Autostrada Nădlac – Constanţa: 2023 – ultimul termen avansat de guvern pentru finalizare
Despre autostrada Nădlac – Constanţa, pe coridorul IV pan european s-a vorbit mult în ultima vreme. Mai mult decât s-a făcut. Printre ideile năstruşnice care au apărut „pe piaţă” s-a aflat şi cea a renunţării la tronsonul Sibiu – Piteşti, sau cea a construirii acestui tronson prin Curtea de Argeş şi nu prin Râmnicu Vâlcea, aşa cum este stabilit traseul de către Comisia Europeană. Greu s-au făcut auziţi cei care argumentau că traseul autostrăzii nu poate fi modificat indiferent de ce argumente se invocau, argumente de genul terenului dificil, al costurilor mari. Se propunea chiar mutarea traseului prin Braşov spre Sibiu. Că doar bucureştenii trebuie să meargă la munte! Şi distracţia e mai importantă decât economia. Pornind de la aceste considerente nici măcar nu s-au început studiile şi documentaţiile necesare. Şi astea cer şi ele timp!
Ei bine, se pare că s-a înţeles, în sfârşit, că tronsonul Sibiu – Piteşti prin Râmnicu Vâlcea este musai să se facă pentru că acesta este traseul aprobat de Comisia Europeană în baza unui argument simplu, dar de necombătut, este traseul cel mai scurt şi prin urmare cel mai economic pentru cei care-l vor utiliza. El este inclus în nucleul reţelei europene de autostrăzi şi nu în reţeaua complementară (adică nu urgentă, aproape facultativă, cum este traseul Sibiu – Braşov). Conform ultimelor informaţii, tronsonul dintre Piteşti şi Râmnicu Vâlcea urmează să fie finalizat până în anul 2018, iar tronsonul Râmnicu Vâlcea – Sibiu în anul 2023. Asta, bineînţeles, dacă nu le mai vine unora de pe la Ministerul Transporturilor, de pe la CNADNR sau de la Marile Proiecte vreo nouă idee pentru realizarea căreia nu beneficiem de finanţare din partea Uniunii Europene, aşa cum beneficiem pentru traseul Sibiu – Piteşti. )
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
Ilie Bolojan a concediat aproape 150 de oameni de la Senat: Cât a reușit astfel să taie din cheltuieli, anual
Ilie Bolojan a concediat aproape 150 de oameni de la Senat: Cât a reușit astfel să taie din cheltuieli, anual Președintele Senatului, Ilie Bolojan, a anunțat vineri, 30 mai 2025, finalizarea procesului de restructurare a aparatului administrativ al instituției, una dintre cele mai așteptate reforme din acest an. Prin reducerea personalului, Senatul României va economisi […]
Peste 15 milioane de euro pentru trei proiecte majore de investiții în vederea transformării spațiilor urbane din Alba Iulia
Peste 15 milioane de euro pentru trei proiecte majore de investiții în vederea transformării spațiilor urbane din Alba Iulia Trei proiecte majore de investiții – în valoare totală de peste 15 milioane de euro – au fost demarate pentru a transforma spațiile urbane, a pune în valoare patrimoniul local și a aduce natura mai aproape […]
Bilete și abonamente de autobuz mult mai SCUMPE la Alba Iulia: Deplasările cu mijloacele de transportul în comun vor costa mai mult ca în Deva sau Sibiu
Bilete și abonamente de autobuz mult mai SCUMPE la Alba Iulia: Deplasările cu mijloacele de transportul în comun vor costa mai mult ca în Deva sau Sibiu Tarifele la transportul în comun din Alba Iulia pentru zona tarifară „zona 1 municipiul Alba Iulia” au fost majorate, după adoptarea proiectului în ședința ordinară de joi, 29 […]