Actualitate

Burse de aproape 33.000 de euro pentru studii despre efectele consumului moderat de bere în raport cu sănătatea

Ioana Oprean

Publicat

în

ALBA FEST 2026

Cercetătorii tineri se pot înscrie până în 15 aprilie 2018 la cea de-a șaptea ediție a programului de burse pe tema efectelor consumului moderat de bere în raport cu sănătatea, derulat de Centrul de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție.

Conform unui comunicat al Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție, remis joi AGERPRES, valoarea totală a burselor acordate este de 150.000 de lei.

În program se pot înscrie studenți aflați în an terminal la orice specializare de natură științifică (medicină, biologie, chimie), dar și la specializări conexe, precum nutriție, educație fizică sau științe sociale, masteranzi, doctoranzi sau post-doctoranzi din centre de învățământ superior sau centre de cercetare din România. De asemenea, programul se adresează cadrelor medicale cu specializările diabet, nutriție, boli metabolice și cardiologie, dar și cadrelor didactice din învățământul universitar și post-universitar, care își pot coordona studenții pentru realizarea unui astfel de studiu.

De altfel, este necesar ca studenții aplicanți să beneficieze de un coordonator de proiect care să aparțină unei instituții de învățământ superior sau centru de cercetare din România și care să fie cel puțin asistent universitar sau cercetător științific.

Aplicanții cadre medicale pot depune proiectul în nume propriu sau ca echipă de medici, fără un coordonator de proiect.

Pentru a aplica, cei interesați pot solicita un formular de înscriere la adresa de email [email protected].

„Sprijinul acordat mediului academic și tinerilor care își doresc să se dezvolte în zona cercetării științifice prin programul de burse a devenit deja o tradiție pentru noi. Cele patru studii finalizate până în prezent, au furnizat informatii valoroase cu privire la rolul pe care consumul moderat de bere îl are pentru organism. Dorim să continuăm acest program întrucât credem că există un mare potențial în zona de cercetare în România, iar noi ne dorim să contribuim activ la îmbogățirea resurselor științifice de specialitate cu studii realizate de tineri cercetători din țara noastră”, a declarat președintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție, Corina Zugravu.

Pentru a fi eligibile, studiile trebuie să aibă caracter de noutate și originalitate privind efectele consumului moderat de bere în raport cu sănătatea. Până în prezent, sub umbrela Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție, au fost finalizate patru proiecte de cercetare.

Centrul de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție este o entitate cu caracter științific. Înființat în luna decembrie 2011 și lansat oficial în data de 7 martie 2012, Centrul de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție are drept obiectiv investigarea efectelor consumului moderat de bere asupra organismului uman prin derularea de studii științifice și diseminarea informațiilor în domeniu în rândul comunității medicale și a publicului larg, scrie Agerpres.ro.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Comunicat | DEER consolidează cultura integrității prin implementarea standardului internațional anti-mită

Bogdan Ilea

Publicat

în

Comunicat | DEER consolidează cultura integrității prin implementarea standardului internațional anti-mită Într-un context în care încrederea, transparența și responsabilitatea reprezintă repere esențiale ale unei organizații moderne, Distribuție Energie Electrică Romania (DEER) face un nou pas în consolidarea culturii sale organizaționale prin implementarea standardului internațional pentru sistemele de management anti-mită. Acest demers reflectă angajamentul ferm al […]

Citește mai mult

Actualitate

11 iunie 2026 | COD GALBEN de FURTUNI în Alba și alte zone din țară: Averse torențiale, descărcări electrice, intensificări ale vântului, vijelii și grindină până joi seara

Ioana Oprean

Publicat

în

11 iunie 2026 | COD GALBEN de FURTUNI în Alba și alte zone din țară: Averse torențiale, descărcări electrice, intensificări ale vântului, vijelii și grindină până joi seara ANM a emis miercuri dimineața noi avertizări cod galben de furtuni valabile mâine, 11 iunie 2026, în Alba și alte zone din țară. Potrivit meteorologilor, în intervalul […]

Citește mai mult

Actualitate

FOTO | ACCIDENT rutier GRAV pe DN1: O femeie a murit, iar alte trei persoane au fost rănite după ce un TIR s-a răsturnat în urma impactului cu o autocisternă și două autoturisme

Ioana Oprean

Publicat

în

ACCIDENT rutier GRAV pe DN1: O femeie a murit, iar alte trei persoane au fost rănite după ce un TIR s-a răsturnat în urma impactului cu o autocisternă și două autoturisme Un grav accident rutier s-a produs miercuri dimineață pe DN1, în localitatea Cornițel, județul Bihor, pe traseul Huedin – Oradea. În eveniment au fost […]

Citește mai mult