ANCOM: Accesul la servicii în roaming se face de către utilizatori prin activarea unui plan tarifar specific
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), informează într-un comunicat de presă, că operatorii mobili pot comercializa abonamente sau cartele preplătite fără acces la servicii în roaming, ale căror resurse pot fi utilizate doar pe teritoriul României, iar utilizatorii care doresc acces la servicii în roaming trebuie să aibă activat un plan tarifar cu roaming inclus.
„Operatorii mobili pot să ofere planuri tarifare (abonamente ori cartele preplătite) fără acces la servicii în roaming. Aceste planuri tarifare se adresează utilizatorilor care nu doresc să utilizeze serviciile de telefonie mobilă și atunci când călătoresc în afara României, preferând să beneficieze de resurse naționale la prețuri avantajoase. Utilizatorii de planuri tarifare fără roaming care doresc acces la acest serviciu pot să își schimbe planul tarifar cu unul cu roaming inclus sau să își achiziționeze un plan tarifar suplimentar, cu roaming inclus. Schimbarea planului tarifar sau a altor clauze se poate efectua conform prevederilor din contract sau pe baza negocierii directe cu furnizorul. Trecerea de la un plan tarifar fără roaming la unul cu roaming presupune, de regulă, creșterea prețului, dar și a resurselor incluse, astfel că poate conduce la începerea unei noi perioade minime contractuale”, notează ANCOM.
Potrivit sursei citate, toate planurile tarifare cu serviciul de roaming activat beneficiază de „roam like at home” în UE/SEE. Totodată, utilizatorii finali pot alege din oferta operatorului o modalitate alternativă de tarifare a serviciului de roaming, în locul ‘roam like at home’.
Pe de altă parte, dacă operatorul mobil nu respectă drepturile de utilizare a serviciului de roaming în spațiul UE/SEE, se poate trimite o sesizare către ANCOM.
Secțiunea InfoCentru din pagina de Internet ANCOM pune la dispoziția utilizatorilor informații utile despre serviciile de comunicații electronice (telefonie, internet și televiziune) și serviciile poștale, pentru a-i sprijini în alegerea și folosirea acestor servicii.
Informațiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la Internet.
Sursa: agerpres.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Cât costă un hectar de teren arabil în România? Zonele în care este cel mai ieftin, unde este cel mai scump?
Cât costă un hectar de teren arabil în România? Zonele în care este cel mai ieftin, unde este cel mai scump? Potrivit ultimelor date publicate de Institutul Național de Statistică (INS),.41.624 de lei este prețul mediu cu care s-a vândut un hectar de teren arabil în România. Harta prețurilor pentru terenurile agricole arată că cel […]