Care este distanța de siguranță față de mașina din fața ta? Regula celor 2 secunde pentru evitarea accidetului
Care este distanța de siguranță față de mașina din fața ta? Regula celor 2 secunde pentru evitarea accidetului
Una din cauzele principale ale accidentelor e faptul că nu se păstrează distanța de sigurață, astfel în momentul în care mașina din față frânează brusc, cel aflat în spate e luat prin surprindere.
Titi Aur a abordat acest subiect în cadrul emisiunii DC Conducem, difuzată săptămânal de DC News și moderată de Florin Răvdan.
Expertul în condus preventiv a explicat și teoria celor două secunde în tot acest context.
„Auzim mereu în România recomandări să păstrăm distanța de siguranță. Dar de fapt întrebarea e care e această distanță? Nu am inventat-o eu, ci alții care se ocupă de această treabă și au băgat-o și în lege în state precum Germania, Belgia, Suedia etc. Legea spune că trebuie să fii la jumătatea în metri a vitezei pe care o ai. Adică la 100 de kilometri pe oră nu pot fi mai aproape de 50 de metri de mașina din față. La noi nu e specificat. (…) Legea nu prevede în România o anumită distanță, sper să se stabilească acest lucru”, precizează Titi Aur.
De ce jumătatea vitezei? Titi aur explică regula celor 2 secunde
„De ce jumătatea în metri a vitezei? Ajungem la regula celor două secunde care spune astfel: Când mașina din față trece pe lângă un punct fix, cel din spate trebuie să numere două secunde și nu trebuie să treacă mai rapid prin acel punct fix. Se traduce foarte simplu: La 100 de kilometri pe oră se fac 27 de metri pe secundă. Astfel, la două secunde se fac 54. Așadar, la 100 de km pe oră se ajunge la aproximativ cei 50 de metri.
De ce două secunde? Un om normal, care nu obosit, nu e băut și e atent, are capacitatea de a acționa de aproximativ o secundă și jumătate care e împărțită în doi timpi. Potrivit datelor medicale, timpul de percepere și până când creierul transmite că se întâmplă ceva în față trec cam 0.75 secunde. De când se primește comanda și până se pune piciorul pe frână ori se trage de volan pentru evitarea impactului mai trec 0.75 secunde”, a explicat Titi Aur.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Acţiunile Meta, în scădere cu 10% pe fondul îngrijorărilor privind cheltuielile ridicate pentru inteligenţa artificială
Acţiunile Meta, în scădere cu 10% pe fondul îngrijorărilor privind cheltuielile ridicate pentru inteligenţa artificială Acţiunile Meta Platforms au scăzut, joi, 30 octombrie 2025 cu peste 10%, după ce planurile de investiţii masive în inteligenţa artificială au stârnit îndoieli în rândul investitorilor, eclipsând rezultatele financiare peste aşteptări raportate pentru trimestrul al treilea, relatează CNBC, potrivit […]
Economistul Radu Georgescu, despre viitorul pieței muncii: „Peste 5 ani vor fi roboți care vor putea să facă joburile de vânzător, șofer, lucrător în depozit”
Radu Georgescu, despre automatizare: „Peste 5 ani vor fi roboți care vor putea să facă joburile de vânzător, șofer, lucrător în depozit” Economistul Radu Gergescu, într-o postare pe rețelele sociale a vorbit despre schimbările din piața muncii și impactul tehnologiei asupra conceptului de salariu minim. Acesta a pornit de la dezbaterea privind creșterea acestuia, subliniind […]
Administratorul unei firme din Cluj Napoca, achitat după șase ani de procese: A fost acuzat că s-a folosit de acte false pentru a obține lucrările de construcție a două micro-hidrocentrale la Cugir
Administratorul unei firme din Cluj Napoca, achitat după șase ani de procese: A fost acuzat că s-a folosit de acte false pentru a obține lucrările de construcție a două micro-hidrocentrale la Cugir Administratorul unei firme din Cluj Napoca a fost achitat la instanțele din Alba după șase ani de procese. Tudor Simion F. a fost […]
