Care este regula pe care mai toţi şoferii o ignoră atunci când sunt în preajma unei treceri de pietoni
Care este regula pe care mai toţi şoferii o ignoră atunci când sunt în preajma unei treceri de pietoni
Titi Aur a explicat, la DC Conducem, care este regula pe care mai toţi şoferii o ignoră atunci când sunt în preajma unei treceri de pietoni.
„În jurul trecerii de pietoni, unde trebuie să mergi cu 30 km/h, ar trebui adus mai des radarul, ar trebui făcute mai des astfel de acţiuni, ca să fie un bau-bau acolo, ca şoferii să oprească. Dacă ne uităm mai ales în sate, nu se respectă nicăieri acea viteză de 30 km/h, şi apare acea agresivitate a celor pe care îi deranjezi circulând cu această viteză.
Eu vă spun, nici eu nu am mers cu 30 km/h, dar am redus sub 50 km/h. Şi simt cum vine camionul, cum împinge, cum înjură, cum claxonează. Probabil oricine face asta, asta păţeşte”, a declarat Titi Aur la DC Conducem, ediţie la care a fost invitat şi comisarul şef Bogdan Oproiu, de la Direcţia Rutieră din cadrul IGPR.
Ce spune legea
„Conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteză care să nu depăşească 30 km/h în localităţi sau 50 km/h în afara localităţilor, în următoarele situaţii:
a) la trecerea prin intersecţiile cu circulaţie nedirijată;
b) în curbe deosebit de periculoase semnalizate ca atare sau în care vizibilitatea este mai mică de 50 m;
c) la trecerea pe lângă grupuri organizate, coloane militare sau cortegii, indiferent dacă acestea se află în mers sau staţionează pe partea carosabilă a drumurilor cu o singură bandă de circulaţie pe sens;
d) la trecerea pe lângă animale care sunt conduse pe partea carosabilă sau pe acostament;
e) când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă, zăpadă bătătorită, mâzgă sau piatră cubică umedă;
f) pe drumuri cu denivelări, semnalizate ca atare;Jurisprudenţă
g) în zona de acţiune a indicatorului de avertizare „Copii” în intervalul orar 7,00-22,00, precum şi a indicatorului „Accident”;
h) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare şi marcaje, când drumul public are cel mult o bandă pe sens, iar pietonii aflaţi pe trotuar, în imediata apropiere a părţii carosabile, intenţionează să se angajeze în traversare;
i) la schimbarea direcţiei de mers prin viraje;
j) când vizibilitatea este sub 100 m în condiţii de ceaţă, ploi torenţiale, ninsori abundente”, se arată în Codul Rutier, art.123.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Electrica anunță noile tarife de la 1 iulie 2025: Facturile la energie, în creștere accentuată
Electrica anunță noile tarife de la 1 iulie 2025: Facturile la energie, în creștere accentuată Electrica a transmis recent clienților săi casnici notificarea privind noul preț de furnizare al energiei electrice, valabil de la 1 iulie, atunci când expiră schema de plafonare. Citește și: PENSII 2025: Pe ce dată se dau pensiile în luna iunie. […]
Trenurile Soarelui 2025 | 54 de trenuri vor asigura zilnic legături directe cu staţiunile de la Marea Neagră şi Delta Dunării. Tarife, reduceri și facilități pentru călători
Trenurile Soarelui 2025 | 54 de trenuri vor asigura zilnic legături directe cu staţiunile de la Marea Neagră şi Delta Dunării. Tarife, reduceri și facilități pentru călători CFR Călători lansează programul estival „Trenurile Soarelui”, prin care 54 de trenuri vor asigura zilnic legătura dintre principalele orașe din țară și stațiunile de la Marea Neagră. CFR […]
Știați că munca la stat e periculoasă? Magda Bistriceanu: „Aproape toți bugetarii angajați în ministere primesc sporuri”
Știați că munca la stat e periculoasă? Magda Bistriceanu: „Aproape toți bugetarii angajați în ministere primesc sporuri” Deși pare greu de crezut, o mare parte dintre angajații din ministerele României beneficiază de sporuri consistente pentru „condiții periculoase” sau „vătămătoare de muncă”. În total, există peste 50 de tipuri de sporuri acordate bugetarilor, de la cele […]