Arhivă digitală în municipiul Blaj: Investiție de peste 800.000 lei pentru reducerea birocrației
Primăria municipiului Blaj a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru servicii de digitalizare a documentelor din arhivă, în cadrul proiectului „Municipiul Blaj – Administrație publică inteligentă și participativă”. Valoarea totală estimată a investiției este de 800.900 lei, fără TVA.
Necesitatea retrodigitalizarii documentelor din arhivă, vine din următoarele nevoi identificate la nivelul administrației publice locale:
– administrarea documentelor retro-digitalizate prin interfetele unui modul de arhivă electronică
– eliminarea costului de copiere a documentelor în procesul de consultare; gestionarea accesului la documentele arhivate electronic;
– evitarea riscului de degradare (prindere, rupere) a documentelor în procesul de multiplicare cu un echipament neadecvat scanării documentelor vechi (xerox obișnuit);
– asigurarea protecției documentelor originale prin eliminarea sau reducerea consultării directe și a contactului fizic cu exemplarul original;
– realizarea unei copii electronice fidele a documentelor, care să faciliteze regăsirea și valorificarea conținutului documentelor;
Relevanța proiectului „Municipiul Blaj – Administrație publică inteligență și participativă”, cod SMIS 135372 pentru municipiul Blaj vine din importantă planificării strategice pe termen mediu și lung, a digitalizarii și transparentizarii serviciilor publice dar și din complementaritatea proiectului cu alte inițiative luate de UAT Municipiul Blaj.
Serviciile de retro-digitalizare cu indexare a documentelor din arhivă vor fi următoarele:
1. Pregătirea documentelor pentru scanare;
2. Retro-digitalizare/Scanare documente cu prelucrare electronică;
3. Indexare, atribuirea de meta-descriptori (indecşi);
4. Refacerea documentelor în formă iniţială (după retro-digitalizare/scanare);
5. Furnizare aplicație de arhivare electronică pentru gestiunea arhivei istorice;
6. Importul imaginilor scanate și a meta-descriptorilor asociați în aplicația de arhivare electronică.
Obiectivul general la care contribuie prestarea serviciilor ce fac obiectul contractului este: reducerea birocrației și creșterea calității serviciilor oferite pentru cetățeni de către administrația publică locală a Municipiului Blaj prin arhivarea electronică a documentelor instituției ce prezintă valoare operațională în prezent.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
Angajări la Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia: Noi locuri de muncă pentru personal medical și administrativ. Află ce posturi sunt vacante
Posturi scoase la CONCURS de Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia organizează concurs, în conformitate cu prevederile art. VII din OUG nr.12/2025 și cu prevederile HGR nr. 1336/2022 cu modificările și completările ulterioare, pentru ocuparea următoarelor posturi contractual vacantabile: – 2 posturi vacantabile asistent medical principal (PL), specializare laborator […]
VIDEO | A început instalarea luminițelor în Alba Iulia. Orașul se pregătește pentru sărbătorile de iarnă
VIDEO | A început instalarea luminițelor în Alba Iulia. Orașul se pregătește pentru sărbătorile de iarnă Municipiul Alba Iulia își pregătește centrul istoric pentru atmosfera magică a sărbătorilor de iarnă. În această dimineață, echipele responsabile au început montarea luminițelor de Crăciun în Cetatea Alba Carolina și în alte zone din oraș. Străzile, porțile și zidurile […]
FOTO | ACCIDENT rutier în Alba Iulia: Un autocar cu 25 de persoane și o mașină s-au ciocnit în Partoș, pe strada Regimentul V Vânători
ACCIDENT rutier în Alba Iulia: Coliziune între un autocar și o mașină în Partoș Un accident rutier a avut loc vineri după-masa, în jurul orei 14.40, în cartierul Partoș din Alba Iulia, pe strada Regimentul V Vânători. Este vorba de o coliziune între un autocar și o mașină. Detașamentul de pompieri Alba Iulia intervine pentru […]