Bugetul Educaţiei pentru 2014 a fost avizat astăzi de Comisiile Parlamentare cu majoritate de voturi şi 67 de amendamente
Astăzi a fost avizat bugetul Ministerului Educaţiei pentru anul 2014, 22 miliarde de lei pentru învăţământ şi 1,9 miliarde de lei pentru cercetare. Comisiile Parlamentare au avizat bugetul cu majoritate de voturi şi au adoptat 67 de amendamente
Dezbaterile privind bugetul Ministerului Educaţiei, reprezentând 3,7 la sută din PIB, au durat mai bine de două ore, proiectul fiind avizat de comisiile parlamentare reunite cu 22 de voturi „pentru”, patru împotrivă şi două abţineri.
De asemenea, au fost aprobate, cu 22 de voturi „pentru”, 67 de amendamente aduse proiectului privind bugetul Ministerului Educaţiei în 2014.
Ministrului Educaţiei, Remus Pricopie , a declarat că bugetul pentru 2014 prevede o creştere în valoare absolută de 10 la sută faţă de cel din acest an, reprezentând în opinia lui cel mai mare buget din ultimii 20 de ani.
Pricopie a precizat că este vorba de o alocare bugetară de 3,4 la sută din PIB pentru Educaţie, şi 0,3 la sută pentru Cercetare, în total fiind vorba de un buget la Ministerul Educaţiei de 3,7 la sută, adică apropiat de patru la sută.
Ministrul a mai spus că pentru prima dată în ultimii ani a fost aprobată suma de 600 de milioane de euro fonduri structurale pentru Educaţie, ceea ce sigur va permite o creştere în medie cu 10 la sută a veniturilor cadrelor didactice debutante, cu vechime de cel mult şase ani, dar şi a fondului pentru achiziţia de autovehicule de transport şcolar.
Remus Pricopie a adăugat că anul viitor, pentru prima dată, va putea fi posibilă decontarea navetei cadrelor didactice, după modelul decontării făcute pentru transportul elevilor.
„În 2014 se introduce în buget un capitol care priveşte naveta profesorilor, după modelul decontului pentru naveta elevilor, decontarea navetei cadrelor didactice fiind obligatorie pentru autorităţile locale”, a mai spus Pricopie.
La discuţiile privind bugetul alocat Ministerului Educaţiei în 2014, cei mai mulţi vorbitori, printre care şi reprezentanţi ai sindicatelor din învăţământ şi ai studenţilor, au susţinut că suma este insuficientă, în condiţiile în care şcoala românească are numeroase lipsuri. Aceştia au subliniat că 3,7 la sută din PIB pentru Educaţiei în 2014 este sub procentul prevăzut de Legea educaţiei, respectiv de 6% din PIB, susţinând că în acest fel prevederea legală nu a fost respectată.
Sursa: Mediafax.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Dragoș Damian: O țară nu poate fi puternică și respectată dacă ea crește din inflație și consum de importuri, imobiliare și divertisment
Dragoș Damian: O țară nu poate fi puternică și respectată dacă ea crește din inflație și consum de importuri, imobiliare și divertisment O țară nu poate fi puternică și respectată dacă ea crește din inflație și consum de importuri, imobiliare și divertisment, afirmă Dragoș Damian, de la Terapia Cluj „În cei 15 ani de când […]
Analistul economic Adrian Negrescu, despre deficitul bugetar de 2,3% în primele trei luni: La cum arată situaţia financiară, un acord cu FMI devine o mană cerească
Analistul economic Adrian Negrescu, despre deficitul bugetar de 2,3% în primele trei luni: La cum arată situaţia financiară, un acord cu FMI devine o mană cerească „Deficitul bugetar de peste 2,3% din primele trei luni reflectă o situaţie alarmantă pentru România. În acest ritm de cheltuieli, riscăm să pierdem şi bruma de credibilitate pe care […]
Start-Up Nation 2025: Câte locuri mai sunt disponibile pentru cursurile gratuite de antreprenoriat
Start-Up Nation 2025: Câte locuri mai sunt disponibile pentru cursurile gratuite de antreprenoriat Mai sunt aproximativ 20.000 de locuri pentru cursurile gratuite de antreprenoriat în cadrul programului Start-Up Nation 2025, lansat recent. Ministrul Economiei, Bogdan Ivan, precizează într-o postare în mediul online că aceste cursuri sunt esențiale pentru pregătirea viitorilor antreprenori, oferindu-le cunoștințele necesare pentru […]