Când va fi introdusă TAXA DE AUTOSTRADĂ în România: Ce spune Ministrul Transporturilor
Când va fi introdusă TAXA DE AUTOSTRADĂ în România: Ce spune Ministrul Transporturilor
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a adus recent lămuriri cu privire la introducerea unei taxe pentru utilizarea autostrăzilor, subliniind că nu vom vedea o taxă de autostradă implementată în România prea curând, cel puțin nu înainte de 2026.
Fără taxă de autostradă până în 2026
Într-o declarație recentă, Grindeanu a afirmat clar că românii sau străinii care circulă pe autostrăzile din țară nu vor fi nevoiți să plătească taxe până când nu va exista o autostradă completă, care să traverseze țara „de la un capăt la altul”. Aceasta ar însemna o autostradă continuă de la intrarea în România și până la ieșirea din țară. Momentan, România nu dispune de o astfel de infrastructură.
„Vreau să vă spun că nu o să fiu de acord, indiferent în ce postură mă voi afla în anii viitori, să taxăm românii şi nu doar românii, ci şi străinii, atâta timp cât nu avem o autostradă cap-coadă. Eu cred că e un lucru absolut decent şi corect”, a explicat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Citește și: Nodul rutier de la Cugir, pe Autostrada A1, tot mai aproape de realizare: Indicatorii tehnico – economici, aprobați de Guvern
Aceste afirmații au venit după ce au existat speculații cu privire la introducerea unei taxe pentru utilizarea autostrăzilor, în urma obligațiilor asumate de România prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Grindeanu a criticat prevederile din PNRR referitoare la această taxă, menționând că România nu este încă pregătită pentru o astfel de măsură din cauza infrastructurii incomplete.
De ce România nu plătește taxe de autostradă ca în Occident
În multe țări occidentale, taxele de autostradă sunt o practică comună. În Franța, Spania, Italia și alte state europene, șoferii sunt obișnuiți să plătească la fiecare intrare pe o autostradă. În schimb, România este încă într-o etapă de dezvoltare a rețelei sale de autostrăzi, motiv pentru care implementarea unor astfel de taxe nu este o prioritate.
Ministrul Transporturilor a subliniat faptul că România trebuie să finalizeze marile proiecte de infrastructură, cum ar fi autostrada Sibiu-Pitești, înainte de a introduce o taxă pentru utilizarea acestora. Mai exact, Grindeanu a afirmat că discuțiile privind introducerea unei taxe ar putea avea loc după 2026, însă până atunci, o astfel de măsură este exclusă.
Progrese pe autostrada Sibiu-Pitești și alte proiecte majore
În prezent, se fac progrese pe mai multe segmente importante de autostradă. Sorin Grindeanu a verificat personal stadiul lucrărilor pe secțiunea dintre Pitești și Curtea de Argeș a autostrăzii Sibiu-Pitești, unde constructorul italian responsabil de acest tronson a ajuns la un progres fizic de 79%. Grindeanu a menționat că primii 16 kilometri ai acestei secțiuni ar putea fi deschiși circulației încă din acest an.
Secțiunea Sibiu-Pitești este esențială pentru conectarea României de la Vest la Est, fiind una dintre cele mai așteptate și finanțate autostrăzi din țară. Ministrul a reamintit că termenul contractual pentru finalizarea acestei secțiuni este anul 2025.
De asemenea, alături de Sibiu-Pitești, alte proiecte majore, precum secțiunile E și D ale autostrăzii Lugoj-Deva, precum și drumul expres Craiova-Pitești, sunt în lucru. Toate aceste lucrări fac parte din planurile pe termen lung ale României de a-și dezvolta și moderniza rețeaua rutieră.
Ce urmează după 2026?
După anul 2026, discuțiile cu privire la o taxă pentru utilizarea autostrăzilor ar putea reveni pe agenda guvernului. Totuși, Grindeanu a insistat că o astfel de taxă trebuie să fie justificată de existența unei infrastructuri continue și funcționale. Aceasta înseamnă că românii și străinii care tranzitează țara ar trebui să beneficieze de o autostradă completă de la intrare până la ieșire.
„Asta ca urmare a unei discuţii care va avea loc din 2026 încolo. Până atunci, mi se pare că e prea mult să cerem şi să se ceară o asemenea taxă”, a subliniat ministrul.
Pentru mulți șoferi, aceste promisiuni reprezintă o speranță că România își va dezvolta în sfârșit infrastructura rutieră la nivelul celorlalte țări europene. În contextul în care transportul rutier rămâne coloana vertebrală a economiei naționale, o rețea modernă de autostrăzi este esențială pentru dezvoltarea pe termen lung a României
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
România, cel mai mare nivel de sărăcie din UE. Economist: ”Învățăm la școală despre euglena verde, dar habar nu avem cum se calculează dobânda la un credit bancar”
România, cel mai mare nivel de sărăcie din UE. Economist: ”Învățăm la școală despre euglena verde și lacurile din Ciad, dar habar nu avem cum se calculează dobânda la un credit bancar” Economistul Radu Georgescu a explicat din nou într-o postare în mediul online cât de importantă este educația economică pentru o țară ca România, […]
Cosmin Matieș, antreprenor în domeniul HoReCa: În Alba Iulia, în ultimele două decenii, peste 60 de restaurante s-au deschis și apoi au dispărut
Cosmin Matieș, antreprenor în domeniul HoReCa: 7 din 10 restaurantele nou deschise se închid în primii cinci ani „Deși din exterior pare o industrie glamour, realitatea din HORECA este dură: 7 din 10 restaurantele nou deschise se închid în primii cinci ani. 9 din 10 în următorii 2 ani”, spune Cosmin Matieș, antreprenor albaiulian în […]
RESTRICȚII de trafic în nodul rutier Sebeș, din cauza închiderii bretelei nr.2, care face legătura dintre autostrăzile A1 și A10, pe direcția de mers Deva-Alba Iulia. Rutele ocolitoare
RESTRICȚII de trafic în nodul rutier Sebeș, din cauza închiderii bretelei nr.2, care face legătura dintre autostrăzile A1 și A10, pe direcția de mers Deva-Alba Iulia. Rutele ocolitoare Sunt restricții de trafic în nodul rutier Sebeș, din cauza închiderii bretelei nr.2, care face legătura dintre autostrăzile A1 și A10, pe direcția de mers Deva-Alba Iulia. […]