ACUZAȚII la adresa unor medici de la UPU Alba Iulia, făcute de managerul public al municipiului: Disprețul cu care a fost tratată o pacientă
ACUZAȚII la adresa unor medici de la UPU Alba Iulia, făcute de managerul public al municipiului: Disprețul cu care a fost tratată o pacientă
Într-o postare pe rețeaua de socializare Facebook, managerul public al municipiului Alba Iulia, Maria-Elena Seemann, a făcut publică o situație alarmantă din spitalul Județean Alba.
Prin intermediul unei povești tulburătoare, aceasta a adus în atenția publicului o serie de deficiențe și comportamente neprofesionale întâlnite în cadrul sistemului medical de primiri urgențe din oraș.
Postarea descrie experiența unei paciente în vârstă de 70 de ani, cu afecțiuni cardiace și traumatisme severe în urma unei căzături. Pacienta a fost preluată inițial de medicul de urgență O.P., care a externat-o cu diagnosticul și tratamentul necorespunzător. Din fericire, aparținătorul a insistat și a adus-o înapoi la spital, unde au fost realizate analizele și investigațiile necesare pentru a-i oferi tratamentul adecvat.
În postare, se evidențiază atitudinea neempatică și neprofesionistă a unor cadre medicale din spitalul de urgențe. Refuzul de a oferi copii ale analizelor, chiar și în situații critice, denotă o lipsă de transparență și respect față de pacienți. Astfel de comportamente nu fac decât să accentueze sentimentele de frustrare și neîncredere în sistemul medical.
De asemenea, se subliniază diferențele între sistemul de primiri urgențe din Alba Iulia și cel din Spitalul de Urgențe Sibiu, în sensul că pacienții ar putea primi servicii de calitate și empatie într-un astfel de context.
Această postare aduce în prim-plan un aspect important al sistemului medical din România: necesitatea unei îmbunătățiri în ceea ce privește modul de abordare a pacienților, dar și o transparență sporită în comunicarea cu aceștia. Astfel de situații repetate indică faptul că există probleme de management, de organizare și de profesionalism care trebuie abordate și soluționate.
În final, postarea face un apel la responsabilitate și la asumarea unui comportament corect și empatic din partea cadrelor medicale, cu atenția sporită acordată nevoilor și siguranței pacienților. Aceste aspecte reprezintă premisele pentru o evoluție pozitivă a sistemului medical de primiri urgențe din Alba Iulia și, implicit, o îmbunătățire a calității actului medical.
Postarea completă:
„Dacă nu ar fi de plâns ar părea un scurt metraj de parodie medicală, dar, din păcate, e realitatea zilelor noastre, la spitalul Județean Alba.
Pacienta de 70 de ani, cu ficat cardiac mărit, cu insuficiență cardiacă, cu valvă mecanică la inimă, ajunge la urgențe la ora 15 după o căzătură în urma căreia prezintă multiple traumatisme la nivelul capului, gâtului, brațelor și membrelor inferioare.
Pacienta e preluată de medicul de urgență O.P.
Se face un CT pentru lovituri, după care ,la ora 18.30, e trimisă acasă cu tensiune arterială 20 cu 12,3 și cu tratament de aulin și augmentin, fără control cardiologic, fără analize aprofundate. Nu s-a făcut nici măcar un EKG, reprezentanții spitalului mințindu-ne pe noi, aparținătorii, că este făcut EKG dar nu poate fi dat rezultatul pacientului deoarece trebuie să rămână în fișa lor).
La insistența aparținătorului, văzând că starea pacientei nu s-a îmbunătățit și, cunoscând că o tensiune de 20 cu 13 este una problematică pentru un pacient cardiac, pacienta revine la urgențe și reclamă o inflamație în zona gâtului și insuficiență cardiacă pentru care primește din nou asistență medicală. De această dată se fac analize de sânge, EKG si alte analize dedicate, inclusiv pentru ficat.
Din cauza INR mărit (10 comparat cu limita normală 2.5-3.5 pentru pacient cu valvă mecanică) se recomandă control cardiologic.
Pacienta e preluată de Dr. cardiolog B.C.D care recomandă tratament cu plasmă pentru scădere INR și internare dacă valoarea INR nu ajunge în parametri normali. Acest doctor de la urgențe a fost printre puținii dintre cei prezenți care au manifestat empatie și preocupare reale față de starea pacientului.
Ora 6.30 dimineața, a doua zi, pacientei – care a petrecut toată noaptea la primiri urgențe – i se fac din nou analize, INR scade la 6 (tot destul de mare comparat cu maximul de 3,5 recomandat pentru afecțiunea avută) iar tensiunea scade la 16 cu 6.
Ora 7.30 pacienta este externată, i se cere să semneze că refuză internarea deși nu s-a dispus internarea în mod explicit. Pacientul nu semnează refuzul internării și totuși e lăsat să plece acasă.
Aparținătorul solicită o copie după toate analizele făcute la urgențe, (inclusiv cele pentru ficat) pentru a le putea comunica medicului de familie/ doctorului gastroenterolog, dar medicul de gardă specialist urgențe, Doamna Dr. C.D., a refuzat sa dea o copie după toate aceste analize întrebând aparținătorul, pe ton jignitor <dar voi ce credeți că veniți la urgențe să faceți analize? Aceste analize nu sunt pentru pacient ci pentru medic, nu vi le putem da>, în acel moment aparținătorul calm îi spune medicului C.D. că unul din colegii dânsei i-a recomandat să solicite aceste analize, care, în baza unei cereri, pot fi puse la dispoziția pacientului. Atunci, dezarmată de răspuns, Doamna Doctor <binevoitoare> recunoaște că pot fi puse la dispoziție dar trebuie înaintată o cerere către managementul spitalului.
Stimată Doamnă Doctor, pacienta a ajuns la urgențe pentru o căzătură care i-a provocat traumatisme și sângerări care nu se opreau (din cauza INR mărit pe care dvs și colegii dvs specialiști nu ați catadicsit să îl verificați când ați externat-o prima dată), nicidecum pentru analize medicale pe care le plătește singură de atâția ani pentru că niciodată nu sunt fonduri suficiente pentru a beneficia gratuit de aceste analize periodice impuse de boala ei și la care are dreptul.
Stimată Doamnă Doctor, cu ce drept jigniți și tratați cu dispreț acești pacienți care își pun speranța vindecării în profesionalismul dvs.? Acest pacient pe care îl acuzați că vine la urgențe să își facă analize, deși e operat din anul 2005 la inimă, a fost la urgențe până acum de mai puține ori decâ numărul degetelor de la mâna dvs cu care vă grăbiți să parafați diagnostice fușerite.
Stimată Doamnă Doctor, știți că la Spitalul de Urgențe Sibiu tratamentul cadrului medical față de pacienți se află la ani lumină distanță comparat cu modul mizerabil în care dvs la Alba Iulia vă tratați pacienții la urgențe? Recomand cu căldură, o vizită de studiu (nicidecum de nevoie) acolo, pentru a vedea că și în România se poate să benefeciezi de servicii de calitate la primiri urgențe!
Dacă ar fi prima dată când ne lovim de disprețul cadrelor medicale de la UPU Alba Iulia probabil aș tăcea însă tăcerea noastră și acceptarea unor astfel de situații repetate ne fac și pe noi complici la actul medical bolnav pe care îl promovați dvs și colegii dvs.
Ca paranteză de final, pentru că tot menționăm că nu e prima dată când la primiri urgențe vă purtați necuvenit, vă aduc aminte, Doamnă Doctor, o rudă apropiată a murit de infarct la o zi după ce a fost externat din spital, deși ați considerat (nu dvs personal dar cadrul medical din același spital) că starea lui de sănătate este bună, deși s-a prezentat la spital acuzând dureri de inimă.
Nu în ultimul rând, Stimată Doamnă Doctor, îndrăznesc să vă întreb cum justificați interminabilele ore de așteptare la triaj ale pacienților care își pun toată încrederea vindecării în competențele medicale care vă recomandă pentru pozițiile pe care le ocupați și modul sfidător în care le atrageți atenția, în mod repetat, că primiri urgențe înseamnă situații medicale care pun viața în pericol, alungându-i după ore de umilință și așteptare în care singurul criteriu de departajare aplicat prioritizării pacienților pentru <cazuri urgente> sau <minore> rămâne unul subiectiv, fără o evaluare reală a stării de sănătate și, de multe ori, bazat pe intervențiile celor care au <o intrare> în spital.
Multă sănătate tuturor și însănătoșire grabnică sistemului medical de primiri urgențe din Alba Iulia!!!”, a scrisMaria-Elena Seemann, pe pagina sa de Facebook.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
VIDEO | Ambulanță RĂSTURNATĂ, urmare a unui accident cu un autoturism, la Alba Iulia, în ajun de Crăciun, în zona stadionului Cetate
VIDEO | Ambulanță RĂSTURNATĂ, urmare a unui accident cu un autoturism, la Alba Iulia, în ajun de Crăciun, în zona stadionului Cetate Un accident rutier a avut marți, 24 decembrie 2024, în jurul orei 04:20, pe raza municipiului Alba Iulia în zona stadionului Cetate, acolo unde o ambulanță a fost răsturnată în urma coliziunii cu […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 ore
MESAJE de CRACIUN. Texte frumoase cu URARI şi FELICITARI de Sărbători pe care le puteţi trimite celor dragi
-
Opinii - Comentariiacum 12 ore
Cele mai frumoase mesaje de Crăciun. Urări și felicitări pe care le puteți trimite celor dragi
-
Opinii - Comentariiacum 17 ore
MESAJE de CRACIUN fericit! Urări, felicitări și SMS-uri pe care le poți trimite celor dragi
-
Ştirea zileiacum 5 zile
Renii lui Moș Crăciun. Povestea renilor. Care sunt numele lor și cum îi ajută aceștia pe Moșul
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
MESAJE de SĂRBĂTORI 2024. URARI şi FELICITARI pe care le puteţi trimite prin SMS de Sărbători
-
Opinii - Comentariiacum o zi
Mesaje de SFANTUL STEFAN 2024. Idei de SMS-uri, urări şi felicitări pentru rude sau prieteni care îşi sărbătoresc onomastica