Autostrada Sibiu – Piteşti: Secţiunile din munţi, cele mai grele, scoase la licitaţie pentru 9 miliarde de lei
Construcţia celor trei secţiuni de mijloc, cele din munți, ale autostrăzii Sibiu – Piteşti va fi scoasă la licitaţie pentru 9 miliarde de lei, conform Companiei de Drumuri. Aceasta a primit deja 17 oferte pentru realizarea capetelor celei mai aşteptate autostrăzi din România.
Proiectarea şi execuţia secţiunilor 2, 3 şi 4 ale autostrăzii Sibiu – Piteşti este estimată la 9 miliarde de lei, potrivit unui document al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), obţinut de ECONOMICA.NET.
Până în decembrie, CNAIR vrea să trimită spre validare la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) documentaţia pentru toate cele trei secţiuni, cuprinse între Boiţa şi Curtea de Argeş.
Cele trei secţiuni sunt:
- Boiţa – Cornetu (34,44 kilometri)
- Cornetu – Tigveni (35,30 kilometri)
- Tigveni – Curtea de Argeş (9,8 kilometri)
Dacă pentru Cornetu – Tigveni şi Tigveni – Curtea de Argeş, documentaţia urmează să fie transmisă la ANAP până în luna noiembrie inclusiv, pentru secţiunea de la Boiţa la Cornetu, paralelă cu DN 7, termenul este luna decembrie. Şi asta pentru că „este necesară o analiză de risc completă pentru evitarea oricărei interferenţe între construcţia secţiunii şi derularea traficului pe drumul paralel existent”, se arată în documentul CNAIR.
Secţiunile 1 şi 5 ale Autostrăzii Sibiu – Piteşti au fost lansate la licitaţie încă din vară. Pentru construirea capetelor autostrăzii, estimată la 2,6 miliarde de lei, au fost depuse în total 17 oferte.
Astfel, CNAIR a primit opt oferte pentru secţiunea 5 a autostrăzii Sibiu – Piteşti, respectiv între Curtea de Argeş şi Piteşti (30,35 kilometri), valoarea contractului pus la bătaie de Transporturi fiind de 1,834 miliarde de lei, fară TVA.
Pentru construcţia primei secțiuni, Sibiu – Boiţa (13,17 kilometri – lot 1), în valoare de 765,83 milioane de lei, fără TVA, au fost depuse 9 oferte.
Autostrada Piteşti-Sibiu este una dintre cele mai aşteptate din România, fiind cerută şi de Dacia, cel mai mare exportator al ţării. Construcţia autostrăzii urmează să fie finanţată şi din fonduri europene, aceasta fiind o parte importantă a coridorului 4 Pan-European, care traversează România de la Vest la Est.
Sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Lovitură pentru sute de mii de români: Coasigurații trebuie să plătească din buzunar pentru asigurarea de sănătate
Coasigurații își pierd asigurarea medicală gratuită și trebuie să plătească un CASS anual de 2.430 lei de la 1 septembrie Începând de luni, 1 septembrie 2025, circa 650.000 de persoane care până acum beneficiau de asigurare gratuită în calitate de coasigurați, adică soț/soție sau părinți fără venituri, vor pierde acest beneficiu. Pentru a continua să […]
Economistul Radu Georgescu: „Guvernul a aprobat modificarea Codului Fiscal. Azi s-a anulat modificarea de vineri. România este dovada că Albert Einstein a avut foarte mare dreptate că totul este relativ”
Economistul Radu Georgescu: „România este dovada că Albert Einstein a avut foarte mare dreptate că totul este relativ” „România este dovada că Albert Einstein a avut foarte mare dreptate că totul este relativ”, constată eeconomistul Radu Georgescu. Potrivit acestuia, după ce vineri, 29 august 2025, Guvernul a aprobat modificarea Codului Fiscal, luni, 1 septembrie 2025, […]
Guvernul și-a angajat răspunderea pe 5 proiecte din pachetul fiscal 2. Ilie Bolojan: „Aceasta este România pe care ni-o dorim?”
Guvernul și-a angajat răspunderea pe 5 proiecte din pachetul fiscal 2 Premierul Ilie Bolojan s-a prezentat în seara zilei de luni, 1 septembrie 2025, în fața plenului reunit al Parlamentului pentru a angaja răspunderea Guvernului pe cinci dintre cele șase proiecte din pachetul fiscal 2. „Membrii Guvernului au adoptat vineri, 29 august 2025, 5 dintre […]