Autostrada Lugoj – Deva, loturile 3 și 4, primele tronsoane de şosea de mare viteză care ar putea fi inaugurate în 2019
Tronsoanele cu cele mai mari șanse de a fi inaugurate primele anul acesta sunt loturile 3 şi 4 din Autostrada Lugoj – Deva, fiind construite în proporţie de peste 90%. ECONOMICA.NET a realizat un foto – reportaj de pe secţiunile care au mai rămas de construit din A1 pentru ca şoferii să poata circula neîntrerupt pe autostradă de la Sibiu la Nădlac.
Pe lotul 3 (Holdea – Ilia) vorbim despre circa 20 de kilometri de autostradă complet terminată, din 21,14 kilometri în total. Şoferii de pe DN 68A întreabă, pe bună dreptate, care va fi data dării în exploatare a acetui lot. Răspunsul va fi dat de viteza pe care o va impune constructorul spaniol Comsa la finalizarea celor două puncte de lucru neterminate.
La viitorul nod Holdea se lucrează la ultimele excavații pe sub noul pod de pe DN 68 A, fundația autostrăzii pe acești ultimi 800-900 m este pe terminate, urmează balastul stabilizat și straturile de asfalt.
De la km 57-58 spre est, autostrada este gata, trecem pe sub două ecoducte, apoi supratraversarea DN 68 A la nodul Grind, urmează podul peste Mureș, demult terminat, și ajungem la capătul estic al lotului 3, la umlputura imensă de la podul CFR peste calea ferată dublă Arad – Deva, unde se pozează ultimii cm de pietriș, urmează balastul stabilizat. Acest punct de lucru a însemnat marea provocare a ultimelor 8-9 luni şi este în sfârșit finalizat.
La km 77,3 (nod Ilia) ajungem la cele două giratorii, cu DN 7, demult în funcțiune, inclusiv cu iluminat nocturn.
Lot 3 km 77,6, Ilia
De aici trecem pe lotul 4, terminat pe 20 de kilometri din 22,14 kilometri în total, inclusiv cu marcajele aferente, de la km 77,3 (nodul Ilia) și până la km 97,75 intersecția cu DN 76 Deva – Brad.
În continuare avem, mergând spre Deva, celebrul deal al liliecilor, cu un imens volum de săpătură, ziduri de sprijin, plasă de fixare, piloni forați – pâna la viaductul de la km 98, terminat.
De la kilometrul 98 totul este finalizat până la nodul Deva (km 99,5).
Concluzia de pe acest lot: finalizarea depinde doar de performanța constructorului român Spedition UMB de a termina o porțiune de aproape un kilometru, pe un traseu sub deal, extrem de dificil. Acest tronson ar putea fi finalizat până în august 2019.
În ceea ce priveşte lotul 2, acesta este neterminat pe circa 8 kilometri, de la Margina la Holdea (km 49 până la km 57). Aici vom avea circa 4 kilometri de tunel. Şoferii așteaptă finalizarea licitației, întârziată de peste doi ani. Execuţia acestor tuneluri, cu metode și utilaje moderne scut – freză, nu ar trebui a dureze mai mult de 5 – 6 luni, la o viteză de înaintare de 25 – 30m /zi, în teren moale, argilos sau nisip.
Sursa: economica.net
Foto reportaj: Marius POPOVICI
[nggallery id=6818]
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
MÂINE | Se afișează rezultatele finale la BACALAUREAT 2025. Au fost depuse peste 700 de contestații în Alba
MÂINE | Se afișează rezultatele finale la BACALAUREAT 2025. Au fost depuse peste 700 de contestații în Alba Rezultatele finale de la examenul național de Bacalaureat 2025 vor fi publicate mâine, 30 iunie, potrivit calendarului oficial. Pentru prima dată, elevii au putut să vizualizeze lucrările înainte de a depune contestații. Nota definitivă nu mai poate […]
Medicii din spitalele publice vor fi concediaţi dacă pleacă înainte de program să lucreze la clinici private. Ce spune ministrul Sănătății
Medicii din spitalele publice vor fi concediaţi dacă pleacă înainte de program să lucreze la clinici private. Ce spune ministrul Sănătății Alexandru Rogobete, noul Ministru al Sănătății, a anunțat măsuri drastice împotriva medicilor care nu își respectă programul complet la spitalele de stat. În loc să lucreze opt ore, mulți medici pleacă la ora 12:00-13:00 […]
Programul Casa Verde, SUSPENDAT: La cât se ridică costurile pentru un sistem fotovoltaic fără finanțare de la stat
Programul Casa Verde, SUSPENDAT: La cât se ridică costurile pentru un sistem fotovoltaic fără finanțare de la stat Panourile fotovoltaice vor goli buzunarele românilor. Dacă până acum statul finanţa aproape în totalitate sistemul, anul acesta, şansele să mai primim bani prin programul Casa Verde sunt infime. Aşa că, cine vrea să-şi reducă factura la energie, […]