Care este vârsta maximă pentru deținerea carnetului de conducere: Ce spune legislația din România și ce măsuri se vor introduse la nivel european
Care este vârsta maximă pentru deținerea carnetului de conducere: Ce spune legislația din România și ce măsuri se vor introduse la nivel european
Legislația rutieră nu este bine cunoscută de șoferii din România. Una dintre cele mai prețioase informații este cea legată de vârsta până la care pot circula șoferii pe șoselele de la noi.
România nu are o limită maximă de vârstă ca să conduci un autovehicul. Codul Rutier în vigoare nu impune un prag de vârstă până la care șoferii pot circula pe drumurile publice, ceea ce înseamnă că o persoană poate deține permisul de conducere atât timp cât este considerată aptă din punct de vedere medical.
Deși, teoretic, vârsta nu este un impediment legal pentru a rămâne la volan, în practică, șoferii pensionari trebuie să îndeplinească anumite condiții. Principalul criteriu este starea de sănătate, care trebuie evaluată periodic pentru a preveni riscurile în trafic.
Deoarece tot mai multe accidente rutiere provocate de șoferi în vârstă au atras atenția autorităților, Comisia Europeană a propus o modificare importantă a legislației rutiere în toate țările membre ale Uniunii Europene.
Astfel, una dintre măsurile discutate este introducerea testelor medicale și a unor controale periodice după împlinirea vârstei de 70 de ani. Mai exact, șoferii seniori vor fi supuși unor evaluări de aptitudini pentru a verifica dacă mai sunt apți să conducă în condiții de siguranță.
„Comisia a propus ca testele de stabilire a aptitudinii de a conduce să fie introduse cu o frecvență, după vârsta de 70 de ani. De exemplu, dacă se poate impune un control medical sau un chestionar de autoevaluare. Scopul este de a reduce numărul de șoferi care nu sunt apți să conducă și de creștere a siguranței rutiere”, se arată în propunerea Comisiei Europene de modificare a legislației rutiere, conform BZI.
Practic, șoferii trecuți de 70 de ani ar trebui să își reînnoiască permisul de conducere la fiecare cinci ani. Scopul acestor măsuri este creșterea siguranței rutiere și reducerea numărului de accidente provocate de conducătorii auto care, din cauza vârstei, nu mai dispun de toate reflexele și capacitățile necesare pentru a conduce în siguranță.
Astfel, chiar dacă în România nu există o vârstă limită legală pentru a conduce, noile reglementări europene ar putea impune în viitor condiții suplimentare pentru șoferii vârstnici.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
”Statul a dat, statul a luat, statul fie lăudat” – Bogdan Glăvan, despre pensiile din România: Înghețarea pensiilor nu reprezintă o rezolvare a deficitului
”Statul a dat, statul a luat, statul fie lăudat” – Bogdan Glăvan, despre pensiile din România: Înghețarea pensiilor nu reprezintă o rezolvare a deficitului ”Statul a dat, statul a luat, statul fie lăudat”, spune Bogdan Glăvan, care este de părere că înghețarea pensiilor nu reprezintă o rezolvare a deficitului bugetar. ”5% rata inflației în 2024 […]
Căldura crește, trenurile încetinesc: Întârzieri mari ale trenurilor, datorate temperaturilor excesive la nivelul șielor
Căldura crește, trenurile încetinesc: Întârzieri mari ale trenurilor, datorate temperaturilor excesive la nivelul șielor Temperaturile caniculare prognozate, din această vară, a forțat Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA să aplice măsuri speciale pentru desfășurarea în condiții de siguranță a traficului feroviar. Astfel, în zonele unde temperatura la nivelul șinei atinge sau depășește 50 de […]
A fost lansată cea de-a șaptea ediție a Programului TEZAUR din 2025, cu dobânzi de până la 7,90%
A fost lansată cea de-a șaptea ediție a Programului TEZAUR din 2025, cu dobânzi de până la 7,90% Ministerul Finanțelor lansează astăzi, 7 iulie 2025, cea de-a șaptea ediție a Programului TEZAUR din acest an, care oferă persoanelor fizice o nouă ocazie de a economisi la dobânzi foarte bune. Astfel, în perioada 7 iulie – […]