Autostrada Sibiu – Piteşti: Secţiunile din munţi, cele mai grele, scoase la licitaţie pentru 9 miliarde de lei
Construcţia celor trei secţiuni de mijloc, cele din munți, ale autostrăzii Sibiu – Piteşti va fi scoasă la licitaţie pentru 9 miliarde de lei, conform Companiei de Drumuri. Aceasta a primit deja 17 oferte pentru realizarea capetelor celei mai aşteptate autostrăzi din România.
Proiectarea şi execuţia secţiunilor 2, 3 şi 4 ale autostrăzii Sibiu – Piteşti este estimată la 9 miliarde de lei, potrivit unui document al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), obţinut de ECONOMICA.NET.
Până în decembrie, CNAIR vrea să trimită spre validare la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) documentaţia pentru toate cele trei secţiuni, cuprinse între Boiţa şi Curtea de Argeş.
Cele trei secţiuni sunt:
- Boiţa – Cornetu (34,44 kilometri)
- Cornetu – Tigveni (35,30 kilometri)
- Tigveni – Curtea de Argeş (9,8 kilometri)
Dacă pentru Cornetu – Tigveni şi Tigveni – Curtea de Argeş, documentaţia urmează să fie transmisă la ANAP până în luna noiembrie inclusiv, pentru secţiunea de la Boiţa la Cornetu, paralelă cu DN 7, termenul este luna decembrie. Şi asta pentru că „este necesară o analiză de risc completă pentru evitarea oricărei interferenţe între construcţia secţiunii şi derularea traficului pe drumul paralel existent”, se arată în documentul CNAIR.
Secţiunile 1 şi 5 ale Autostrăzii Sibiu – Piteşti au fost lansate la licitaţie încă din vară. Pentru construirea capetelor autostrăzii, estimată la 2,6 miliarde de lei, au fost depuse în total 17 oferte.
Astfel, CNAIR a primit opt oferte pentru secţiunea 5 a autostrăzii Sibiu – Piteşti, respectiv între Curtea de Argeş şi Piteşti (30,35 kilometri), valoarea contractului pus la bătaie de Transporturi fiind de 1,834 miliarde de lei, fară TVA.
Pentru construcţia primei secțiuni, Sibiu – Boiţa (13,17 kilometri – lot 1), în valoare de 765,83 milioane de lei, fără TVA, au fost depuse 9 oferte.
Autostrada Piteşti-Sibiu este una dintre cele mai aşteptate din România, fiind cerută şi de Dacia, cel mai mare exportator al ţării. Construcţia autostrăzii urmează să fie finanţată şi din fonduri europene, aceasta fiind o parte importantă a coridorului 4 Pan-European, care traversează România de la Vest la Est.
Sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Bacalaureat 2025: Reguli, calendar, contestaţii şi alte informaţii utile pentru candidaţi. Noutăți
Bacalaureat 2025: Reguli, calendar, contestaţii şi alte informaţii utile pentru candidaţi. Noutăți Peste 100.000 de elevi din România urmează să susţină examenul de bacalaureat în luna iunie 2025. Vorbim despre un examen cu conotaţii importante nu doar pentru elevi ci şi pentru apropiaţii acestora, rude, dar şi pentru viitorul sistemului educaţional din România. Iar cum […]
Casa Verde 2025: Ce noutăți aduce noul program față de edițiile din anii precedenți Nouă măsuri anunțate de autorități care să reducă diferențele dintre persoanele care aplică. Mai exact, înscrierea în program nu ar mai trebui să fie o cursă de viteză, ci un proces care să ofere șanse reale tuturor solicitanților. Citește și: Alertă […]
Examenul auto s-ar putea schimba radical: Proba de poligon e scoasă de la naftalină. Conducere defensivă și testări psihologice mai dure
Examenul auto s-ar putea schimba radical: Proba de poligon e scoasă de la naftalină. Conducere defensivă și testări psihologice mai dure România este una din țările cu cea mai ridicată rată a mortalității rutiere. Anul trecut, peste 1.500 de persoane au murit în accidente de circulație. Pentru a reduce acest fenomen alarmant, autoritățile iau în […]