AJOFM: 4 firme din Alba au apelat la fondul de garantare pentru plata creanţelor salariale, după intrarea in insolvență
În primul trimestru al anului 2013, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba a înregistrat cereri de plată a creanţelor salariale pentru 4 angajatori.
Este vorba de SC Plantisan SRL SRL Blaj care a solicitat suma de 44.575 de lei pentru 36 de salariaţi; SC Lider Prod Carn SRL Alba Iulia cu suma de 70.847 de lei pentru 41 de salariaţi; SC Metalurgica Transilvania SA Aiud cu două solicitări – suma de 422.547 de lei pentru 149 de salariaţi și 103.173 de lei pentru 41 salariaţi; SC Valadria Ind SRL Alba Iulia cu 11.673 de lei pentru 7 salariaţi. Pentru ultimele două solicitări documentaţia se află în curs de verificare.
Comparativ, în anul 2012 s-au achitat creanțe salariale în valoare totală de 18.029 de lei dintre care 12.126 de lei pentru 3 angajați de la SC Energo Mineral SA Abrud și 5.903leipentru 1 salariat de la SC Oxiton Plus SRL Blaj.
Potrivit legii, Fondul de garantare pentru plata creanţelor salariale asigură plata creanţelor salariale ce rezultă din contractele individuale de muncă şi din contractele colective de muncă încheiate de salariaţi cu angajatorii împotriva cărora au fost pronunţate hotărâri judecătoreşti definitive de deschidere a procedurii insolvenţei şi fată de care a fost dispusă măsura ridicării totale sau parţiale a dreptului de administrare.
Reprezentanții AJOFM Alba reamintesc că angajatorii au obligaţia de a plăti lunar o contribuţie la Fondul de garantare, în cota 0,25% aplicată asupra fondului total de salarii brute lunare realizate de salariaţi.
În cazul în care se pronunţă închiderea procedurii de insolvenţă, ca urmare a redresării angajatorilor, aceştia sunt obligaţi să restituie sumele suportate din Fondul de garantare, în termen de 6 luni de la pronunţarea hotărârii judecătoreşti de închidere a procedurii.
Necomunicarea datelor şi informaţiilor solicitate în scris de agenţiile teritoriale pentru îndeplinirea atribuţiilor prevăzute de lege constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la 3.000 lei. Comunicarea unor date sau informaţii incomplete sau incorecte se sancţionează cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Economie
Comunicat finalizare proiect – Construire clădire Liceu Tehnologic Sebeș (01.07.2025) Scopul proiectului: Îmbunătățirea infrastructurii de educație la nivelul Municipiului Sebeș Beneficiar: municipiul Sebeș Perioada de implementare: 30.05.2019 – 12.07.2025 Valoarea totală a proiectului: 53.333.560,13 lei Valoarea cofinanțării UE : 2014 – 2020: 20.975.260,80 lei 2021 – 2027: 2.710.291,93 lei Rezumat proiect și activități: Implementarea acestui […]
Comunicat finalizare proiect – 30.06.2025 Scopul proiectului: Îmbunătățirea infrastructurii de educație la nivelul Municipiului Sebeș Beneficiar: municipiul Sebeș Perioada de implementare: 30.05.2019 – 12.07.2025 Valoarea totală a proiectului: 53.333.560,13 lei Valoarea cofinanțării UE : 2014 – 2020: 20.975.260,80 lei 2021 – 2027: 2.710.291,93 lei Rezumat proiect și activități: Implementarea acestui proiect a creat condiții pentru […]
Ce trebuie să știi despre încetarea plafonării prețurilor la energia electrică începând cu 1 iulie 2025? Ghid esențial pentru consumatori (P)
Ce trebuie să știi despre încetarea plafonării prețurilor la energia electrică începând cu 1 iulie 2025? Ghid esențial pentru consumatori Începând cu data de 1 iulie 2025, schema de sprijin pentru energie electrică prevăzută de OUG nr. 6/2025 încetează, iar prețurile finale plafonate de care ai beneficiat conform reglementărilor în vigoare nu vor mai fi […]