Ca la noi, la nimeni! La Teiuș, semaforizarea zonei centrale – întârziată din luna mai de un aviz ce trebuie obținut de administratorii Drumului Național 1
De mai bine de un an de zile, locuitorii orașului Teiuș, dar și cei care tranzitează zona, se plâng că a devenit una dintre cele mai aglomerate din județ.
În fiecare zi forfota începe la primele ore ale dimineții, când cetățenii orașului își fac loc cu greu printre autovehiculele mai mari sau mai mici aflate în tranzit. Traficul este aglomerat de numeroasele camioane şi TIR-uri care trec în fiecare oră prin centrul oraşului. Rezultatul: nervi întinşi la maximum, atât în cazul localnicilor, cât și al celor ce tranzitează zona – turiști sau transportatori, cei din urmă acumulând întârzieri imense.
Încă din septembrie 2016, primarul orașului, Mirel Hălălai, declara că situaţia nu își va găsi rezolvarea prea curând, infrastructura fiind aceeaşi de la Revoluție încoace, iar lucrările la Autostrada Sebeș-Turda, pe unele tronsoane, sunt mult rămase în urmă. Soluția ar fi, până la finalizarea autostrăzii, semaforizarea zonei centrale. Potrivit primarului orașului Teiuș, Mirel Hălălai,
”Teiușul a ajuns acum la fel ca Sebeșul, înainte de deschiderea autostrăzii. De mai bine de un an traficul a crescut foarte mult, cu peste 10.000 de mașini pe zi. Pentru noi, singura șansă de a scăpa de traficul mare din oraș, dar și de autoturismele ce trec prin oraș este finalizarea Autostrăzii Sebeș-Turda. Pe plan local am căutat diferite soluții – semaforizare sau sensuri unice. Probabil, va mai trece ceva timp până când vom scăpa de acest calvar al traficului de fiecare zi”.
Problemele locuitorilor orașului nu se rezumă doar la aglomerație, întârzieri şi agitaţie. De mai bine de un an gradul de poluare la nivelul localității e peste limitele normale, din cauza traficului infernal, care e responsabil de particulele nocive ce ajung în plămânii localnicilor. Dacă autostrada ar fi finalizată, locuitorii orașului ar avea parte de o reducere considerabilă a poluării, atât la pulberi, cât şi la dioxidul de carbon şi alte substanţe emanate de autovehicule. La poluarea atmosferică se mai adaugă și poluarea fonică, ce are efecte negative asupra vieții localnicilor.
Ar mai trebui să spunem că traficul intens al mașinilor de mare tonaj a dus la degradarea şoselelor, care au tot mai mult de suferit, la acest lucru adăugându-se formarea coloanelor de mașini pe kilometri întregi, care circulă bară la bară.
*Să se schimbe, dar…
Orasul Teiuș, aflat la răspântii de artere rutiere și feroviare importante, este o localitate despre care se vorbește tot mai mult, nu doar ca urmare a dezvoltării edilitare, cât mai ales din cauza traficului rutier foarte aglomerat, în lipsa unei alternative viabile; s-au înregistrat întârzieri la lucrările Autostrăzii Sebeș-Turda, pe Lotul 2, de la Pârâul Iovului la Aiud, așa că teiușenii trebuie să mai aibă răbdare.
Prin urmare, toate autoturismele care tranzitează orașul trec prin centrul localității, pe DN 1, o rută ce a devenit supraaglomerată. Autoritățile locale, împreună cu DP Cluj, SDN Alba și Poliția Rutieră au căutat o soluție de fluidizare a traficului, soluție care până la finalizarea autostrăzii, ce va prelua tranzitul și traficul greu, constă în semaforizarea zonei centrale a orașului, supraaglomerată de ceva vreme.
”În urma demersurilor făcute, s-au bugetat sumele necesare pentru întocmirea documentațiilor necesare în vederea obținerii avizelor legale, precum și sumele necesare investițiilor propriu-zise, începând cu luna mai a acestui an. Cum orice faptă bună nu trece nepedepsită, întreaga lucrare s-a blocat din cauza unui aviz, care nici acum nu este obținut de cei ce administrează acest drum, care în mod normal ar trebui să aibă tot interesul în fluidizarea traficului rutier, în special în orașul Teiuș, un nume des întâlnit în conversațiile șoferilor ce tranzitează orașul”, ne-a declarat Mirel Hălălai, primarul orașului Teiuș.
Și uite așa, timpul trece, iar administrația locală din Teiuș stă cu banii pregătiți și necheltuiți pe o lucrare necesară orașului – semaforizarea zonei centrale. Șoferii pierd timp, iar pietonii traversează mereu strada cu teamă, pe trecerile amenajate. La toate acestea se adaugă nervii șoferilor și reclamațiile adresate administrației locale…
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Publicitate electorală: Alianța PNL-PSD prinde rod și la Alba Iulia, în jurul banilor și domeniului public
Alianța PNL-PSD prinde rod și la Alba Iulia, în jurul banilor și domeniului public PSD și PNL = lovele. E un lucru pe care tot mai mulți oameni îl văd și înțeleg, în ciuda unui teatru ieftin în care cele două partide mimează cearta. PNL și PSD nu doar că guvernează împreună, însă iubirea de […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Ştirea zileiacum 4 zile
PROGRAMUL zilei de 1 decembrie 2024, Ziua Națională, la Alba Iulia: Paradă militară, concert Andra și focuri de artificii
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii
-
Ştirea zileiacum 2 zile
21 noiembrie: Zece ani de la tragedia aviatică de la Mălâncrav. Ziua când Alba Iulia a pierdut un tânăr pilot căpitan