Aventuri birocratice cu Primăria Alba Iulia și soluții simple
În urma unui periplu birocratic pe la ghișeele fizice și virtuale ale administrației locale din municipiu, Asist. Univ. Dr. Ciprian Cucu, Președintele M10 Alba, a ajuns la concluzia că funcționarilor de la primărie le ia cam 30 de zile să spună în scris ceea ce pot verbaliza instant.
Tânărul universitar povestește mai jos, fără patimă, despre aventurile birocratice la Primăria Alba Iulia și propune și câteva soluții “forever green” – depolitizarea și informatizarea activității:
“În calitate de nou participant la viața politică a cetății, am de-a face tot mai mult cu administrația publică. Zi de zi aud povești despre cetățeni sau firme care trebuie să depună acte, să scoată adeverințe, să plătească taxe și alte asemenea operații, care au prostul obicei să se transforme din banalități în adevărate epopee de povestit prietenilor.
Toate poveștile se adaugă și propriei experiențe:
Ultima aventură, de exemplu, a fost încercarea de a obține un sediu în Alba Iulia pentru nou înființatul partid M10, conform legilor în vigoare. Sigur că răspunsul a fost „da de unde, n-avem, nu există”, că doar cine are chef de un nou concurent, în ajunul cursei electorale? Dar chiar și având absolută încredere în fibra morală a autorităților noastre, rămâne povestea amuzantă a relației cu Primăria.
În primul rând, a durat fix 30 de zile (termenul legal) să primim un răspuns oficial, pentru că probabil e o operațiune delicată și foarte dificilă să numeri și să pui pe listă un număr de ZERO spații disponibile. În al doilea rând, câțiva angajați ai Primăriei Alba Iulia sunt probabil fericiți că le-am adus aminte că existăm și noi și cererea noastră, cu câteva zile înainte de expirarea termenului pentru răspuns.
Veți spune că exagerez, dar cu trei-patru zile înainte de expirarea termenului, pe situl Primăriei, la pagina dedicată cererilor înregistrate, nu era nici urmă de cererea noastră și singurul lucru pe care angajații de la Registratură au putut să ni-l spună a fost că e încă „în lucru”, la serviciul de Administrare a Domeniului Public. La primul telefon, după ce am fost confundați cu alt partid, toată lumea era profund suprinsă că existăm, atât noi, precum și cererea. E drept că la telefon, după zgomotul și agitația din fundal, părea că am sunat într-o zonă de război, nu la Primăria Municipiului Alba Iulia, dar am insistat totuși să transmitem – cu răbdare și claritate, numele și numărul de înregistrare a cererii de negăsit. După mai multe încercări și convorbiri cu diferiți funcționari – amabili dar fără soluție, am găsit Funcționarul care a știut despre ce e vorba și ne-a transmis „rezoluția”.
Adăugați la toate faptul că Primăria are un serviciu telefonic automat de informații, dar că acesta – evident – nu funcționează. Kafka ar fi mândru.
Probleme de acest gen am tot auzit și vom mai auzi.
Chiar din toamnă, când participam la o emisiune radio pe teme politice, propuneam această temă a ineficienței administrației publice din România. Mecanismul pare gripat, relația instituțiilor între ele și cu cetățenii cauzând frustrări, timp irosit și bani aruncați.
Există două soluții pentru toate aceste probleme și sunt mai simple decât credem. Toți le știm, unii dintre noi cred că nu pot fi aplicate. Soluțiile sunt – depolitizarea instituțiilor și informatizarea activității.
„Politizarea” e aici un termen generic, care merge de la angajarea rudelor și prietenilor politicienilor până la păstrarea intenționată a unui mediu haotic, pentru a fi mai ușor de controlat. Depolitizarea presupune doar o mai mare transparență a posturilor oferite și un concurs real. Depolitizarea e dificilă doar pentru că singurii perdanți ar fi cei care actualmente profită de situație.
Informatizarea s-a mai tot vehiculat, chiar la nivel național și vă asigur că din punct de vedere tehnic e un proiect realizabil. E un proiect mare, dar care poate fi făcut, ba chiar poate fi făcut cu oameni din Alba Iulia. Cunosc mediul IT din Alba Iulia suficient încât să știu că dacă am vrea să facem – local – un proiect pilot de informatizare a administrației locale, acesta s-ar putea face, chiar cu costuri mai reduse decât ar părea. Din nou, pare că singura problemă e voința politică: fie lipsa voinței politice spre schimbare fie chiar intenția de a păstra lucrurile cum sunt.
Oricare ar fi motivele, nu trebuie să ne resemnăm. Avem o problemă clară cu soluții clare, rămâne să le punem în aplicare, sau măcar să nu tăcem până când cei responsabili nu se vor mai putea face că nu aud”, a relatat Asist. Univ. Dr. Ciprian Cucu, Președintele M10 Alba.
B.P.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
FOTO | Modernizarea infrastructurii rutiere în Sebeș: Stadiul lucrărilor pe străzile Doinei și Moților
FOTO | Modernizarea infrastructurii rutiere în Sebeș: Stadiul lucrărilor pe străzile Doinei și Moților Primarul municipiului Sebeș, a anunțat recent stadiul lucrărilor la proiectele de modernizare a infrastructurii rutiere din oraș. Citește și: FOTO | Reabilitarea Parcului Arini din Sebeș: Spații de joacă, zonă dedicată sportului în aer liber, skatepark, piste de biciclete În prezent, […]
Secțiune Articole Similare
-
Sport5 zile ago
CSM Unirea Alba Iulia – Metalurgistul Cugir 1-1 (1-0)! „Alb-negrii” s-au împiedicat în derby „de Alba”, ratând primul loc
-
Actualitate3 zile ago
Când începe Postul Crăciunului 2024: Ce zile de post mai sunt până la sfârșitul anului
-
Opinii - Comentariio zi ago
12 noiembrie – triplă sărbătoare a Armatei Române: Ziua Cercetaşilor, Geodezilor militari și SMG
-
Opinii - Comentarii3 ore ago
13 noiembrie, Sfântul Ioan Gura de Aur, mare şi vestit luminator dascăl al lumii
-
Opinii - Comentarii2 zile ago
În 11 noiembrie, creștinii ortodocși îl pomenesc pe Sfântul Mina, ocrotitorul celor păgubiţi
-
Actualitate2 zile ago
Care este ora ideală pentru a bea cafeaua?