Care este vârsta maximă pentru deținerea carnetului de conducere: Ce spune legislația din România și ce măsuri se vor introduse la nivel european
Care este vârsta maximă pentru deținerea carnetului de conducere: Ce spune legislația din România și ce măsuri se vor introduse la nivel european
Legislația rutieră nu este bine cunoscută de șoferii din România. Una dintre cele mai prețioase informații este cea legată de vârsta până la care pot circula șoferii pe șoselele de la noi.
România nu are o limită maximă de vârstă ca să conduci un autovehicul. Codul Rutier în vigoare nu impune un prag de vârstă până la care șoferii pot circula pe drumurile publice, ceea ce înseamnă că o persoană poate deține permisul de conducere atât timp cât este considerată aptă din punct de vedere medical.
Deși, teoretic, vârsta nu este un impediment legal pentru a rămâne la volan, în practică, șoferii pensionari trebuie să îndeplinească anumite condiții. Principalul criteriu este starea de sănătate, care trebuie evaluată periodic pentru a preveni riscurile în trafic.

Deoarece tot mai multe accidente rutiere provocate de șoferi în vârstă au atras atenția autorităților, Comisia Europeană a propus o modificare importantă a legislației rutiere în toate țările membre ale Uniunii Europene.
Astfel, una dintre măsurile discutate este introducerea testelor medicale și a unor controale periodice după împlinirea vârstei de 70 de ani. Mai exact, șoferii seniori vor fi supuși unor evaluări de aptitudini pentru a verifica dacă mai sunt apți să conducă în condiții de siguranță.
„Comisia a propus ca testele de stabilire a aptitudinii de a conduce să fie introduse cu o frecvență, după vârsta de 70 de ani. De exemplu, dacă se poate impune un control medical sau un chestionar de autoevaluare. Scopul este de a reduce numărul de șoferi care nu sunt apți să conducă și de creștere a siguranței rutiere”, se arată în propunerea Comisiei Europene de modificare a legislației rutiere, conform BZI.
Practic, șoferii trecuți de 70 de ani ar trebui să își reînnoiască permisul de conducere la fiecare cinci ani. Scopul acestor măsuri este creșterea siguranței rutiere și reducerea numărului de accidente provocate de conducătorii auto care, din cauza vârstei, nu mai dispun de toate reflexele și capacitățile necesare pentru a conduce în siguranță.
Astfel, chiar dacă în România nu există o vârstă limită legală pentru a conduce, noile reglementări europene ar putea impune în viitor condiții suplimentare pentru șoferii vârstnici.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Cum va fi VREMEA în România până în 28 decembrie 2025: Răcire și precipitații spre finalul lunii. Unde sunt așteptate ninsori de Crăciun
Cum va fi VREMEA în România până în 28 decembrie 2025: Răcire și precipitații spre finalul lunii. Unde sunt așteptate ninsori de Crăciun Meteorologii ANM au emis prognoza meteo pentru următoarele două săptămâni, în intervalul 15 -28 decembrie 2025. Potrivit specialiştilor, vremea se răceşte spre sfârşitul anului şi sunt aşteptate ninsori. „Valorile termice vor fi […]
Rabla 2025 | Sesiune nouă de înscrieri pentru persoanele fizice, în decembrie. Când vor începe
Rabla 2025 | Sesiune nouă de înscrieri pentru persoanele fizice, în decembrie. Când vor începe Persoanele fizice care nu au reușit până acum să se înscrie în Programul Rabla Auto 2025 vor avea parte de o nouă sesiune, care urmează să fie lansată marți, 16 decembrie, 2025, potrivit Administrației Fondului pentru Mediu (AFM). Citește și: […]
Vești bune pentru pensionarii cu venituri mici: Vor primi 400 de lei în decembrie. Anunțul făcut de Ministrul Muncii
Vești bune pentru pensionarii cu venituri mici: Vor primi 400 de lei în decembrie. Anunțul făcut de Ministrul Muncii Pensionarii români cu venituri mici vor primi în luna decembrie un supliment financiar de 400 de lei, care va fi acordat odată cu pensia potrivit Ministrului Muncii, Florin Manole. „Da, e vorba de un supliment important, […]