Rămâi conectat

Actualitate

Care este vârsta maximă pentru deținerea carnetului de conducere: Ce spune legislația din România și ce măsuri se vor introduse la nivel european

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Care este vârsta maximă pentru deținerea carnetului de conducere: Ce spune legislația din România și ce măsuri se vor introduse la nivel european

Legislația rutieră nu este bine cunoscută de șoferii din România. Una dintre cele mai prețioase informații este cea legată de vârsta până la care pot circula șoferii pe șoselele de la noi.

România nu are o limită maximă de vârstă ca să conduci un autovehicul. Codul Rutier în vigoare nu impune un prag de vârstă până la care șoferii pot circula pe drumurile publice, ceea ce înseamnă că o persoană poate deține permisul de conducere atât timp cât este considerată aptă din punct de vedere medical.

Deși, teoretic, vârsta nu este un impediment legal pentru a rămâne la volan, în practică, șoferii pensionari trebuie să îndeplinească anumite condiții. Principalul criteriu este starea de sănătate, care trebuie evaluată periodic pentru a preveni riscurile în trafic.

Deoarece tot mai multe accidente rutiere provocate de șoferi în vârstă au atras atenția autorităților, Comisia Europeană a propus o modificare importantă a legislației rutiere în toate țările membre ale Uniunii Europene.

Astfel, una dintre măsurile discutate este introducerea testelor medicale și a unor controale periodice după împlinirea vârstei de 70 de ani. Mai exact, șoferii seniori vor fi supuși unor evaluări de aptitudini pentru a verifica dacă mai sunt apți să conducă în condiții de siguranță.

„Comisia a propus ca testele de stabilire a aptitudinii de a conduce să fie introduse cu o frecvență, după vârsta de 70 de ani. De exemplu, dacă se poate impune un control medical sau un chestionar de autoevaluare. Scopul este de a reduce numărul de șoferi care nu sunt apți să conducă și de creștere a siguranței rutiere”, se arată în propunerea Comisiei Europene de modificare a legislației rutiere, conform BZI.

Practic, șoferii trecuți de 70 de ani ar trebui să își reînnoiască permisul de conducere la fiecare cinci ani. Scopul acestor măsuri este creșterea siguranței rutiere și reducerea numărului de accidente provocate de conducătorii auto care, din cauza vârstei, nu mai dispun de toate reflexele și capacitățile necesare pentru a conduce în siguranță.

Astfel, chiar dacă în România nu există o vârstă limită legală pentru a conduce, noile reglementări europene ar putea impune în viitor condiții suplimentare pentru șoferii vârstnici.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Acţiunile Meta, în scădere cu 10% pe fondul îngrijorărilor privind cheltuielile ridicate pentru inteligenţa artificială

Ioana Oprean

Publicat

în

Acţiunile Meta, în scădere cu 10% pe fondul îngrijorărilor privind cheltuielile ridicate pentru inteligenţa artificială Acţiunile Meta Platforms au scăzut, joi, 30 octombrie 2025 cu peste 10%, după ce planurile de investiţii masive în inteligenţa artificială au stârnit îndoieli în rândul investitorilor, eclipsând rezultatele financiare peste aşteptări raportate pentru trimestrul al treilea, relatează CNBC, potrivit […]

Citește mai mult

Actualitate

Economistul Radu Georgescu, despre viitorul pieței muncii: „Peste 5 ani vor fi roboți care vor putea să facă joburile de vânzător, șofer, lucrător în depozit”

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

Radu Georgescu, despre automatizare: „Peste 5 ani vor fi roboți care vor putea să facă joburile de vânzător, șofer, lucrător în depozit” Economistul Radu Gergescu, într-o postare pe rețelele sociale a vorbit despre schimbările din piața muncii și impactul tehnologiei asupra conceptului de salariu minim. Acesta a pornit de la dezbaterea privind creșterea acestuia, subliniind […]

Citește mai mult

Actualitate

Administratorul unei firme din Cluj Napoca, achitat după șase ani de procese: A fost acuzat că s-a folosit de acte false pentru a obține lucrările de construcție a două micro-hidrocentrale la Cugir

Ioana Oprean

Publicat

în

Administratorul unei firme din Cluj Napoca, achitat după șase ani de procese: A fost acuzat că s-a folosit de acte false pentru a obține lucrările de construcție a două micro-hidrocentrale la Cugir Administratorul unei firme din Cluj Napoca a fost achitat la instanțele din Alba după șase ani de procese. Tudor Simion F. a fost […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea