Care este vârsta maximă pentru deținerea carnetului de conducere: Ce spune legislația din România și ce măsuri se vor introduse la nivel european
Care este vârsta maximă pentru deținerea carnetului de conducere: Ce spune legislația din România și ce măsuri se vor introduse la nivel european
Legislația rutieră nu este bine cunoscută de șoferii din România. Una dintre cele mai prețioase informații este cea legată de vârsta până la care pot circula șoferii pe șoselele de la noi.
România nu are o limită maximă de vârstă ca să conduci un autovehicul. Codul Rutier în vigoare nu impune un prag de vârstă până la care șoferii pot circula pe drumurile publice, ceea ce înseamnă că o persoană poate deține permisul de conducere atât timp cât este considerată aptă din punct de vedere medical.
Deși, teoretic, vârsta nu este un impediment legal pentru a rămâne la volan, în practică, șoferii pensionari trebuie să îndeplinească anumite condiții. Principalul criteriu este starea de sănătate, care trebuie evaluată periodic pentru a preveni riscurile în trafic.
Deoarece tot mai multe accidente rutiere provocate de șoferi în vârstă au atras atenția autorităților, Comisia Europeană a propus o modificare importantă a legislației rutiere în toate țările membre ale Uniunii Europene.
Astfel, una dintre măsurile discutate este introducerea testelor medicale și a unor controale periodice după împlinirea vârstei de 70 de ani. Mai exact, șoferii seniori vor fi supuși unor evaluări de aptitudini pentru a verifica dacă mai sunt apți să conducă în condiții de siguranță.
„Comisia a propus ca testele de stabilire a aptitudinii de a conduce să fie introduse cu o frecvență, după vârsta de 70 de ani. De exemplu, dacă se poate impune un control medical sau un chestionar de autoevaluare. Scopul este de a reduce numărul de șoferi care nu sunt apți să conducă și de creștere a siguranței rutiere”, se arată în propunerea Comisiei Europene de modificare a legislației rutiere, conform BZI.
Practic, șoferii trecuți de 70 de ani ar trebui să își reînnoiască permisul de conducere la fiecare cinci ani. Scopul acestor măsuri este creșterea siguranței rutiere și reducerea numărului de accidente provocate de conducătorii auto care, din cauza vârstei, nu mai dispun de toate reflexele și capacitățile necesare pentru a conduce în siguranță.
Astfel, chiar dacă în România nu există o vârstă limită legală pentru a conduce, noile reglementări europene ar putea impune în viitor condiții suplimentare pentru șoferii vârstnici.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Ministrul Daniel David critică dur starea educației liceale din România: „Suntem în Epoca de Piatră, nici măcar în Evul Mediu”
Ministrul Daniel David critică dur starea educației liceale din România: „Suntem în Epoca de Piatră, nici măcar în Evul Mediu” Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat marți, 27 mai 2025, cu ocazia lansării raportului OCDE „Educație și competențe în România – evaluarea OCDE a politicilor naționale în domeniul Educației”, că sistemul de învățământ […]
Când intră în vacanță elevii care termină clasa a XII-a: Calendarul examenului de Bacalaureat 2025. Acte necesare pentru înscrierea la examen
Când intră în vacanță elevii care termină clasa a XII-a: Calendarul examenului de Bacalaureat 2025. Acte necesare pentru înscrierea la examen Elevii din România care termică clasa a XII-a vor lua vacanță mai devreme decât restul. Potrivit calendarului oficial publicat de Ministerul Educației, absolvenții de liceu vor susține probele scrise la BAC în luna iunie […]
Facturi la energie electrică în funcţie de orele la care se consumă: Tarife orare după expirarea plafonării la 1 iulie 2025
Facturi la energie electrică în funcţie de orele la care se consumă: Tarife orare după expirarea plafonării la 1 iulie 2025 Ministrul Energiei, Sebastian Burdăja, a spus că susţine aplicarea de tarife orare, în aşa fel încât să fie încurajat consumul atunci când există energie ieftină şi multă. Sebastian Burduja precizează că, la nivel naţional, […]