o creştere a vânzărilor în acest sezon de sărbători (80% dintre aceştia), susţinută de intensificarea traficului atât în magazine, cât şi pe canalele online. Pe de altă parte, 76% dintre aceştia cred că majoritatea consumatorilor vor pune un accent mai mare pe preţul produsului, în detrimentul loialităţii faţă de marcă.

Studiul Deloitte Holiday Retail Survey 2024 a fost realizat pe baza unui sondaj la care au participat peste 4.100 de consumatori din SUA şi 45 de lideri din companii de retail care au, în proporţie de peste 90%, venituri anuale de peste un miliard de dolari.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Dragoș Damian: O țară nu poate fi puternică și respectată dacă ea crește din inflație și consum de importuri, imobiliare și divertisment

Lucian Daramus

Publicat

în

Dragoș Damian: O țară nu poate fi puternică și respectată dacă ea crește din inflație și consum de importuri, imobiliare și divertisment O țară nu poate fi puternică și respectată dacă ea crește din inflație și consum de importuri, imobiliare și divertisment, afirmă Dragoș Damian, de la Terapia Cluj „În cei 15 ani de când […]

Citește mai mult

Actualitate

Analistul economic Adrian Negrescu, despre deficitul bugetar de 2,3% în primele trei luni: La cum arată situaţia financiară, un acord cu FMI devine o mană cerească

Lucian Daramus

Publicat

în

Analistul economic Adrian Negrescu, despre deficitul bugetar de 2,3% în primele trei luni: La cum arată situaţia financiară, un acord cu FMI devine o mană cerească „Deficitul bugetar de peste 2,3% din primele trei luni reflectă o situaţie alarmantă pentru România. În acest ritm de cheltuieli, riscăm să pierdem şi bruma de credibilitate pe care […]

Citește mai mult

Actualitate

Start-Up Nation 2025: Câte locuri mai sunt disponibile pentru cursurile gratuite de antreprenoriat

Lucian Daramus

Publicat

în

Start-Up Nation 2025: Câte locuri mai sunt disponibile pentru cursurile gratuite de antreprenoriat Mai sunt aproximativ 20.000 de locuri pentru cursurile gratuite de antreprenoriat în cadrul programului Start-Up Nation 2025, lansat recent. Ministrul Economiei, Bogdan Ivan, precizează într-o postare în mediul online că aceste cursuri sunt esențiale pentru pregătirea viitorilor antreprenori, oferindu-le cunoștințele necesare pentru […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea