Autostrada Sibiu – Piteşti: Italienii de la Astaldi au obținut la Curtea de Apel București eliminarea din cursă pentru secțiunea 5 a rivalilor din China
Răsturnare de situație în cazul autostrăzii Sibiu-Pitești, cel mai important proiect rutier al României, secțiunea 5. Italienii de la Astaldi au obținut la Curtea de Apel București eliminarea din cursă a rivalilor din China, după ce Compania de Autostrăzi încercase același lucru de două ori înante, însă fără succes. Totuși, încă nu este clar cine va construi cei 30 de kilometri de autostradă dintre Curtea de Argeș și Pitești.
Curtea de Apel București a admis pe 12 august plângerea italienilor de la Astaldi împotriva unei decizii a Consililului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), prin care chinezii erau reprimiți la licitația pentru secțiunea 5 din Autostrada Sibiu – Pitești.
„Admite plângerea. Modifică în parte Decizia nr. 1086/C5/893/894 din 4 iulie 2019 emisă de CNSC, în sensul că respinge, ca neîntemeiată, contestaţia formulată de Asocierea China Railway 14TH Bureau CO LTD-Viaponte Rom SRL-Viaponte, Projetos e Consultoria de Engenharia SA”, se arată în hotărârea instanței din 12 august.
Cu alte cuvinte, sfârșit de joc pentru chinezi în construirea de autostrăzi în România.
Amintim că CNSC admisese pe 4 iulie contestația asocierii China Railway 14-th Bureau Co Ltd – Viaponte Rom împotriva deciziei prin care fusese exclusă a doua oară din cursa pentru secțiunea 5 a celui mai important proiect rutier al României.
Astfel, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) era obligată, a doua oară, să reia în calcul oferta chinezilor care, înainte de exludere, se afla pe primul loc.
Decizia CNSC a fost însă atacată la Curtea de Apel București. Dacă instanța ar fi menținut decizia Consiliului, am fi putut avea primul lot de autostradă din România construit de chinezi.
În ciuda eliminării chinezilor, epopeea licitației pentru construirea secțiunii dintre Curtea de Argeș și Pitești este departe de a se încheia. CNAIR urmează să stabilească un câștigător dintre constructorii rămași în cursă, iar acesta ar putea fi la rândul său contestat.
Secțiunea 5 din Autostrada Sibiu – Piteşti este amplasată în județul Argeș, are o lungime de 30,35 km. Traseul acesteia va începe în zona localităţii Curtea de Argeș și va continua paralel cu râul Argeș, până la actuala centură a Municipiului Pitești.
În octombrie 2017, CNAIR a primit opt oferte pentru secțiunea dintre Curtea de Argeș și Pitești (km 92+600 – 122+950), valoarea contractului pus la bătaie de Transporturi fiind de 1,83 miliarde de lei, fară TVA.
Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 123 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.
Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est. Aceasta este cerută şi de către Dacia – Renault, cel mai mare exportator al României.
Sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Care sunt taxele discutate de România cu Bruxelles-ul: TVA 21% de la 1 august 2025, cotă redusă doar de 11%, creşteri de accize, impozit suplimentar de 4% pe cifra de afaceri pentru bănci. Din 2026, impozit pe dividende de 16%
Care sunt taxele discutate de România cu Bruxelles-ul: TVA 21% de la 1 august 2025, cotă redusă doar de 11%, creşteri de accize, impozit suplimentar de 4% pe cifra de afaceri pentru bănci. Din 2026, impozit pe dividende de 16% Guvernul a discutat o variantă de ultim set de măsuri cu Comisia Europeană, care prevede […]
Economistul Radu Georgescu: Economia României va reveni la nivelul normal dinainte de 2018. Toate bulele se vor sparge: imobiliare, bursă
Economistul Radu Georgescu: Economia României va reveni la nivelul normal dinainte de 2018. Toate bulele se vor sparge: imobiliare, bursă În ultimii 8 ani, România a făcut toate greșelile economice, fiscale și monetare posibile, fiind la un pas de a fi pusă în Junk, scrie economistul Radu Georgescu. Acesta consideră că economia este bau-bau-ul României, […]
Bogdan Glăvan: „Creșterea masivă a fiscalității nu are rațiune economică” „Creșterea masivă a fiscalității nu are rațiune economică”, subliniază profesorul de economie Bogdan Glăvan. Citește și: Bogdan Glăvan: „Supra-supra-taxa pe bănci va avea efect aproape zero asupra băncilor. Deci, cine plătește? Ați ghicit, cetățenii” „Dacă toată lumea este de acord că deficitul bugetar a explodat […]