Care este vârsta maximă pentru deținerea carnetului de conducere: Ce spune legislația din România și ce măsuri se vor introduse la nivel european
Care este vârsta maximă pentru deținerea carnetului de conducere: Ce spune legislația din România și ce măsuri se vor introduse la nivel european
Legislația rutieră nu este bine cunoscută de șoferii din România. Una dintre cele mai prețioase informații este cea legată de vârsta până la care pot circula șoferii pe șoselele de la noi.
România nu are o limită maximă de vârstă ca să conduci un autovehicul. Codul Rutier în vigoare nu impune un prag de vârstă până la care șoferii pot circula pe drumurile publice, ceea ce înseamnă că o persoană poate deține permisul de conducere atât timp cât este considerată aptă din punct de vedere medical.
Deși, teoretic, vârsta nu este un impediment legal pentru a rămâne la volan, în practică, șoferii pensionari trebuie să îndeplinească anumite condiții. Principalul criteriu este starea de sănătate, care trebuie evaluată periodic pentru a preveni riscurile în trafic.
Deoarece tot mai multe accidente rutiere provocate de șoferi în vârstă au atras atenția autorităților, Comisia Europeană a propus o modificare importantă a legislației rutiere în toate țările membre ale Uniunii Europene.
Astfel, una dintre măsurile discutate este introducerea testelor medicale și a unor controale periodice după împlinirea vârstei de 70 de ani. Mai exact, șoferii seniori vor fi supuși unor evaluări de aptitudini pentru a verifica dacă mai sunt apți să conducă în condiții de siguranță.
„Comisia a propus ca testele de stabilire a aptitudinii de a conduce să fie introduse cu o frecvență, după vârsta de 70 de ani. De exemplu, dacă se poate impune un control medical sau un chestionar de autoevaluare. Scopul este de a reduce numărul de șoferi care nu sunt apți să conducă și de creștere a siguranței rutiere”, se arată în propunerea Comisiei Europene de modificare a legislației rutiere, conform BZI.
Practic, șoferii trecuți de 70 de ani ar trebui să își reînnoiască permisul de conducere la fiecare cinci ani. Scopul acestor măsuri este creșterea siguranței rutiere și reducerea numărului de accidente provocate de conducătorii auto care, din cauza vârstei, nu mai dispun de toate reflexele și capacitățile necesare pentru a conduce în siguranță.
Astfel, chiar dacă în România nu există o vârstă limită legală pentru a conduce, noile reglementări europene ar putea impune în viitor condiții suplimentare pentru șoferii vârstnici.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Cod Galben de viituri și inundații locale în Transilvania, Moldova și zona Carpaților de Curbură: Vizat este și județul Alba
Cod Galben de viituri și inundații locale în Transilvania, Moldova și zona Carpaților de Curbură: Vizat este și județul Alba Institutul Național de Hidrologie și Gospodărire a Apelor a emis o Atenționare Hidrologică Cod Galben, ca urmare a precipitațiilor prognozate și a condițiilor hidrometeorologice existente, pentru intervalul 17 iunie, ora 12:00 – 18 iunie, ora […]
S-a stabilit calendarul învestirii noului Guvern: Ilie Bolojan premier și rotativă guvernamentală – surse
S-a stabilit calendarul învestirii noului Guvern: Ilie Bolojan premier și rotativă guvernamentală – surse Liderii politici au ajuns la un acord pentru formarea Guvernului și se va opta pentru o rotativă guvernamentală. Dată fiind prelungirea negocierilor, noul Guvern condus de Ilie Bolojan va fi instalat în procedură accelerată. În primul rând, potrivit unor surse politice, […]
BACALAUREAT 2025: Când se afișează rezultatele și până când se pot depune contestații Primele rezultate ale examenului național de bacalaureat, sesiunea din vară 2025, vor fi afișate vineri, 20 iunie, potrivit calendarului oficial publicat de Ministerul Educației. Candidații își vor putea consulta notele pe platforma dedicată, folosind codul unic atribuit la începutul probelor scrise. Elevii […]