Au început lucrările la cel mai dificil tronson de autostradă din istoria României: Are 31 de km şi va traversa Defileul Oltului prin 50 de tuneluri, poduri şi viaducte. Ar trebui să fie gata în 2028
Au început lucrările la cel mai dificil tronson de autostradă din istoria României: Are 31 de km şi va traversa Defileul Oltului prin 50 de tuneluri, poduri şi viaducte. Ar trebui să fie gata în 2028
Au început lucrările la lotul doi al drumului de mare viteză care va face legătura între Sibiu şi Vâlcea, cel mai dificil tronson de autostradă construit vreodată în România. Şoseaua, care va traversa Defileul Oltului prin 50 de tuneluri, poduri şi viaducte, ar trebui să fie finalizată până în 2028. Specialiştii în infrastructură susţin însă că şansele sunt mici ca termenul să fie respectat.
Muncitorii au început marți defrişarea în zona Câineni. Este o operaţiune de durată, pentru că o treime din secţiunea lotului 2 este împădurită. Va mai dura câteva luni până când primele utilaje vor fi aduse în zonă.
Va fi o autostradă ca în Alpi, promit constructorii turci, iar acest segment din Defileul Oltului este şi cel mai spectaculos. Vor fi aici 7 tuneluri, 27 de viaducte şi 22 de poduri. Şoseaua de mare viteză va merge, practic, prin munţi, deasupra râului şi a drumului naţional, potrivit Stiri de ultima ora – Ultimele stiri Observator News.
Cristi Tudor, reprezentant DRDP Craiova: Va fi cel mai mare ecoduct care va fi realizat pe toată secţiunea. Va uni undeva în zona Lazaret, va uni cei doi versanţi, peste calea ferată, peste DN 7 şi peste râul Olt.
Tronsonul, cu o lungime de 31,3 kilometri, va lega Boiţa, din judeţul Sibiu, de localitatea Cornetu, în Vâlcea. Pentru această bucată de autostradă, Compania de Drumuri Naţionale a semnat cu turcii de la Mapa-Cengiz un contract de 860 de milioane de euro.
Bogdan Alexandru, coordonator şantier: Zona este foarte accidentată. foarte aproape de noi este râul Olt şi pe această zonă vom avea viaducte foarte greu de construit şi lucrări multe de consolidare.
Citește și: Aproape 250 de kilometri de autostradă și drum expres vor fi finalizați în 2024: ”De foarte mult timp nu s-a mai întâmplat acest lucru în România”
Lucrările sunt complexe, însă constructorii se laudă că au mai avut astfel de provocări şi că le-au făcut faţă.
Kutlu Katar, constructor: Traversăm Carpaţii şi putem spune că e cea mai dificilă parte a autostrăzii, dar avem suficientă experienţă şi putere şi sigur vom termina la timp.
Vor fi aduse aici, în mare parte, utilaje din Turcia. La fel, şi muncitori.
Bogdan Alexandru, coordonator şantier: Vom aduce muncitori din străinătate. Vom apela şi la forţa de muncă locală, calificată. Au fost construite tronsoane de autostradă în zonă, dar după cum ştim, în România, e o mare problemă cu forţa de muncă mai ales în construcţii.
Lucrările ar trebui să fie finalizate până în 2028, dar Asociaţia Pro Infrastructura susţine că deja sunt întârzieri.
Ionuţ Ciurea, asociaţia Pro infrastructură: Sunt multe probleme birocratice pe lot. În primul rând e o problemă cu accesul unde sunt păduri, cu terminarea studiului geotehnic. Deci, nici vorbă să fie terminată toată documentaţia astfel încât să se poate executa cap-coadă.
Când va fi gata, autostrada Sibiu – Piteşti va avea 122 de kilometri, ceea ce înseamnă că drumul care acum se face uneori în 2-3 ore ar putea fi parcurs în mai puţin de 60 de minute.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
VIDEO | Tunelul Alina, primul de pe autostrada Sibiu-Piteşti, săpat complet. Duminică va fi transformat în obiectiv turistic
Tunelul Alina, primul de pe autostrada Sibiu-Piteşti, săpat complet. Duminică va fi transformat în obiectiv turistic Primul tunel de pe autostrada Sibiu-Piteşti este complet săpat. Luminiţa de la capătul lucrărilor a apărut astăzi, la doi ani după începerea şantierului. Autorităţile promit că vor da în folosinţă aproape 100 de kilometri de şosele rapide în următoarele […]
CONTROALE ANPC la furnizorii de energie electrică în întreaga țară: Ce verifică inspectorii
CONTROALE ANPC la furnizorii de energie electrică în întreaga țară: Ce verifică inspectorii În perioada 17 aprilie – 16 iunie 2025, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) desfășoară o amplă acțiune de control la nivel național, având ca scop verificarea modului în care sunt respectate prevederile legale privind protecția consumatorilor în procesul de furnizare a […]
FOTO | „Raliu” în Sâmbăta Mare 2025: Tânăr de 22 de ani prins conducând cu viteza de 240 km/h pe autostradă. Ce sancțiuni a primit
„Raliu” în Sâmbăta Mare 2025: Tânăr de 22 de ani prins conducând cu viteza de 240 km/h pe autostradă. Ce sancțiuni a primit Un tânăr de 22 de ani din Giurgiu a fost prins de poliţiştii din Călăraşi în timp ce circula cu 240 km/h pe Autostrada 2, pe sensul către Constanţa, alegându-se cu sancțiuni […]
BANI pentru tineri și studenți: 3 milioane de lei alocați concursului național de proiecte 2025
Bani pentru tineri și studenți: 3 milioane de lei alocați concursului național de proiecte 2025 Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale organizează, în perioada 15 aprilie – 14 mai 2025, Concursul naţional de proiecte de tineret și studenți 2025. Bugetul total alocat Concursului naţional de proiecte de tineret și studenți este de 3.000.000 lei, […]
Părintele Constantin Necula, de Paște 2025: „Când spunem Adevărat a Înviat avem nevoie să ne aducem aminte de toate ale zorilor de zi în ziua cea dintâi a săptămânii. Pentru că de atunci toate zilele noastre sunt Duminică!”
Părintele Constantin Necula, de Paște 2025: „Când spunem Adevărat a Înviat avem nevoie să ne aducem aminte de toate ale zorilor de zi în ziua cea dintâi a săptămânii. Pentru că de atunci toate zilele noastre sunt Duminică!” „Hristos-Domnul Cel Înviat. Este „personajul” deseori uitat de exegeți. El Este Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat. Nu […]