Bilanț al activității AJPIS Alba, pe anul 2014
În anul 2014, AJPIS Alba a platit beneficii sociale, pentru un număr mediu lunar de 117.063 de beneficiari, în sumă totală de 157.300.630 lei, sumă ce include şi taxele postale şi CASS aferente acestor plăţi. Defalcat pe fiecare prestaţie, situaţia plăţilor beneficiarilor se prezintă astfel:
*Alocaţia de stat pentru copii, s-a acordat pentru un număr mediu lunar de 62.334 de beneficiari, în sumă totală de 45.268.981 lei.
*Alocaţia pentru susţinerea familiei s-a acordat pentru un număr mediu lunar de 3.756 de beneficiari, în sumă totală de 4.006.368 lei.
*Alocaţia de întreţinere pentru copiii aflaţi în plasament familial, s-a acordat pentru un număr mediu lunar de 561 beneficiari, în sumă totală de 1.014.058 lei.
*Indemnizaţia lunară de hrană cuvenită persoanelor infectate cu HIV sau bolnave de SIDA s-a acordat pentru un număr de 22 persoane adulte, iar suma plătită cu acest titlu a fost de 102.817 lei.
*Indemnizaţia lunară pentru creşterea copilului s-a plătit unui număr mediu de 3.079 de beneficiari, suma platită cu acest titlu fiind în cuantum de 30.358.801 lei; totodată, AJPIS Alba a plătit un număr de 496 de stimulente de inserţie, în valoare totală de 3.079.535 lei.
*Ajutorul pentru încălzirea locuinţei acordat în baza OUG 70/2011 privind măsuri de protecţie socială în perioada sezonului rece, s-a stabilit pentru un număr mediu lunar de 7.764 de beneficiari, plătindu-se, cu acest titlu, suma de 3.077.347 lei;
*Venitul minim garantat (ajutorul social) s-a acordat în baza Legii 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare, pentru un număr mediu lunar de 5.443 beneficiari, pentru care, s-a plătit suma de 14.499.933 lei.
*În baza OUG 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, cu modificările şi completările ulterioare, pentru copiii cu dizabilitate gravă şi părinţii acestora, AJPIS Alba a plătit drepturi indemnizaţii şi sprijin financiar pentru un număr mediu de 311 beneficiari, plătind suma de 1.343.785 lei.
*Solicitarea fondurilor de la bugetul de stat şi efectuarea plăţilor către Consiliul Judeţean Alba, respectiv DGASPC Alba, pentru plata indemnizaţiei lunare acordate persoanelor cu handicap grav şi accentuat, bugetului personal complementar acordat persoanelor cu handicap grav, accentuat şi mediu şi a indemnizaţiei de însoţitor pentru adultul cu handicap vizual grav s-a efectuat pentru un număr mediu lunar de 30.480 beneficiari, plătindu-se suma totală de 47.728.050 lei.
*Cheltuielile de funcţionare a Programelor de Interes Naţional au fost în sumă totală de 423.880 lei, pentru un număr mediu lunar de 30 de beneficiari.
*Decontarea cheltuielilor pentru asociaţii şi fundaţii, în baza L 34/1998, s-a făcut pentru un număr mediu lunar de 2.777 de beneficiari, plătindu-se sumata totală de 3.064.689 lei.
*Pentru beneficiarii de venit minim garantat, conform prevederilor legale în vigoare, AJPIS Alba a plătit către PAID (Polul de Asigurare Împotriva Dezastrelor) suma de 712 lei, pentru asigurarea obligatorie a imobilelor acestora. Facem precizarea că, dintre toţi beneficiarii de venit minim garantat, doar acelor beneficiari care îşi pot dovedi dreptul de proprietate asupra imobilelor s-au plătit aceste poliţe de asigurare.
A.J.P.I.S. Alba asigură activităţi de îndrumare metodologică în ceea ce priveşte respectarea legislaţiei în domeniul asistenţei sociale şi controlul măsurilor de asistenţă socială privind prevenirea, limitarea sau înlăturarea efectelor temporare ori permanente ale unor situaţii care pot genera marginalizarea sau excluziunea socială a persoanei, familiei, grupurilor ori comunităţilor, realizate de autorităţile administraţiei publice centrale şi locale şi de alte persoane fizice şi juridice:
Activitatea de inspecţie socială:
În anul 2014, la nivelul judeţului Alba, s-au desfăşurat următoarele campanii tematice, conform planului de control aprobat pentru acest an.
*Campania privind verificarea accesului persoanelor cu handicap la mediul fizic, informaţional şi comunicaţional, în cadrul căreia au fost verificate 15 instituții publice locale și județene.
Principalele deficienţe identificate în timpul controalelor au fost:
-lipsa rampelor de acces în clădire şi lipsa accesibilizării grupurilor sanitare conform NP 050/2001, şi a Legii 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap
-lipsa interpretului autorizat al limbajului mimico gestual;
– lipsa telefoanelor adaptate pentru persoanele cu handicap auditiv
-lipsa pictogramelor;
– lipsa paginii de internet proprie
– lipsa locurilor de parcare semnalizate pentru persoanele cu dizabilități.
Au fost dispuse 68 de măsuri administrative.În urma adreselor primite,un număr de 11 entități publice au solicitat prelungirea termenelor până în luna martie 2015.Nu au fost dispuse măsuri cu impact financiar.
*Campania tematică „Controlul, evaluarea şi monitorizarea serviciilor sociale”
În cadrul acestei campanii, au fost verificate 106 tipuri de servicii sociale din judeţul Alba: publice: 37 și private 69. La fiecare verificare s-a încheiat un proces verbal de control, în care s-au dispus măsuri de remediere a deficienţelor constatate.
– Număr măsuri dispuse: 597
– Număr măsuri îndeplinite: 507
– Număr măsuri pentru care s-a solicitat şi aprobat prelungirea termenului: 8
– Număr măsuri în curs de îndeplinire (în termen): 82
În urma monitorizării măsurilor dispuse, 80% din deficienţe s-au remediat, restul urmând a se finaliza la termenele de reprogramare scadente.Cu ocazia controlului s-au aplicat un numar de 8 sanctiuni, avertisment și 4 amenzi, astfel:
-SC Micul Creștin SRL – 1.000 lei.
-Fundația Congregația Sf. Iosif – 5.000 lei.
-Asociația Filantropia Ortodoxă -5.000 lei.
-Unitatea medico socială Ocna Mureș – 5.000 lei
*Campania de informare şi consiliere privind modificările legislative majore din domeniul asistenţei sociale
La nivelul Agenţiei Judeţene pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Alba, au fost organizate 2
sesiuni de informare şi consiliere, desfăşurate în timpul sesiunilor, la care au participat 102 reprezentanți, dintre care 89 Unităţi Administrativ Teritoriale şi 13 reprezentanți din partea Asociației Filantropia Ortodoxă Alba Iulia.
La fiecare control tematic desfăşurat în cadrul campaniilor de control din anul 2014, s-a consiliat şi informat atât personalul cu atribuţii de asistenţă sociala cât şi primarii din toate cele 78 de primării de la nivelul Judeţului Alba.
Pentru organizarea activităţii de consiliere/informare s-au făcut mape de prezentare cu legislaţia propusă spre discutare, iar, pentru primării s-au imprimat pe suport electronic, respectiv pe CD-uri, actul care a dus la modificarea legilor.
*Campania ,,Controlul bazat pe risc, privind stabilirea, acordarea şi plata indemnizaţiei pentru creşterea copilului (ICC) şi a stimulentului de inserţie (SI) “
În cadrul acestei campanii, la nivelul Agenţiei pentru Plăţi şi Inspecţie Socială din judeţul Alba, au fost verificate 206 dosare dintre care au fost identificate 24 cu suspiciuni confirmate. Pentru aceste deficienţe s-au emis decizii de recuperare a sumelor încasate necuvenit de către beneficiarii de ICC, în cuntum total de 95.329 lei.
Din totalul debitului de 95.329 lei s-au recuperat prin agenţie suma de 33.812 lei, iar restul debitelor au fost transferate la ANAF pentru recuperare.
*Campania ,,Controlul bazat pe risc privind stabilirea, acordarea si plata alocatiei pentru sustinerea familiei (ASF) si a venitului minim garantat (VMG)”
Activitatea desfăşurată în cadrul campaniei ,,Controlul bazat pe risc privind stabilirea, acordarea şi plata ajutorului social”, poate fi sintetizată astfel:
– Au fost controlate 35 de primării, fiind verificate un număr de 173 dosare, controale finalizate cu procese verbale de control.
– Măsuri de remediere: 232, din care 116 fără impact financiar și 111 cu impact financiar.
– Suspiciuni confirmate: 150
– Număr decizii de recuperare:159
– Cuantum debite: 170.147 lei
– Debite recuperate: 44.264 lei.
– Debite rămase de recuperat: 30.843 lei.
– Debite predate la ANAF: 95.040 lei.
– S-a aplicat un avertisment scris la primăria Buceredea Grânoasă.
Activitatea desfăşurată în cadrul campaniei ,,Controlul bazat pe risc privind stabilirea,acordarea şi plata alocaţiei pentru susţinerea familiei”, poate fi sintetizată astfel:
– Au fost controlate 31 de primării, fiind verificate un număr de 105 dosare, controale finalizate cu procese verbale de control.
– Măsuri de remediere: 116
– Suspiciuni confirmate: 58
– Număr decizii de recuperare: 74
– Cuantum debite: 14.642 lei
– Debite recuperate: 6.230 lei.
– Debite rămase de recuperat: 1.084 lei.
– Debite predate la ANAF: 7.328 lei.
*Campania –analiza de risc privind acordarea alocaţiei de stat pentru copii.
În cadrul acestei campanii au fost verificate un număr de 8 dosare, în urma verificărilor s-au dispus 2 măsuri de remediere.În urma întocmirii notei de constatare au fost dispuse 2 măsuri fără impact.
*Campania privind “Controlul , evaluarea și monitorizarea unităților protejate autorizate”
S-a inspectat o unitate protejată autorizată: Filiala Filantropia Ortodoxă Sebeș- Secția brutărie. În urma controlului UPA are suspendată autorizația de funcționare nr.1241/2013, prin Ordinul 755/2014 al MMFPSPV.
Prin adresa nr.280/2014 Filiala Filantropia Ortodoxă Sebeș a solicitat MMFPSPV retragerea autorizației de funcționare cu nr.1241/2013 ca unitate protejată autorizată.
*Campania “Control, evaluare și monitorizarea comisiilor de evaluare persoanelor adulte cu handicap și a serviciilor de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap”.
– Dosare verificate: 118
– Măsuri de remediere: 10
– Măsuri îndeplinite: 10
– Dosare cu nereguli: 22
*Campania „Stadiul implementării Legii nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilorcopilului de către Serviciile publice de Asistență Socială la nivelul municipiilor”
Entități verificate: DAS Alba Iulia; SPAS Sebeș; SPAS Aiud; SPAS Blaj
Au fost verificate 3 centre: Centrul de zi Petrești; Centrul pentru copii cu dizabilități multiple, Asociația pentru Consiliere și Asistență Specializată Alba; ONG –Maria Beatrice, Alba Iulia, Centru de zi pentru copii cu dizabilități „Prietenii Mariei Beatrice”
Măsuri dispuse:
– Elaborarea strategiei la nivel local privind analiza nevoilor sociale de pe raza comunității pe termen lung și mediu.
– Semnarea procedurilor de lucru pentru activitățile de aplicare a măsurilor de prevenire și combatere a situațiilor de risc pentru copii, precum și celelelte proceduri elaborate în vederea îndeplinirii atribuțiilor SPAS.
*Campania „Controlul serviciilor sociale dezvoltate prin Programul Operațional Regional, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice ”
Entități verificate: Primăria Cugir; Primăria Zlatna; Primăria Abrud; Primăria Aiud; Primăria Blaj.
– Măsuri dispuse: 25
– Măsuri îndeplinite:15
– Măsuri de prelungire: 10
– Măsuri în curs de îndeplinire: 0
*Campania „Controlul implementării programului de subvenționare derulat în baza Legii nr.34/1998”
Entități inspectate: Asociația AS 2001 Alba Iulia – 2 centre; Asociația Filantropia Ortodoxă – 9 centre; Asociația Caritas Mitropolitan Greco Catolic Blaj – 2 centre; Asociația Caritas Romano Catolic Alba Iulia -3 centre; Asociația de îngrijire și Asistență Elena -1 centru; Asociația TREBUIE Sebeș – 1 centru.
– Suspiciuni verificate: 211 beneficiari și 5 angajați.
– Suspiciuni confirmate: 9
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Primăria comunei Întregalde achiziționează 16 stații de reîncărcare cu putere normală pentru vehicule electrice. Valoarea investiției
Primăria comunei Întregalde achiziționează 16 stații de reîncărcare cu putere normală pentru vehicule electrice. Valoarea investiției Administrația comunei Întregalde a lansat recent licitația pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice, care prevede amplasarea a 16 stații de reîncărcare cu putere normală pentru vehicule electrice în comună. Citește și: Școlile și liceele din Ocna Mureș vor fi […]
Secțiune Articole Similare
-
Actualitate2 zile ago
Produsul intern brut trimestrial III al României, în stagnare față de II și scădere față de anul 2023. Cristian Păun: „Miroase de la o poștă a recesiune!”
-
Sport3 zile ago
Metalurgistul Cugir – ACSM Codlea 3-0 la „masa verde”
-
Actualitateo zi ago
Ajutorul de încălzire pentru iarna 2024-2025. Acte necesare. Condiții de acordare. Câți bani se dau în funcție de venit
-
Opinii - Comentariio zi ago
Postul Crăciunului. Obiceiuri și tradiții respectate de credincioși în Postul Nașterii Domnului
-
Opinii - Comentarii5 zile ago
12 noiembrie – triplă sărbătoare a Armatei Române: Ziua Cercetaşilor, Geodezilor militari și SMG
-
Opinii - Comentarii9 ore ago
Noua lege a pensiilor: Tabel cu vârsta de pensionare anticipată. Condiții privind stagiul de cotizare pentru pensia anticipată